Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-24, 02:10
  #1
Medlem
ponnylover99s avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ista-en-gripen

Citat:
En person hittades på söndagskvällen död i ett bostadsområde i Kista, i norra Stockholm. Personen hittades inomhus och polisen har gripit en person misstänkt för mord, men är i övrigt mycket förtegen om detaljer.
Citera
2018-09-24, 03:08
  #2
Medlem
Hydraheads avatar
Aftonblaskan.

"Polisen fick larm via SOS om ett pågående våldsbrott i Kista strax efter klockan 23.

–Vi fick in det som en misshandel. På plats kunde patrullen konstatera att en person var död. Det var ingen tvekan om att det handlar om ett mord, säger Per Gerdin."
Citera
2018-09-24, 03:13
  #3
Medlem
ModestyBlaisers avatar
SOS-larm om misshandel, GM är kvar i bostaden, det rubriceras som mord direkt, och polisen är förtegna om personernas kön.
Kan det vara mord i nära relation?

Citat:
- Vi fick in det som en misshandel. På plats kunde patrullen konstatera att en person var död. Det var ingen tvekan om att det handlar om ett mord, säger Per Gerdin, jourhavande förundersökningsledare vid polisen.

Ett stort antal polispatruller arbetar under natten mot måndagen på brottsplatsen. En person har gripits, misstänkt för mordet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...hus--en-gripen

Citat:
En person har gripits misstänkt för mord efter att en person har hittats död inomhus i Kista i norra Stockholm.

Vi kan i nuläget inte bekräfta om det är en man eller kvinna, säger Jenny Rydberg, vakthavande befäl vid Stockholmspolisen.

https://www.svd.se/misstankt-mord-i-kista-5pb8
Citera
2018-09-24, 04:09
  #4
Medlem
Nu hade jag förväntat mig att någon hittat en kista, som dykt upp på en gräsmatta eller liknande, lyft på locket och funnit en död person.


Framkommer att det rör sig om en kvinna som hittats död.
larm inkommer om hjärtstopp på en adress i Kista. Polis på plats anträffar en kvinna. Livräddande åtgärder vidtas utan resultat. En man grips på adressen misstänkt för att ha dödat kvinnan.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...rap-stockholm/
Citera
2018-09-24, 04:56
  #5
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Någon justerar väl rubriken hoppas vi.
Det luktar pundare, jag tippar att mannen släpps när det visar sig vara en överdos.
Citera
2018-09-24, 05:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Någon justerar väl rubriken hoppas vi.
Det luktar pundare, jag tippar att mannen släpps när det visar sig vara en överdos.

Mja, kraftigt våld mot halsen. Kan i.o.f.s vara pundare men nog verkar det röra sig om mord.

Strypsex som gick fel?
Citera
2018-09-24, 05:18
  #7
Medlem
sajebiss avatar
Uppdatering på svt.se.....

Citat:
En ung kvinna hittades på söndagskvällen död i en bostad Kista, i norra Stockholm. Samtidigt greps en man misstänkt för mord, men är i övrigt mycket förtegen om detaljer.
Det var vid 23-tiden som SOS Alarm fick samtal om en pågående misshandel i ett bostadsområde i Kista. Polisen skriver på sin hemsida att det inkom ”larm om hjärtstopp”.
När polisen kom fram till bostaden kunde man dock konstatera att det rörde sig om ett misstänkt mord.
Citera
2018-09-24, 05:27
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Mja, kraftigt våld mot halsen. Kan i.o.f.s vara pundare men nog verkar det röra sig om mord.

Strypsex som gick fel?

Pundarbrud med orientalisk leverantör?
Strypsex är bra långsökt...
Citera
2018-09-24, 05:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Pundarbrud med orientalisk leverantör?
Strypsex är bra långsökt...

Jo, kanske inte det första man tänker på. Låter ganska troligt med det scenario som du nämner men varför då ta livet av en kund? Visst kunde hon säkert ha skulder men men ...

Verkar vara ganska stor åldersskillnad för att de skulle kunna ha haft ett förhållande. Han i 50- årsåldern, hon strax under 30 år.

Anhöriga till kvinnan blev ganska fort hittade och underrättade så det verkar inte ha varit någon person som bara flöt omkring i Sverige.
__________________
Senast redigerad av Konrad 2018-09-24 kl. 06:02.
Citera
2018-09-24, 06:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Fan, hade förväntat mig att någon hade blivit placerad i en kista och sen mördad.. så var det bara ett vanligt gangstermord
Det är en yngre kvinna som verkar ha strypts av en man i femtioårsåldern. Jag tänker hedersrelaterat.
Citera
2018-09-24, 06:31
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Någon justerar väl rubriken hoppas vi.
Det luktar pundare, jag tippar att mannen släpps när det visar sig vara en överdos.

– Vi fick in det som en misshandel. På plats kunde patrullen konstatera att en person var död. Det var ingen tvekan om att det handlar om ett mord, säger Per Gerdin.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...us--man-gripen
Citera
2018-09-24, 06:47
  #12
Medlem
Quarrels avatar
Mannen, född 1968, är anållen.
Polisen: 23 september 23.07, Mord/dråp, Stockholm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback