2006-12-25, 07:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
Att Münch var senil de sista åren har jag också hört, men han verkar absolut klar i huvudet när SVT intervjuar honom. Har du inte sett intervjun?

Nej, jag har inte sett den intervjun. Och är det ditt starkaste "vittnesmål om utrotningsläger och gaskammare" så är det ordentlig kris i Budikateverkstaden. Du är helt säker på att Münch intervjuades 1980-någonting i svensk TV? Hans "bekännelse" publicerades som du kan se av materialet jag länkade till först 1998. Var han enligt den intervju du påstår dig ha sett enligt egen utsago en lika stor "hjälte som räddade mängder av judiska liv" som han påstår i intervjun 1998 med tabloidjournalisten? Ytterligare ett skäl att "träda fram" i vår tid är just att visa rituell ånger och samtidigt, för att leva upp till det sentimentalt mytologiserade Schindlerparadigmet a la Hollywood, försöka framstå som en "känslig själ som gjorde allt som gick att göra" (till och med Sonderkommandolögnarna kan ju sola sig lite i avglansen av den stora fiktion de bemödar sig om att upprätthålla):

http://www.flashback.org/leave.php?http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=2032&highlight=groening

Citat:
---He saw thousands of people being "gassed" in Auschwitz. He says: "anyone who did not fit Hitler's idea of a pure Aryan race". This statement is totally absurd. Tens of millions of people who "did not fit Hitler's idea of a pure Aryan race" did survive the Nazi period, including hundreds of thousands in the camps. Dr. Münch betrays here a will to conform to the ideological needs of the present state in Germany.

He "witnessed the dropping of Zyklon B into simulated exhaust vents "from outside the gas chamber". The trouble is that there is no hole on the ceiling, as can be verified today by inspecting the ruins of the gas chambers, still visible in Auschwitz concentration camp. Dr. Faurisson has called the world's attention to this FACT: there are no holes in the concrete slab which was the ceiling. Now the handful of testimonies recognized in the trials all mention or suppose the existence of holes to "introduce" the poison into the "chambers". But the physical evidence shows that these stories do not fit with reality. The description given by Dr. Münch is a physical impossibility. But it can be found in a number of books and "testimonies" of other liars, like Dr. Vrba, Dr. Niyszli and such like. These testimonies must now be either amended -- and a new explanation of the technique of poisoning should be quickly discovered -- or abandoned, with the story of the gassings itself.

But the most enormous lie is in the following sentence: "After three to five minutes, death could be certified, and the doors were opened as a sign that the corpses were cleared to be burned". All this is utterly impossible, contradicts the laws of physics and
chemistry and is a pure invention. This man is just quoting worn out literary precedents. He is not as creative and inventive as
Wilkomisrki.

Maybe the most disgusting is his assertion, without qualification, that he contributed to save as many lives as he could. If anyone can believe this, then this would open a new window in the area of Jewish gullibility, which, we have reckoned already, is limitless when the magic word "Holocaust" is pronounced.---"

Om man har haft det arbetet som Gröning hade så är jag övertygad om att man VET vad som pågår även om man själv inte är direkt delaktig i det.

Citat:
"Upp till Gröning att bevisa"? Vad är det för snack?

Just precis yttrandets bokstavliga mening avses. Det är förstås meningslöst att korsförhöra Gröning sextio år efter kriget, med all skit som skrivits om dessa mytiska "gasningar" ("vittnet" är kontaminerat), alldeles bortsett från att Gröning aldrig skulle gå med på en saklig och detaljerad utfrågning. Är det rykten han hört får han väl för helvete klargöra det: och huruvida dessa rykten nådde fram till honom före eller efter 1945, före eller efter 1967, eller kanske rentav under de allra senaste åren, när den officiellt sanktionerade Holocaustpropagandan endast tycks intensifieras.

Citat:
Nä, om du nu är säker på din sak. Så se för fan till att komma med konkreta ordentliga argument.

