2019-07-08, 13:25
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
En dag kvar tills Metallica intar Ullevi. Någon mer som ska dit?
Citera
2019-07-08, 16:04
Medlem
Jajamän det blir främre ståplats
Citera
2019-07-08, 23:57
Medlem
ZoteXs avatar
Vad tror ni om vädret och klädsel? Har ståplats. Kommer inte att trängas i längst fram. Blir det för varmt med skinnjacka?

Brukar inte vara den som fryser, så jag vill inte stå där och svettas ihjäl.

Har av nåt märkligt skäl aldrig vart på konsert i Ullevi förut
Citera
2019-07-09, 06:52
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoteX
Vad tror ni om vädret och klädsel? Har ståplats. Kommer inte att trängas i längst fram. Blir det för varmt med skinnjacka?

Brukar inte vara den som fryser, så jag vill inte stå där och svettas ihjäl.

Har av nåt märkligt skäl aldrig vart på konsert i Ullevi förut

Det kommer vara kring 17-15 grader så det funkat fint med skinnjacka.

Jag är inte imponerad av setlisten senaste tio spelningar. Hoppas på ett uppryck inför kvällens spelning.
Citera
2019-07-09, 18:30
Medlem
tjenare.knugens avatar
Hoppas ni som ska gå på konserten har det kul, Ullevispelningar är alltid trevliga!

Har varit ett fan av Metallica under många år, men då endast studioalbumen. Jag klarar tyvärr inte av Ulrich, sämre trummis får man leta efter. Skulle man kolla på liveklipp får man dra på sig skämskudden. Liksom, vad fan håller han på med?
Hammett är inte heller mycket att hänga i granen, men han skämmer åtminstone inte ut sitt band varenda konsert.
Citera
2019-07-09, 18:36
Medlem
jack.danielss avatar
Knegare som man är så undrade jag varför så många satt och drack öl på kba pendeln runt 17.00 in mot gbg!? Nu vet jag varför
Citera
2019-07-09, 18:50
Medlem
Robert_Goatses avatar
Rökförbud gäller på Ullevi, undrar hur många som kommer att avvisas.
Citera
2019-07-09, 21:07
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Prinsessan Estelle har tvingat dit sina föräldrar. Ovanligt bra musiksmak för den åldern.

Edit: och lite kredd till päronen som ställer upp när prinsessan behöver mer Metal i sin vardag.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...sse-for-bandet
Senast redigerad av LatentAmbivalens 2019-07-09 kl. 21:11. Anledning: Tillägg
Citera
2019-07-10, 06:49
Medlem
GastonLeMans avatar
Har någon som va där, lust att dela med sig lite?

Gärna någon med vip-biljett, hur va bandet?
Läste i flödet att dom spelade ”staten och kapitalet” det låter ju udda?
Citera
2019-07-10, 07:50
Medlem
Ingen vip biljett här, endast sittplats.
Men jag tyckte att det var en häftig och schysst konsert. Men aldrig varit på en såhär stor konsert eller Metallica tidigare så det kan ju såklart spela in.

Enda minuset från min sida, är att sången försvann rätt mycket stundsvis. överöstades av instrumenten alternativt för lågt ställda, men tycker det är ett genomgående problem på de flesta spelningar jag varit på.

Det stämmer att Kirk och Trujillo, spelade och sjöng staten och kapitalet, blev en redig allsång där. https://www.youtube.com/watch?v=SLkFu9aRZPg

Bästa överraskningen för min del dock var att jag slapp parkeringsböter. Var helt smockfullt överallt, så palla inte leta mer, och chansa med att stå på en 2timmars parkering i fokushuset, och starta ny ptid varannan timma, verkar gått bra, såvida göteborg inte börjat med digitala pböter...
Citera
2019-07-10, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Lät inte det där rätt dåligt överlag? tyckte både trummandet och gitarrspelet var sisådär

Tycker deras ljudbild inte är bra. Kanske ljudtekniker som ställer till det. Sen så är dom rätt gamla och har spelat dessa låtar 35 år. Typ utslitna men med tanke på det så kanske priset för deras uppträdande också är lite för dyrt
Citera
2019-07-10, 10:57
Medlem
ZoteXs avatar
Sjukt missnöjd med spelningen.

Jag tappade räkningen vid strax över 200 konserter för tio år sedan. Nu bör jag vara över 4-500. Stora som små.

Men det var första gången på Ullevi och första gången jag såg Metallica. De var liksom aldrig blivit av och det är bara Metallica och ACDC som jag inte sett live. Nu när det inte här med acdc längre så kände jag mig illa tvungen att se till att jag även fick se Metallica.

Börjar med arena i sig. Ljudet var ingen höjdare på vissa ställen. Främsta jag har att klaga på är att de inte har något serveringstillstånd. Hemsk folköl!

Bandet. Ja hur tänkte man med transparanta skärmar? Man såg ingenting från ståplats. Scenen var tok för låg. Aldrig haft bekymmer att se, trots att jag varit på mycket större spelningar än denna.

Sedan förstår jag inte hur folk på riktigt tycker att de spelar bra live? Lars tappar takten. Dåligt flyt med flera märkliga misstag under spelningen. Och denna tempo-ökning? T ex One. Hela magin i låten försvinner när de skruvar upp tempot på det viset. Samma med For Whom the Bell Tolls.

Nej, jag förväntade mig mycket mer av ett band i världsklass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in