• 1
  • 2
2018-09-24, 19:14
Medlem
r det ngon som har frskt sluta med theralen eller trappa ut det? Jag r s sjukt beroende s jag har missbrukat theralen i 4 mnader, jag brjade med 0,5 ml och nu uppe i 2 ml. Kan inte sluta fr d ligger jag vaken hela ntterna. Ngon som har ngra tips och erfarenheter av smnmediciner verlag?
Citera
2018-09-24, 19:17
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Det r inte beroendeframkallande s sluta med det huxflux r inga problem.
Citera
2018-09-24, 19:18
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

vriga droger --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-09-24, 19:29
Medlem
fishANDchipss avatar
2 ml theralen!!!!! Jag blir zombie dagen efter om jag tar 0,5 ml. Hade du bott granne med mig s hade du ftt min flaska gratis.

Kr propavan nu. Funkar riktigt bra, blir inte zombie.

Testa att strunta helt i theralen under en helg nr du inte har ngot planerat. D kan du dygna och kanske somna normalt fr att du blir naturligt trtt. Funkar inte det s kan du ju ta 0,5 ml theralen nr du dygnat.
Citera
2018-09-24, 19:33
Medlem
Mia-Rovys avatar
Det r lyckligtvis jtteenkelt. Som tidigare nmnts s r det inte beroendeframkallande. Bara att sluta.

Hur i helvete brjar man missbruka det fr vrigt? Har ngon lurat i dig att Theralen r ngon slags tung narkotika? Ngon okunnig som sagt att all smnmedicin r jtteberoendeframkallande och du okritiskt har lyssnat?

I s fall kan du skratta dig lycklig - ditt beroende r bara placebo. P sin hjd kan du mjligtvis ha blivit lite bortskmd av att kunna bli trtt p kommando. Det r snarare en vanefrga. Det r hyfsat ltt att ndra vanor.

Insomningstabletter som t.ex. z-analogen Stilnoct r det som r narkotikaklassat, starkt beroendeframkallande och toleranskande. Det r detta folk missbrukar. Inte Theralen. Det r helt olika saker, de har inte ens liknande effekt. Man blir inte ens trtt av Stilnoct. Den enda gemensamma nmnaren r att de kan anvndas fr smn.

Fr inte r det vl nstppan, huvudvrken eller muntorrheten du suktar s starkt efter? I s fall kanske du kan trappa ner med en frkylning eller vtskebrist? Om det r trttheten du suktar efter s fr du ju det p kpet nr du slutar.

Ls bipackssedeln nsta gng du planerar att kl p dig beroendemissbrukarkoftan. Den r inte s ltt som du verkar tro.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-09-24 kl. 19:59.
Citera
2018-09-24, 19:40
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Det r lyckligtvis jtteenkelt. Som tidigare nmnts s r det inte beroendeframkallande. Bara att sluta.

Hur i helvete brjar man missbruka det fr vrigt? Har ngon lurat i dig att Theralen r ngon slags tung narkotika?
Det ger ju ingen (fysisk) abstinens, men jag kan se att man bli beroende av Theralen (eller ett glas mjlk fr den delen). Tror nog att du har rtt, TS hsr ftt fr sig att det r narkotika.
Citera
2018-09-24, 20:09
Medlem
vadsadusadus avatar
Gr sjlv p 2 ml Theralen till kvllen, men bara vid behov. Frstr inte hur man skulle bli beroende, det r ingen berendeframkallande medicin utan vldigt mild p s stt. Det sitter s fall bara i huvudet p dig, och d r det att ndra tankestt som gller.
Citera
2018-09-24, 20:54
Medlem
Jag r med "beroende" av theralen. Eller fr utsttningssymptom kanske r ett bttre ord.
Gtt p det dagligen i 2 r. Slutade med det tvrt fr 6 mn sen o fick utsttningssymptom. kad ngest. Oregelbundna hjrtslag. Smre smn. Inget jtteallvarligt men jobbigt att hjrtat slog dubbelslag hela tiden.
Efter en vecka testade jag att ta theralen igen (hade ingen tanke p att de va theralenet som gav dessa symptom innan) och symptomen va borta nr jag vaknade. Nu hller jag p o trappa ner igen.

Min egna teori o lkare hller med r att man stimulerar ngot i hjrnan nr man anvnder medicin. Gller alla depp mediciner o snt med.
Sen nr du slutar med preparatet s gr hjrnan tillbaka till normal lge och det blir en omstllning. Det blir lite komplikationer som borde va borta p 1-2 veckor.
Tnk alla depp mediciner som inte r beroendeframkallande men som man verkligen kan m piss av nr man slutar..

S visst kan man m dligt av att sluta med theralen. Men de e bara kmpa p. Har slutat med bde benzo, lyrica och oxy s theralenet borde va en ltt match. Jag sjlv minskar ca 0.15 ml varannan vecka. Sover dligt ngra dagar innan kroppen vant sig
Citera
2018-09-24, 23:34
Medlem
Nu r kl 12 p natten och jag kan fortfarande inte sova, har inte sovit nu p tv dygn pga att jag har frskt sluta med theralen. Jag kommer att d av smnbrist.
Citera
2018-09-24, 23:49
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdfghjklfgyhujnimk
Nu r kl 12 p natten och jag kan fortfarande inte sova, har inte sovit nu p tv dygn pga att jag har frskt sluta med theralen. Jag kommer att d av smnbrist.
Nej du kommer inte d, jag lovar. Man dr inte av smnbrist p tv dygn. Jag krde en fyllebinge fr typ snart 20 r sen och va vaken frn 06 p morgonen p fredagen och kom hem fr smn 06 p sndag. Och d drack jag bara alkohol, visst va jag sliten til typ onsdag men dr gr man inte.
Vrdsrekordet r vl typ vara vaken i 11dygn utan droger.

mvh
Citera
2018-09-25, 00:05
Medlem
Citat:

D kommer du ju i alla fall att somna in rejlt

Skmt sido.
Jag hade med det problemet nr jag slutade med theralen.
Det tog nog runt en vecka innan jag kom in i normalt sovande igen.
Stirra dig inte blind p klockan nr du ska lgga dig.
Lgg dig nr du r trtt och inte efter vad klockan visar.
Det var det som funkade fr mig.
Citera
2018-09-25, 07:32
Medlem
Wueterichs avatar
Citat:
r det ngon som har frskt sluta med theralen eller trappa ut det? Jag r s sjukt beroende s jag har missbrukat theralen i 4 mnader, jag brjade med 0,5 ml och nu uppe i 2 ml. Kan inte sluta fr d ligger jag vaken hela ntterna. Ngon som har ngra tips och erfarenheter av smnmediciner verlag?

Haft theralen under sommaren, inga som helst problem att sluta helt nr den var slut. Har du provat melatonin?

Jag hade de hr ett tag och de fungerade bra fr mig, sovit gott och inte "bakis" nsta dag.

https://www.ebay.com/itm/Natrol-Mela...-/142909874174
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in