Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
ja,
N.Y Groove är svårslagen, medges, och dessutom spelar han så jävla bra den mannen; starkaste skivan, om jag inte personligen gillat Pauls låtar, och att han har en sån jäkla röst också.
Fast det måste jag tillägga, att alla originalmedlemmar har VÄLDIGT bra röster, och av någon outgrundlig anledning passar dem alla väldigt bra ihop.
Gillar faktiskt "
Would'nt you like me to know", samt "
love in chains" med, men som sagt hjälper det ju att ha den rösten för dessa låtarna antar jag, passar utmärkt till denna sorts rak rock..
Men
"Radioactive" av Gene är fet, har alltid gillat den, hans skiva sålde bäst f.ö.
Likaså "
you matter to me" (smörig disco)med P. Criss är mysig en regnig natt, annars är inte låtarna helt i min smak för övrigt på den plattan, dock verkar killen mkt sympatisk, och sjunger bra på ballader.
V. vincent säger du?
Ok, får väl investigera detta närmare ikväll, eftersom jag är en nyfiken en.
den sålde bäst bara för att gene typ var biffigast och hade mest folk som tyckte han var cool efter sig =)
radioactive är för övrigt skitfet, likaså man of a 1000 faces. men tycker dock inget slår fractured mirror och wiped out på ace's platta
peter släppte en bättre skiva efter han blev kickad ur kiss pga. för mycket koks i näsan, out of control, efter den kom let me rock you, som dock inte var lika bra. iaf, vv invasion är skitgrymt, glöm inte att ladda ner speedball jam också, 72 minuter långt solo typ =)
ps, hittar du inte skiten så finns jag till hands, har typ mest kiss på datorn i världen