2018-09-30, 13:14
Medlem
Fruns isolerade liv med actionskådisen
Citat:
Den mordmisstänkte skådespelarens fru följde med honom till Sverige.

Här blev hon isolerad och fastnade i ett destruktivt förhållande, berättar en nära vän – vid ett tillfälle flydde hon hemmet.

Vännen fick känslan av att allt inte stod rätt till mellan skådespelaren och hustrun. En dag när hustrun ringde sin vän bekräftades det.

– Hon ringde och sa att hon hade blivit misshandlad av sin man. Hon skrek och grät i telefonen och var jätterädd. "Snälla kom och rädda mig", sa hon och jag satte mig i bilen och körde till Stockholm.

Vännen slog larm till både polis och socialtjänsten, berättar hon.

– Men hon ville inte säga något till polisen eller socialtjänsten. Hon berättade att hon och mannen hade bråkat, men blåmärkena som hon visade mig visade hon aldrig upp för dem. Därför blev det aldrig något.

Efter händelsen bodde hustrun hos sin vän i en månad innan hon återvände hem till skådespelaren. Stegvis började hustrun distansera sig från vännen som hjälpt henne.
https://unv.is/expressen.se/nyheter/...actionskadisen
Citera
2018-09-30, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Ok. Vad är det för "problem" som det hänvisas till? Vet du något om GMs motiv? Nämndes tidigare att hon skulle varit "dödssjuk" i något inlägg men det verkar inte stämma?

Undrar även hur du menar med att Steves mor skulle vara misstänkt för delaktighet, enligt alla rapporter ska hon inte ha varit närvarande vid brottet?

Vet inget om bakomliggande orsaker, annat än att Mailyn redan sedan tidigt blev utsatt och misshandlad utav GM. Hon har rymt tidigare tillsammans med sonen. Hon ville ta ut skilsmässa och flytta tillbaka till Filippinerna. Och nej, hon var inte "dödssjuk". Vet ej varför, vet bara att Steve's mor är misstänkt för delaktighet i mordet.

Känner varken GM eller Mailyn sedan tidigare, vet bara det jag fått reda på de senaste dagarna då jag engagerat mig i fallet med mina bekanta.
Citera
2018-09-30, 14:26
Bannlyst
Av all turbulens som har hänt, är det en sak jag undrar över. Hur blir det med skådespelarens karriär hädan?
Det är det viktigaste. Allt runt omkring är inte lika viktigt.
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-09-30 kl. 14:48.
Citera
2018-09-30, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyax
Vet inget om bakomliggande orsaker, annat än att Mailyn redan sedan tidigt blev utsatt och misshandlad utav GM. Hon har rymt tidigare tillsammans med sonen. Hon ville ta ut skilsmässa och flytta tillbaka till Filippinerna. Och nej, hon var inte "dödssjuk". Vet ej varför, vet bara att Steve's mor är misstänkt för delaktighet i mordet.

Känner varken GM eller Mailyn sedan tidigare, vet bara det jag fått reda på de senaste dagarna då jag engagerat mig i fallet med mina bekanta.

Gärningsmannen är marockan genom sin far som har sett sin far slå hans mor och själv blivit slagen under sin uppväxt.

Hon hade aldrig behövt flytta tillbaka, trots att hon var ensam med barnen i Sverige, så skulle hon ha byggt upp ett nytt liv som var stadigare om hon hade begärt äktenskapsskillnad.

Hade hon begärt äktenskapsskillnad hade hon även varit vid liv.
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-09-30 kl. 14:54.
Citera
2018-09-30, 16:32
Medlem
Vännen berättar om skådespelarhustruns isolerade liv
Citat:
Nu berättar en vän om kvinnans förvandling från öppen tjej med självförtroende till att bli rädd och undvikande.
Till en början hade allt varit som vilken kärlekshistoria som helst. Kvinnan såg fram emot att flytta till Sverige, lära sig ett nytt språk och starta ett nytt liv.