Ta inte i så du spricker nu, då kommer väl den hetsglufsade julkorven slaskande ut på skärmen, antar jag. Jag är säker på att jag inte sett några som helst bevis för någon "Förintelse av miljontals judar, mestadels i gaskammare". Och lika säker på att det finns oändligt många omständigheter som starkt talar mot att någon "Förintelse" ägde rum. Historiskt betraktat är det påstådda skeendet inte verifierbart.
Citera
2006-12-25, 14:02
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Nej, jag har inte sett den intervjun. Och är det ditt starkaste "vittnesmål om utrotningsläger och gaskammare" så är det ordentlig kris i Budikateverkstaden. Du är helt säker på att Münch intervjuades 1980-någonting i svensk TV? Hans "bekännelse" publicerades som du kan se av materialet jag länkade till först 1998. Var han enligt den intervju du påstår dig ha sett enligt egen utsago en lika stor "hjälte som räddade mängder av judiska liv" som han påstår i intervjun 1998 med tabloidjournalisten? Ytterligare ett skäl att "träda fram" i vår tid är just att visa rituell ånger och samtidigt, för att leva upp till det sentimentalt mytologiserade Schindlerparadigmet a la Hollywood, försöka framstå som en "känslig själ som gjorde allt som gick att göra" (till och med Sonderkommandolögnarna kan ju sola sig lite i avglansen av den stora fiktion de bemödar sig om att upprätthålla):

http://www.flashback.org/leave.php?http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=2032&highlight=groening

Om man har haft det arbetet som Gröning hade så är jag övertygad om att man VET vad som pågår även om man själv inte är direkt delaktig i det.

Just precis yttrandets bokstavliga mening avses. Det är förstås meningslöst att korsförhöra Gröning sextio år efter kriget, med all skit som skrivits om dessa mytiska "gasningar" ("vittnet" är kontaminerat), alldeles bortsett från att Gröning aldrig skulle gå med på en saklig och detaljerad utfrågning. Är det rykten han hört får han väl för helvete klargöra det: och huruvida dessa rykten nådde fram till honom före eller efter 1945, före eller efter 1967, eller kanske rentav under de allra senaste åren, när den officiellt sanktionerade Holocaustpropagandan endast tycks intensifieras.

.

Du valde att ta bort exemplet jag gav på varför inte det var upp till Gröning att bevisa något....

Om jag är säker på att Münch intervjuades av SVT?
Ja, det kan du ge dig fan på. Har du missat något i din "förnekarpropaganda"??
Citera
2006-12-25, 14:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Den estnisk-finsk-svenske massören Felix Kerstens föga tillförlitliga men roande Samtal med Himmler från 1947 publicerades ju i en nyutgåva 2002 på något som heter CKM förlag, med efterord av Kerstens son. Efterordet liksom Kerstens text fyller givetvis främst en personligt avvärjande och rättfärdiggörande funktion, alltså att avbörda Felix K. någon "skuld", något "ansvar", någon "vetskap" om vad Himmler enligt segrarmaktspropagandan sysslade med under kriget. Kersten kallades ju under hela kriget då och då till Himmler för att massera bort hans magsmärtor, och samtalade alltså med sin tyvärr alltför dåligt dokumenterade patient (det finns inga bra och alltså även historiskt lidelsefria biografier skrivna ännu)...

Jag har inte funnit något omnämnande av "gaskammare" eller de mytiska "sex miljonerna" i texten. Inga av de övriga "kammarbaserade" mordmetoder det fantiserades om förekommer heller
(vacuum, ånga, diesel osv.)
På s.280-81 får läsaren dock denna mycket autentiska och skrämmande upplysning :

"Himmler smålog:
- Vapnet kommer snart att tas i bruk, sade han. - Sedan får vi andrum. Och under det andrummet kommer Tyskland att rusta sig på nytt och driva bort fienden.
Hans ord väckte min nyfikenhet. Jag började undra om det kanske låg någonting bakom de vilda rykten jag hade hört, som tycktes stå i samklang med Himmlers förtäckta avslöjanden. Och när kriminalrådet Obersturmführer Göring, en pålitlig man (i motsats till sin beryktade namne), berättade något för mig om det "hemliga vapnet" trodde jag honom.
Han sade att en by hade byggts för experimentella ändamål nära Auschwitz. I detta syfte hade tjugotusen judiska män, kvinnor och barn förts till denna by för att bo där. En enda bomb hade släppts ned på byn. Den hade åstadkommit en hetta av 6000 grader och hela byn - hus, människor och djur inbegripna - hade bränts till aska. Det förefaller mig otvivelaktigt att tyskarna hade sin atombomb nästan färdig och stodo i begrepp att taga den i bruk när Berlin föll."

