Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-22, 13:02
  #1
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Hej

Ja, varför bär de alltid Adidasbyxor på sig? Kollade på efterlyst och de flesta som har begått ett brott och är efterlyst har Adidasbyxor på sig? Detta är väl ingen bra reklam för Adidas?

Är det en status bland de kriminella?

https://cdn.intersport.se/productima...2301000_00.jpg
__________________
Senast redigerad av MetroGoldwynMayer 2018-09-22 kl. 13:10.
Citera
2018-09-22, 13:20
  #2
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Hej

Ja, varför bär de alltid Adidasbyxor på sig? Kollade på efterlyst och de flesta som har begått ett brott och är efterlyst har Adidasbyxor på sig? Detta är väl ingen bra reklam för Adidas?

Är det en status bland de kriminella?

https://cdn.intersport.se/productima...2301000_00.jpg

De är väl inga jeans killar. Ska man då ha andra byxor så är adidas bäst. Tycker jag.
Citera
2018-09-22, 13:20
  #3
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broderskap
Det ar for att dom lattare kan dra ner byxorna for att valdta svennehora. Och for att lattare dra ner byxorna nar derad boss vill ta dom bakifran. Det ar kutym bland blattar att gangsterbossen far knulla springpojkarna. Darfor det skjuts sa myckef nu, Jobe i Gbg haller pa att avratta sina gamla knulloffer.

Ja så är det ju, men man ser ju överallt när någon är efterlyst eller har blivit dödad, då har denna haft Adidasbyxor på sig, lite synd att Adidas har blivit förknippat med detta.Detta förstör ju varumärket totalt.
Citera
2018-09-22, 13:31
  #4
Medlem
Enzymes avatar
Jag har aldrig fattat varför man väljer att klä sig så stereotypt. Adidasbrallor, hoodie, tatueringar, feta guldkedjor. Gärna köra runt i sönderstylad BMW. Vore det inte smartare att köpa tråkiga kläder på Deressman så man smälter in?
Citera
2018-09-22, 14:03
  #5
Medlem
crimsontjuts avatar
"Bra reklam" vet jag inte. Finns väl knappt någon dålig exponering iaf, enligt den gamla "There's no such thing as bad publicity"-devisen.

Enligt en purfärsk undersökning från Swedish Brand Award som Resumé rapporterar om i artikeln nedan så är Adidas Sveriges populäraste varumärke för sportkläder. Så det går nog ingen nöd på Adidas ska du se.

https://www.resume.se/nyheter/artikl...ste-varumarke/
Citera
2018-09-22, 14:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Ja så är det ju, men man ser ju överallt när någon är efterlyst eller har blivit dödad, då har denna haft Adidasbyxor på sig, lite synd att Adidas har blivit förknippat med detta.Detta förstör ju varumärket totalt.
I så fall förstör jag, som gubbe, unga kriminellas varumärke genom att bära adidasbyxor på väg till rehab på sjukhuset?
Citera
2018-09-22, 14:16
  #7
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
I så fall förstör jag, som gubbe, unga kriminellas varumärke genom att bära adidasbyxor på väg till rehab på sjukhuset?

Ja då har du har stulit deras identitet från akuten innan
Citera
2018-09-22, 14:24
  #8
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag har aldrig fattat varför man väljer att klä sig så stereotypt. Adidasbrallor, hoodie, tatueringar, feta guldkedjor. Gärna köra runt i sönderstylad BMW. Vore det inte smartare att köpa tråkiga kläder på Deressman så man smälter in?


lol fast typ alla som är gangsters är ju det av den anledning för att de vill synas. Är bara den yttersta procenten av gansters, som tjänar grova pengar, som har intellekt nog att förstå att smälta in är den enda vägen till att bibehålla sin livsstil.
Citera
2018-09-22, 14:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag har aldrig fattat varför man väljer att klä sig så stereotypt. Adidasbrallor, hoodie, tatueringar, feta guldkedjor. Gärna köra runt i sönderstylad BMW. Vore det inte smartare att köpa tråkiga kläder på Deressman så man smälter in?
de älskar rap-musik och vill gärna härma peknegrerna.
Citera
2018-09-22, 15:07
  #10
Medlem
Adidas bryr sig inte särskilt mycket, konsument som konsument dom tjänar pengar på dom.

Adidas kläder är ju dyrt vilket ger status i förorten men är även bekväma om man behöver springa från polisen.
Citera
2018-09-22, 15:16
  #11
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Vilt
Adidas bryr sig inte särskilt mycket, konsument som konsument dom tjänar pengar på dom.

Adidas kläder är ju dyrt vilket ger status i förorten men är även bekväma om man behöver springa från polisen.

Tack, ja där har vi svaret, bekväma om man behöver springa från polisen.
Citera
2018-09-22, 18:35
  #12
Medlem
AX64s avatar
Vill man (som Adidas) vara "street" så är det detta man får tyvärr. Det är ett resultat av marknadsinriktning. Andra varumärken har annan inriktning och får därmed ett annat klientel och en annan image.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback