Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-31, 13:10
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
/.../ Man måste ibland (hur trist det än är med lipande och skuldbeläggande judar ) fördjupa sig i verk som desperat försöker "bevisa Förintelsen" /.../
Totalt OT, men va' f-n:

Hur skyldig känner du dig då?? Inte är du väl såå gammal ändå???
Citera
2008-12-31, 13:30
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vadå ifrågasättas? Det är klart att de ifrågasätts, för om du (ni) skulle erkänna banden rivs hela er världsbild ner i ett enda tag.
Nej, tvärtom. Jag skulle uppmuntra att banden offentliggjordes i sin helhet så att det finns tillgängligt för var och en att lyssna på. Jag är bara intresserad av sanningen, ingenting annat.

Sen var det avskrifterna som kunde ifrågasättas, vilket också gjordes av Eichmann, eftersom han ansåg att texten fifflats med. Sassen var ju trots allt journalist (eller ja, Krigsberichter) och precis som Herman Lindqvist lär han väl ha föredragit en god historia framför sanningen.
Citera
2008-12-31, 13:41
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Vidare skrev jag att Cesarani var en "obehaglig typ", inte en "obehaglig jude".
Citera korrekt i fortsättningen
Citat:
Cesarani är en rätt obehaglig typ, en brittisk (förmodligen sefardisk) jude som ivrar för intensifiering av yttrandefrihetsinskränkningar och fängelsestraff för tvivlare
Mycket att tjafsa om...
Jag kunde skrivit obehaglig och jude, men antog att du nog skulle acceptera epitetet 'obehaglig jude' också.
Eller har jag fel?
Citera
2009-01-03, 11:37
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Du måste ju inse att det inte känns speciellt lockande, efter att du som har läst boken inte har kunnat bidra med intressant information i ämnet.
Och om nu revisionisten Ezzelino hävdar att författaren är en 'obehaglig jude', så verkar det ju än mindre sannolikt att fakta som talar mot Holocaust skulle finnas i boken.
Har jag inte? Läs mina tidigare inlägg. Men jag ska inte tjata på dig mer, vill du inte läsa den så är det ju ingen som tvingar dig.

Lite kul att du dock medger mer eller mindre att judiska författare inte kan vara opartiska när det gäller det här ämnet. Tendentiös historieskrivning är ju något man bör undvika i regel.
Citera
2009-01-03, 13:56
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Har jag inte? Läs mina tidigare inlägg. Men jag ska inte tjata på dig mer, vill du inte läsa den så är det ju ingen som tvingar dig.
Jag skulle gärna läsa den på en gång. Problemet är ju som du kanske känner till, att det finns ganska mycket material om Holocaust att plöja igenom. Så därför bad jag dig summera de tunga bitarna. Och det har du inte gjort anser jag.
Dina egna spekulationer om antalet gasade per dag är ju inget bevis för att Eichmann ljuger. (T.ex. så var gaskamrarna i Krema II och III 210 kvadratmeter stora. Du kan ju själv räkna ut hur många som fick plats där. + I Krema IV och V samt Bunker II.)
Och varför ska vi inte ta Eichmanns erkännanden på allvar?
Citat:
Lite kul att du dock medger mer eller mindre att judiska författare inte kan vara opartiska när det gäller det här ämnet.
Det gör jag inte alls. Jag påpekade enbart att Ezzelinos omdöme antydde att jag förmodligen inte kan hitta så mycket i boken som talar för revisionisternas sak. Han hade nog annars rekommenderat den starkt tror jag.
Senast redigerad av FritzDaCat 2009-01-03 kl. 14:00.
Citera
2009-01-03, 14:04
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---
Det gör jag inte alls. Jag påpekade enbart att Ezzelinos omdöme antydde att jag förmodligen inte kan hitta så mycket i boken som talar för revisionisternas sak. Han hade nog annars rekommenderat den starkt tror jag.

Men Fritz, jag har ju bara läst mindre stycken ur boken än så länge. Jag tycker definitivt du ska skaffa den och läsa den noggrant och kritiskt. boba fetts ord om den borde rimligen kunna locka dig att äntligen läsa något om ämnet, i stället för att bara spekulera.
Citera
2009-01-03, 14:14
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Men Fritz, jag har ju bara läst mindre stycken ur boken än så länge. Jag tycker definitivt du ska skaffa den och läsa den noggrant och kritiskt. boba fetts ord om den borde rimligen kunna locka dig att äntligen läsa något om ämnet, i stället för att bara spekulera.
Nej, jag spekulerar inte. Jag framför fakta som du av någon anledning inte vill tro på.
En gång till:
Det finns även annan litteratur som jag vill läsa igenom. Om nu Boba har hittat nåt av värde kan det väl inte vara så svårt för honom att nämna det här.
Citera
2009-01-03, 14:58
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Nej, jag spekulerar inte. Jag framför fakta som du av någon anledning inte vill tro på.
En gång till:
Det finns även annan litteratur som jag vill läsa igenom. Om nu Boba har hittat nåt av värde kan det väl inte vara så svårt för honom att nämna det här.

Berätta gärna vad du hitintills läst om ämnet "Holocausten". Mitt bestämda intryck är att du endast spekulerar och upprepar greuelpropaganda.
Citera
2009-01-03, 15:05
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Berätta gärna vad du hitintills läst om ämnet "Holocausten". Mitt bestämda intryck är att du endast spekulerar och upprepar greuelpropaganda.
Ja, det kommer du väl alltid att påstå.
Men berätta gärna själv vem som har konstruerat denna greuelpropaganda som alla vi andra tror på?
Goebbels dagböcker till exempel?
Posentalet?
Sassenbanden?
Citera
2009-01-03, 15:11
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ja, det kommer du väl alltid att påstå.
Men berätta gärna själv vem som har konstruerat denna greuelpropaganda som alla vi andra tror på?
Goebbels dagböcker till exempel?
Posentalet?
Sassenbanden?

Svara först på min fråga: vad har du läst? Vilka "vittnesmål" har du läst, till exempel?
Citera
2009-01-03, 15:14
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Jag skulle gärna läsa den på en gång. Problemet är ju som du kanske känner till, att det finns ganska mycket material om Holocaust att plöja igenom. Så därför bad jag dig summera de tunga bitarna. Och det har du inte gjort anser jag.
Dina egna spekulationer om antalet gasade per dag är ju inget bevis för att Eichmann ljuger. (T.ex. så var gaskamrarna i Krema II och III 210 kvadratmeter stora. Du kan ju själv räkna ut hur många som fick plats där. + I Krema IV och V samt Bunker II.)
Och varför ska vi inte ta Eichmanns erkännanden på allvar?
Nej, jag har inte summerat de tunga bitarna och det kommer jag inte att göra heller. Däremot rekommenderar jag att du/andra läser den. Du gör som du vill.

Citat:
En gång till:
Det är tvärtom mycket svårt eftersom hela boken är intressant och den ger sammanlag en god överblick över hela Eichmannaffären. Jag har redan nämnt en hel del av värde som du kan se av mina inlägg. Det får räcka.
Citera
2009-01-03, 15:17
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Svara först på min fråga: vad har du läst? Vilka "vittnesmål" har du läst, till exempel?
Höss, Broad, Kremer, Gerstein, Ohlendorf, Bach-Zelewski, Morgen, Eichmann, Münch, etc etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in