Norbert Masurs En jude talar med Himmler är en liten propagandaskrift som publicerades av Bonniers någon gång efter krigsslutet år 1945. Masur åkte tillsammans med Kersten för att träffa Himmler den 20:e april 1945, Masur reste som representant för Judiska Världskongressen i stället för Hillel Storch, som via Kersten hos Himmler hade lobbat för judars frisläppande ur KZ-lägren. Jürgen Graf skriver om Masurs text i Vierteljahreshefte für freie Geschichtsforschung - särskilt anmärkningsvärt är kanske att Masur inte nämner "gaskammare" med ett ord, trots att sovjetpropagandan alltsedan juli 1944 salufört Majdanek som ett "Förintelseläger med gaskammare". Graf drar alltså den högst rimliga slutsatsen att Masur inte själv i april 1945 trodde på den greuelpropagandan och därför inte nämnde något om "gaskammare" i samtalet med Himmler eller i sin pamflett:

http://vho.org/VffG/2005/3/Graf301-309.html

Citat:
"---Mit keinem einzigen Wort hatte er auf die Gaskammern hingewiesen, in denen doch Millionen von Juden ermordet worden sein sollten. Dabei hatten die Sowjets das KL Majdanek immerhin bereits im Juli 1944, also neun Monate vor Masurs Treffen mit Himmler, befreit und bald darauf behauptet, in jenem Lager seien 1,7 Millionen Menschen ermordet worden, ein „großer Teil“ davon durch Vergasen. Am 2. Februar 1945 hatte die Prawda von gigantischen Massenmorden in Auschwitz berichtet, die teils mittels eines elektrischen Fließbandes, teils in „Gaskammern im östlichen Lagerteil“ (also nicht in Birkenau!) begangen worden seien. Als einflußreicher Vertreter des Jüdischen Weltkongresses wußte Masur selbstverständlich über all diese Behauptungen bestens Bescheid. Daß er sie Himmler gegenüber nicht zur Sprache brachte, läßt nur einen Schluß zu:

Norbert Masur glaubte im April 1945 nicht an die Gaskammern und wollte sich Himmler gegenüber nicht lächerlich machen, indem er mit offenkundiger Greuelpropaganda aufwartete.---"
Citera
2007-01-01, 01:14
Medlem
Alla vittnen behöver inte vara bedragare medvetet.

Binjamin Wilkomirski kom sent i livet ihåg sina traumatiska upplevelser och var tillräckligt klar i huvudet för att skriva en prisbelönt bok om sina upplevelser - lögnhistorier från början till slut. Eller kanske det handlade om minnesåterkallelse. Döm själva:

http://www.enigma.se/info/FFI-5.htm

Det kan i så fall förklara varför äldre män på samma sätt som unga flickor med psykproblem utan att verka senila helt plötsligt kan tro sig ha varit med om eller gjort saker de inte har.

Här var det uppenbart efter kontroll att det heltokigt men där vittnena verkligen varit i närheten av de platser de påstår sig ha varit på blir kontrollen omöjlig.

Citat:
Ganzfried fann vid sina studier att Wilkornirski som vuxen haft passion för judisk historia och ett intensivt intresse för Holocaust. Men Wilkomirski hade inga minnen av att ha varit involverad i Holocaust förrän han under 1980-talet p g a depression anlitade en psykoterapeut i Zürich, Monika Matta. Hon kunde få honom att "återfå minnen" från barndomen – av sin tid i koncentrationsläger. Troligen gjorde hans osedvanligt stora intresse för Holocaust att Matta kunde få honom att livfullt berätta om sådant han bara läst eller hört. Hon upplevde då detta som verklighet och stimulerade honom att berätta mer. Uppenbarligen gjorde hon inga kontroller av hans verkliga bakgrund. De bildade en enhet av terapeut och patient, vilket vanligen kallas för "delad dårskap" (folie à deux). Hon stimulerade honom att skriva och boken Fragments blev det bestående resultatet, ett av många – under en tid – beundrat resultat.
Citera
2007-01-01, 01:35
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Här var det uppenbart efter kontroll att det heltokigt men där vittnena verkligen varit i närheten av de platser de påstår sig ha varit på blir kontrollen omöjlig.

Det finns Vietnamveteraner som aldrig varit i Vietnam:
http://www.time.com/time/education/article/0,8599,165156,00.html

Är din slutsats att det aldrig fanns amerikaner i Vietnam?
Citera
2007-01-01, 12:41
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Binjamin Wilkomirski kom sent i livet ihåg sina traumatiska upplevelser och var tillräckligt klar i huvudet för att skriva en prisbelönt bok om sina upplevelser - lögnhistorier från början till slut. Eller kanske det handlade om minnesåterkallelse. Döm själva:

http://www.enigma.se/info/FFI-5.htm

Det kan i så fall förklara varför äldre män på samma sätt som unga flickor med psykproblem utan att verka senila helt plötsligt kan tro sig ha varit med om eller gjort saker de inte har.

