2006-02-16, 21:05
Medlem
Lost dreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av äjs
ta bort morning i "euphoria morning" och byt ut artisten till vinnie vincent. knark 2k aisdj

Jaså?
Har han gjort guldmaterial utanför sin karriär som gitarrist i Kiss?

Det ska jag undersöka!

Annars vill jag tillägga Paul Stanley´s soloalbum, det har gett mycket.
vad anser du om det?

Vill tacka för alla nice svar, jag ska lyssna igenom och bredda min horisont...Trevlig helg!!
Citera
2006-02-17, 19:57
Medlem
äjss avatar
ladda ner skivan invasion med gruppen vinnie vincent invasion (hans egna über sleaze band under 80 talet) och lyssna. låten invasion är bäst.
skivomslaget på skivan är min avatar =)

paul stanleys soloalbum är bra, speciellt tonight you belong to me och it's alright, men ace solo album spöar skiten ur alla andra 3
Citera
2006-02-17, 20:17
Medlem
Lost dreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av äjs
ladda ner skivan invasion med gruppen vinnie vincent invasion (hans egna über sleaze band under 80 talet) och lyssna. låten invasion är bäst.
skivomslaget på skivan är min avatar =)

paul stanleys soloalbum är bra, speciellt tonight you belong to me och it's alright, men ace solo album spöar skiten ur alla andra 3

ja, N.Y Groove är svårslagen, medges, och dessutom spelar han så jävla bra den mannen; starkaste skivan, om jag inte personligen gillat Pauls låtar, och att han har en sån jäkla röst också.
Fast det måste jag tillägga, att alla originalmedlemmar har VÄLDIGT bra röster, och av någon outgrundlig anledning passar dem alla väldigt bra ihop.

Gillar faktiskt "Would'nt you like me to know", samt "love in chains" med, men som sagt hjälper det ju att ha den rösten för dessa låtarna antar jag, passar utmärkt till denna sorts rak rock..

Men "Radioactive" av Gene är fet, har alltid gillat den, hans skiva sålde bäst f.ö.
Likaså "you matter to me" (smörig disco)med P. Criss är mysig en regnig natt, annars är inte låtarna helt i min smak för övrigt på den plattan, dock verkar killen mkt sympatisk, och sjunger bra på ballader.

V. vincent säger du?
Ok, får väl investigera detta närmare ikväll, eftersom jag är en nyfiken en.
Citera
2006-02-17, 20:18
Medlem
pokerpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Kan ni inte ge exempel på ett album, en låt eller t.o.m en artist som gett er något ovärderligt.
Idag fick jag en av dessa "uppenbarelser", som nästan aldrig händer.
Jag tog en långpromenad och lyssnade på min mp3spelare,- Chris Cornells "Euphoria morning", och kände hur jag plötsligt mådde allt bättre invärtes, texterna, de udda ladga ackordföljderna; allt bidrog till att få mej att må bättre, efter att ha varit fylld med tyngande tankar.

Kom igen! Ge nåt tips, har ni hat några såna upplevelser? har du något klockrent tips för en jävla dag?

Kan tillägga att jag lyssnar på väldigt mycket musik och spelar en hel del själv, men trots det så har jag mycket sällan dessa "aha"-upplevelser, som faktiskt ganska snabbt får mej att må bra.

Lundells "Orkney", men det är bara ett av många exempel på låtar som berör.
Citera
2006-02-17, 20:55
Medlem
äjss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
ja, N.Y Groove är svårslagen, medges, och dessutom spelar han så jävla bra den mannen; starkaste skivan, om jag inte personligen gillat Pauls låtar, och att han har en sån jäkla röst också.
Fast det måste jag tillägga, att alla originalmedlemmar har VÄLDIGT bra röster, och av någon outgrundlig anledning passar dem alla väldigt bra ihop.

Gillar faktiskt "Would'nt you like me to know", samt "love in chains" med, men som sagt hjälper det ju att ha den rösten för dessa låtarna antar jag, passar utmärkt till denna sorts rak rock..

Men "Radioactive" av Gene är fet, har alltid gillat den, hans skiva sålde bäst f.ö.
Likaså "you matter to me" (smörig disco)med P. Criss är mysig en regnig natt, annars är inte låtarna helt i min smak för övrigt på den plattan, dock verkar killen mkt sympatisk, och sjunger bra på ballader.

V. vincent säger du?
Ok, får väl investigera detta närmare ikväll, eftersom jag är en nyfiken en.
den sålde bäst bara för att gene typ var biffigast och hade mest folk som tyckte han var cool efter sig =)
radioactive är för övrigt skitfet, likaså man of a 1000 faces. men tycker dock inget slår fractured mirror och wiped out på ace's platta

peter släppte en bättre skiva efter han blev kickad ur kiss pga. för mycket koks i näsan, out of control, efter den kom let me rock you, som dock inte var lika bra. iaf, vv invasion är skitgrymt, glöm inte att ladda ner speedball jam också, 72 minuter långt solo typ =)

ps, hittar du inte skiten så finns jag till hands, har typ mest kiss på datorn i världen
Citera
2006-02-17, 21:06
Medlem
Mr Blondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske
Logh - Yellow Lights Mean Slow Down..

Detta mina damer och herrar är svensk sommar nersmält och komprimerad till ett 4:29 långt musikstycke. Musik att driva runt planlöst i gamla jänkare med taket nerfält i Juli under ett behagligt salongberusat tillstånd och bara njuta.

Jag har några kartastiska upplevelser till låtar, skriver dom senare idag när jag har tid, måste kuta nu om jag ska hinna med bussen.
word! Fantastisk låt som fått mig att flyta iväg till en annan värld många gånger...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in