Citat:
Det beskriver att blodet bubblade upp ur marken.
Ursprungligen postat av Transform
Det där beskriver varken "gejsrar" eller "vågor".
Vad är en gejser för dig?
Är du säker på att din tolkning är den enda rätta?
https://www.flashback.org/sp29092657
Där skrev jag ett långt inlägg om gejsrar till Klompe i denna tråden.
Han hade intellekt nog att nöja sig därmed och dra sig undan.
Låt oss se om du gör detsamma.
http://www.youtube.com/watch?v=dlr7RZdxTW8
Världens minsta gejser enl denna video.
Kan du nu begripa att det finns olika storlekar på dessa gejsrar och att folk kan mena annorlunda än vad du trodde menades med en gejser, om hur blod kan spruta upp ur marken vid en massgrav?
Citat:
Hur beskriver vittnena att det gick till?
Berg påstår inte att det är en behaglig upplevelse att andas in dieselavgaser, utan snarare att det inte hade varit möjligt att gasa ihjäl människor med det på sättet som beskrivs av "vittnen".
Jag har bara läst att de berättar om dieselmotorer.
Vilka beskrev exakt hur det gick till och varför är det omöjligt enl Berg?
Citat:
Du inser väl varför man vill hålla vittnen separerade före man förhör dem? Tror du man gör det för nöjes skull? Det är för att vittnen inte ska påverkas av varandra. Har de möjlighet att kommunicera eller få en bild av händelserna från andra är deras vittnesmål inte oberoende eller opåverkade och det sänker trovärdigheten och ökar nödvändigheten att verifiera deras påståenden med andra typer av bevis. Nej, om det kommer ett Malexander-vittne och säger X och media därefter målar upp en bild av händelserna baserat på det och det först efter medias prat kommer ett nytt vittne och också hävdar X kan man inte hävda att deras påståenden bekräftar varandra, som om det nya vittnesmålet skulle stärka bevisningen.
Jag inser absolut att man skulle vilja separera vittnen så att de inte ska påverka varandra när det gäller detaljnivå.
Vem var det som sköt polisen?
Var Herr Demjanjuk i själva verket Ivan den Förskräcklige etc etc
Men inte när det gäller om båda tornen i World Trade Center förstördes eller om banken på Norrmalmstorg verkligen rånades eller om det gasades folk i Treblinka.
När det gäller dylika händelser behöver man inte separera vittnen.
De kan anses vara oberoende ändå.
-: Jag såg när ett flygplan flög in i WTC.
-: Skitsnack, du är inte tillförlitlig för det kan du ha sett på TV.
/VV