2010-08-27, 12:42
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Nu ljuger du igen. Läs denna tråden!

Men jag skall villigt erkänna att mina eventuella förhoppningar om en bra debatt om - ""Vittnesmål" om "utrotningsläger och gaskammare" Inte talar för dom "troende".

Att man sen bara har mage (som Guds utvalda folk) att ljuga om detta? I min värld så sviker man aldrig sina egna.
Den mest IQ befriade idioten kan ju bara läsa denna tråden och dra sina egna slutsatser..

Lögnerna är ju totalt häpnadsväckande! Det säger i.o.f allt om detta sjuka folket.

men Erlebs påstående att det är segrarna som skriver historien och att det är en förklaring till vetenskapens nuvarande intällning till förintelsen, dvs att den har skett... Hur ser du på det?

Ner exempelvis Poltava är beskrivet av flera svenska historiker, ur ett svenskt perspektiv.
Citera
2010-08-27, 14:00
Medlem
Tyskarna har fått gott om tillfällen att beskriva sin version av historien. Bland annat har höjdare som Dönitz och Speer gett ut sina memoarer efter kriget.
Citera
2010-08-27, 17:01
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
Tyskarna har fått gott om tillfällen att beskriva sin version av historien. Bland annat har höjdare som Dönitz och Speer gett ut sina memoarer efter kriget.

Så du menar att det är Keruac som ljuger här?

Citat:
Vem skriver historien? - Alltid segraren.

Som Plackers också mkt riktigt skriver så OM revisionisterna skulle haft rätt, vilket alla vet att de inte har, så skulle historien om debaclet i Poltava ha skrivits av ryssarna.
De svenska historiker som forskat och skrivit om slaget har inte gjort det.
Vilket larv!

Nej, sanningen är att det finns massor med vittnen, både tyska och deras fångar som vittnat om vad som hände.
Allt tillsammans är historien om ett av de största brotten mot mänskligheten.
Förintelsen.

Detta är naturligtvis inte enbart skrivet av de som vann kriget.
Allt sammaslaget ingår i historiebeskrivningen.
Att det finns felaktigheter, ja, det begriper alla, men det förändrar inte att WW2 och Förintelsen har inträffat.

/VV
Citera
2010-08-28, 01:38
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Så du menar att det är Keruac som ljuger här?

Som Plackers också mkt riktigt skriver så OM revisionisterna skulle haft rätt, vilket alla vet att de inte har, så skulle historien om debaclet i Poltava ha skrivits av ryssarna.
De svenska historiker som forskat och skrivit om slaget har inte gjort det.
Vilket larv!

Nej, sanningen är att det finns massor med vittnen, både tyska och deras fångar som vittnat om vad som hände.
Allt tillsammans är historien om ett av de största brotten mot mänskligheten.
Förintelsen.

Detta är naturligtvis inte enbart skrivet av de som vann kriget.
Allt sammaslaget ingår i historiebeskrivningen.
Att det finns felaktigheter, ja, det begriper alla, men det förändrar inte att WW2 och Förintelsen har inträffat.

/VV

"Historien om ett av de största brotten mot mänskligheten".

För fan.

Hur tusan kan du då förklara alla dessa sjuka judiska lögnerna om "Förintelsen"? Läs denna tråden!
Jag är ogärna den som vill kalla folk - Lögnare! Men va Fan..
Detta är ju helt sjukt och bissart hur somliga "Förintelseöverlevare" ljuger i all sin judiska fräckhet.
Tre miljoner av "Guds utvalda" blev ihjälgasade i nazisternas dödsläger.

Jävla lögnare som t.o.m sviker sina egna!
Citera
2010-08-28, 11:16
Medlem
plackerss avatar
Citat:

För fan.

Hur tusan kan du då förklara alla dessa sjuka judiska lögnerna om "Förintelsen"? Läs denna tråden!
Detta är ju helt sjukt och bissart hur somliga "Förintelseöverlevare" ljuger i all sin judiska fräckhet.

okej tredje chansen att svara på frågan...

om nu segraren skriver historien, hur kommer det sig då att svenska historiker skrivit den svenska versionen om Poltava?
Citera
2010-08-28, 12:14
Medlem
Vänlige Viktors avatar
I 3028 låter det
Citat:
Jag är ogärna den som vill kalla folk - Lögnare!

Men i 3023 skrev du
Citat:
Nu ljuger du igen. Läs denna tråden!

Ta nu chansen att besvara Plackers mycket rimliga fråga om Poltava.
Den historiska beskrivningen om slaget och det som efterföljde är så vitt jag vet baserat på till viss (stor?) del av karoliners vittnesmål och skrivna brev.
Precis som Förintelsen till stor del är baserad på vittnesmål från de inblandade.