Sprickor i fasaden
Men efter en tid började fasaden krackelera, redan innan Sverigeflytten.
– De var kärleksfulla mot varandra och fina tillsammans. Men när de bråkade så var det på ett sätt som inte var normalt. (Han) blev så aggressiv att jag var rädd att han skulle skada henne.
https://unv.is/aftonbladet.se/nyhete...-isolerade-liv

Citat:
Vännen försökte få henne att kontakta polis och sociala myndigheter, men kvinnan ville inte.

I stället flyttade kvinnan in hos sin vän en tid, men återvände senare till skådespelaren och tappade gradvis kontakt med vännen.

Skådespelaren var aktiv inom den svenska filmindustrin i flera år, och har jobbat med flera tunga namn i branschen.

Den sista tiden har flera i skådespelarens krets berättat om att han verkar ha mått dåligt och under våren förlorade han flera uppdrag.
Senast redigerad av Serol 2018-09-30 kl. 16:55.
Citera
2018-09-30, 17:07
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Av all turbulens som har hänt, är det en sak jag undrar över. Hur blir det med skådespelarens karriär hädan?
Det är det viktigaste. Allt runt omkring är inte lika viktigt.

Svårt att sia om då dom ännu inte fallit över Abou-Bakr Aalam.

Men ska jag ändå spekulera så gissar jag att det blir ett smärre avbrott i den pågående filmkarriären. Kommer han att kunna klösa sig tillbaka till toppen igen? In i de fina salongerna?

Visst kan han det, men han lär få ligga i mycket målmedvetet och arbeta mycket hårt. Realistiskt sett så ska han nog inte vänta sig några Oscars-nomineringar inom den allra närmaste framtiden.

Men om han rycker upp sig och försöker få ut något positivt av detta så är ju som bekant ingenting omöjligt. Sverige är ett bra land på det sättet.
Citera
2018-09-30, 18:05
Medlem
DyslexiKungens avatar
Nu när häktningsframställan finns här i tråden på GM plus att han har erkänt. då kan väl hans namn hamna högst uppe i rubriken på tråden?
Citera
2018-09-30, 19:06
Bannlyst
Slogs av tanken om att mordet på Mailyn har likheter med häktesvakten som dödades 2011.

Häktesvakten dog på grund att hon var en liten/smal kvinna, precis som Mailyn, som inte kunde utstå så pass mycket misshandel.

Mördaren där fick livstid.
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-09-30 kl. 19:09.
Citera
2018-09-30, 19:24
Bannlyst
När socialförvaltningen missar / missat att ge hjälpinsats eller inte gjort sitt jobb och en familjetragedi är ett faktum, brukar dom själva anmäla sig till någon tillsynsmyndighet.

Vet någon om det har gjorts anmälan?
Citera
2018-09-30, 19:30
Bannlyst
Rinkeby/Kista Förvaltningen

Förvaltningen är indelad i fyra avdelningar. Som stöd till verksamheten finns ekonomi-, HR- och en administrativ avdelning.

Stadsdelsdirektör: Ulla Thorslund
E-post: ulla.thorslund@stockholm.se

Individ och familj
Avdelningsschef: Ulrika Axelsson
E-post: ulrika.axelsson@​stockholm.se

http://www.stockholm.se/Fristaende-w...ning/?kontakt=
Citera
2018-09-30, 20:40
Medlem
EuropaForEuropeers avatar
https://home.migrante.eu/justice-for...nde-sinambong/
Citera
2018-09-30, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EuropaForEuropeer
https://home.migrante.eu/justice-for...nde-sinambong/

”Rättvisa för Mailyn Conde Sinambong!

Migrante Europe fördömer starkt den brutala dödandet av Mailyn Conde Sinambong i hennes bostad i Kista, Stockholm, Sverige klockan 11:30 på kvällen den 23 september.

Enligt de första rapporterna är misstänkt Mailyn'shusband, Steve Aron Bakre Aalam, en svensk medborgare, som erkände brottet och nu är i förvar av svenska myndigheter på sannolika skäl som misstänks för mord.”

https://translate.googleusercontent....7VlxSdvHYM9UVg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in