Ja, det visar med all önskvärd tydlighet hur tungt (läs: lätt) bevisbördan egentligen väger för den troende sidan och hur källkritik knappast tycks existera bland pseudoreligiösa mytförkunnare. Och videoupptagningen från programmet är naturligtvis 'not available'. How odd.

http://store.cbs.com/item.php?id=4606&sid=581

http://www.villagevoice.com/news/9924,cotts,6486,6.html
Citat:
"---Ich bin ein victim, says the author. If you accuse me of lying, you hurt me again.
[...]
Before publishing Fragments, Sparr received a letter from a Swiss newspaper editor, alerting him to the fact that friends of Wilkomirski believed the book to be a work of fiction. To refute the skeptics, Sparr consulted with several Holocaust experts , who said they believed the book based on specific details. ---"
http://www.cornerstonemag.com/features/iss117/lauren.htm
Citat:
"---Laurel Willson was born and raised in Washington State and is the same individual who now claims to be Laura Grabowski, child survivor of Auschwitz-Birkenau, subject of gross experimentation by the notorious Dr. Mengele , and orphan from a Krakow orphanage.
[...]
What she has are her own statements noted previously in this article and a mutual affirmation of child Holocaust survivor status with another individual who calls himself Binjamin Wilkomirski.
[...]
Lauren first contacted Wilkomirski in 1997 after reading his book. She said that his book touched her deeply.35 He then claimed to remember her from the camp and later the orphanage.
[...]
Lauren says, "I think only the individual can decide if he/she is a survivor. "36 In a letter to someone who was looking for corroboration to help Wilkomirski, she explained,

"I don't know if I know the things you need to help him fact wise. He & I corroborate each other more with memories of the heart. . . . He & I are really in the same position. . . . We cried together and hugged each other and shared things of little kids in the barracks. He remembers my [friend] Ana and that we were always holding hands. He described me as having blond hair, almost snow-white, before he ever saw a photo of me. These are the things I have to offer. Not names and dates and places and the hows and whys and whos and whens. . ." 37 ---"
http://www.enigma.se/info/FFI-Wil.htm
Citera
2007-01-01, 15:01
Medlem
Budikates avatar
En lögnare avslöjad. Nu har ni bara 20 tusen kvar....
Citera
2007-01-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Det finns Vietnamveteraner som aldrig varit i Vietnam:

Är din slutsats att det aldrig fanns amerikaner i Vietnam?
Nej min kunskap om att det har varit Amerikaner i Vietnam bygger inte på märkliga vittnesmål. Jag försöker förstå varför vittnesmålen om förintelsen har så mycket gemensamt med vittnesmål om pedofilkanibaler och varför någon kan tro på sådan smörja. Du får för mig gärna tro på både pedofilkanibaler, häxor eller förintelsen om du vill.
Citera
2007-01-01, 17:21
Medlem
quarks avatar
Citat:
Nej min kunskap om att det har varit Amerikaner i Vietnam bygger inte på märkliga vittnesmål.

På vad då? På Plutonen, Full Metal Jacket och Apocalypse Now?
Citera
2007-01-01, 17:41
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budikate
En lögnare avslöjad. Nu har ni bara 20 tusen kvar....
Det räcker att man fokuserar på dem som påstår bevittnat gasningarna, och de är långt ifrån 20 000 st.
Citera
2007-01-01, 18:19
Medlem
Citat:
Nej min kunskap om att det har varit Amerikaner i Vietnam bygger inte På Plutonen, Full Metal Jacket eller Apocalypse Now. Utan på att jag följde kriget i tidningar och på TV samt lyssnade på vad FNL- grupperna och andra hade att säga. Nu får du allt ta och kamma dig. Ska jag redogöra för varför jag inte tror att jorden är platt härnäst?

Men din länk styrker ju ytterligare min tes om att till synes balanserade personer kan fara med osanningar om sådant de inte gjort.

Citat:
--That his unit was nearby when American soldiers massacred hundreds of Vietnamese civilians in the village of My Lai
Byt ut American soldiers mot Die Einsatzgruppen Vietnamese civilians mot Judar och My Lai mot Polen, så kan du nog se mönstret själv.

Edit: Du glömde filmen "De gröna baskrarna" som det var ett sådant ståhej om på den tiden. Själv tyckte jag redan då att den skulle få visas. Det är jag lite stolt över nu.
Citera
2007-01-01, 18:31
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Upphör med ditt jävla spammande med offtopic- och onelinernonsens i tråd efter tråd. Här har i de senaste inläggen diskuterats fallen Masur, "Wilkomirski" och "Grabowski", håll dig till det ämnet eller lägg fram något mytoman-martyrsymptomsfall du själv i din irrationella Holocausttro håller för särskilt övertygande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in