Om du påstår att Förintelsen aldrig ägt rum pga av falska(?) vittnesmål så har kanske Poltava aldrig heller ägt rum?
Är det en falsk rysk, dvs segrarna, version vi fått lära oss?
Var gick de svenska historikerna fel, om det nu bara är den segrande sidan som skriver historien, som du påstår?
Berätta.

/VV
Citera
2010-08-30, 05:25
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

För fan.

Men kära vän. Så du menar "Lägervakter ljuger, kommendanter ljuger, de överlevande ljuger, sonderkommandomedlemmar ljuger, nazitopparna ljuger, wannseeprotokollet ljuger (om man kan läsa alltså), Dr Tinnitus ljuger (väl?) och jag(d00rkey) ljuger med allra största sannolikhet? Eftersom det skulle gå av gammal vana så är det ju inget särskilt konstigt med det, väl?

Västdemokratiska rättegångar dömer folk utan bevis, öststatsrättegångar frikänner folk "utan bevis", historiker pratar i nattmössan för att några gamla journalfilmer visar både koncentrationslägrens och förintelselägrens fasor i uppenbara propagandafilmer, journalister sväljer hela historien med hull och hår (de har inte ens hört talas om vilka förträffliga kritiker som finns - Faurisson, Irving, Leuchter och Zündel t ex) och vill absolut inte få stora journalistpriset och Purlitzerpris för att avslöja förintelsebluffen? Och experter som uttalar sig ljuger ju konstant (fast av gammal vana får man väl hoppas)?

Hitler menade inte vad han sa, Himmler talade i tungor, Hans Frank pratade i nattmössan, Reinhard Heydrich fick det hela lite om bakfoten, Göring var ju konstant hög (och dessutom fet), Josef Göbbels dagböcker är ju skönlitteratur, Jägerrapporten beskriver inte det den beskriver, Stroop meddelade inte att Warszawagettot inte längre fanns, Einsatzgrupperna sköt enbart partisaner och kriminella, Stahleckers karta (den med alla kistorna) är i det sammanhanget helt irrelevant, den tyske ingenjören Hermann Gräbe som vittnade om Einsatzgruppernas framfart måste ha hallucinerat (eller så ljuger han så klart)?

Zyklon B-leveranserna som angavs vara för särskild behandling (sonderbehandlung) var bara till för avlusning, gaskamrarna var inte uppvärmda, likkällarna var uppvärmda, dörrarna till gaskamrarna var alldeles för klent tilltagna (hur ni nu kan veta det då gaskamrarna mig veterligen förstördes?), de tyska uppgifterna om att gaskammardörrarna vändes för att öppnas utåt istället för inåt är irrelevanta, förstärkta titthål är helt naturliga för att se så att liken i bårhusen inte har förvandlats till farliga (judiska?) zombies, Zyklon B var inte det avlivningsmedel som nassarna skulle/borde ha valt, gasen skulle ju ha dödat alla utanför när den vädrades ut ur lokalerna, en lokal utan golvbrunn är omöjlig att städa med vatten, krematorierna skulle inte ha hunnit med, att bränna lik i det fria går inte (det var för blött, de brinner för sakta, etc.), vart tog all askan vägen, likkällare betyder alltid likkällare, förskönande eufemismer är helt otänkbara, resterna efter Zyklon B (eller cyanväte) är ju så små i de förstörda byggnaderna så där kan man omöjligt ha gasat, de som slängde in (eller hällde ner) Zyklon B skulle ju själva ha dött i hanteringen, 6 miljoner judar kan ju omöjligtvis ha dödats (eller omkommit) i Auschwitz (Stammlager förmodar jag?), att föra en burk Zyklon B i närheten av ett krematorium gick inte på grund av explosionsrisken, "dödsböckerna" visar ju inte 6 miljoner döda judar (särskilt inte i Auschwitz-Stammlager)... ..... ... (etc etc etc etc etc)

Ja-ja-ja-ja-ja! Listan kan ju göras mycket, mycket längre! Det känner ni väl till vid det här laget? Men för min del inställer sig frågan om inte själva mängden av ologiska bortförklaringar röner någon sorts eftertanke???

Om man börjar från början och antar att Hitler faktiskt menade vad han sa, Himmler hade koll på begreppen, Hans Frank var någorlunda "redig i knoppen"... .. Och vidare att västdemokratiska domstolar inte har som kutym att döma folk utan bevisning, att historiker brukar vilja ha lite mer uppgifter än bara journalfilmer från den vinnande sidan, att journalister normalt går över lik (bildligen) för att vinna erkännande och priser, ... ... etc etc etc etc..

Ja, alltså: Tycker ni inte ens själva att logiken bakom argumenten som stöder "tron" på Förintelsen är, hypotetiskt eller ej, något (?!) starkare än den överväldigande mängd av (ologiska enligt mig) bortförklaringar som krävs för att hålla "förintelserevisionismen" igång och up'n'running??? "
Citat från : d00rkey.

Detta borde säga mycket, hur stort det är och att det är omöjligt att det inte har hännt något.
Det är så löjligt, tro hela europas befolkningen som var inblandad i 2:a världskriget skulle ljuga. jisses.
Så kommer ni gnäller om de få judiska vittnen måste ljuga, så är det omöjligt att det har hännt.
Citera
2010-08-30, 21:01
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid

Dönitz memoarer har jag inte läst så där kan jag inte uttala mig. Men Speer´s böcker har jag läst och så vidare jag inte har missat något så framkommer ingenting i Speer´s böcker som bekräftar judarnas fräcka lögn om några "gaskammare".
Citera
2010-08-30, 21:27
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plackers

om nu segraren skriver historien, hur kommer det sig då att svenska historiker skrivit den svenska versionen om Poltava?

Snacka om att dra en tråd off topic..

Istället för att försvara alla dessa sjuka judiska vittnesmålen om "gaskammare" i denna tråden så vill ni troende givetvis dra hela denna tråden off topic. Det är liksom lättare så. Att helt enkelt flytta fokus.

Skriv till Poltava "experten" Peter Englund och fråga? Om jag inte minns helt fel så är Peter Englund även en "expert" på hur "Förintelselägret" Belzec fungerade..
Citera
2010-08-30, 22:57
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:

Istället för att försvara alla dessa sjuka judiska vittnesmålen om "gaskammare" i denna tråden så vill ni troende givetvis dra hela denna tråden off topic. Det är liksom lättare så. Att helt enkelt flytta fokus.

Skriv till Poltava "experten" Peter Englund och fråga? Om jag inte minns helt fel så är Peter Englund även en "expert" på hur "Förintelselägret" Belzec fungerade..
Nu var det ju du som påstod att segrarna alltid skriver historien. Alla förutom du visste att Peter Englund skrivit en bok om Poltava. Nu när du insett det tycker du att vi skall skicka mail till Peter och fråga varför han skrivit en bok om Poltava när segrarna alltid skriver historien.
Citera
2010-09-02, 01:13
Medlem
Citat:

Citat:

Segraren bestämmer topic…

Problemformuleringsprivilegium kallas det.

Citat:
Informationsprivilegiet är rätten att bestämma vem som ska ha tillgång till fakta i ett samhälle, dess mängd, dess innehåll och hur väsentlig den är. I exempelvis 1970-talets Kina låg detta privilegium i princip hos statsmakten. Å andra sidan finns det i ett demokratiskt samhälle en åtminstone principiell möjlighet att hitta information mot myndigheternas vilja (eller åtminstone utan deras aktiva motstånd). I ett land som Sverige kan det finnas konflikter mellan å ena sidan intresset av att informera medborgarna om vad statsmakten sysslar med och å andra sidan statsmakten intresse av att skydda information som man uppfattar som känslig.
[…]
Problemformuleringsprivilegiet är rätten att definiera vad som är ett problem. Genom rätten att definiera kommer också rätten att peka på hur problemet ska lösas.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Problemformuleringsprivilegium

Gissa om Flashback hotar privilegiet!!!

........................

Nu har frågan stått oraderad i flera dar, så då borde det inte bli off topic att svara på den?

Citat:

Vem skriver historien? - Alltid segraren.

Dom obekväma rösterna tystas ner (eller förbjuds). Yttrandefrihet gäller bara till en viss gräns.
https://www.flashback.org/sp25090623

Citat:
Nja exempelvis Poltava finns väl beskrivet av så väl svenska historiker som ögonvitten. Precis som förintelsen.

Då gäller inte längre Keruacs övriga två meningar från citatet ovan?

Citat:
Dom obekväma rösterna tystas ner (eller förbjuds). Yttrandefrihet gäller bara till en viss gräns.
https://www.flashback.org/sp25090623

Dom obekväma rösterna tystas inte ner (eller förbjuds), och yttrandefrihet gäller inte bara till en viss gräns, eftersom svenska historiker och ögonvittnen skriver om Poltava....

Citat:
Precis som förintelsen.

Är judarna som skriver om Förintelsen förlorare eller segrare?

Judarna är segrare eftersom dom blev förintade?

Blir dom förlorare om dom inte längre skulle gälla som förintade?

Jfr riksdagsmannahemställan från 1991:

Citat:
Får denna mytbildning fotfäste, innebär det att den viktigaste av alla spärrar mot en nazistisk renässans har rivits ned. Då hotas inte bara judarna, utan hela det demokratiska samhället, i vårt land likaväl som i andra länder.
http://www.riksdagen.se/webbnav/?nid=410&doktyp=mot&rm=1991/92&bet=K410&dok_id=GF02K410

Judarna lärde sig av Poltava?

Forts följer!
Citera
2010-09-02, 19:36
Medlem
Pörrs avatar
Churchill var såvitt jag vet inte vittne till vare sig utrotningsläger eller gaskammare.

Håll er till ämnet.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in