Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-22, 07:42
  #13
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Han säger själv att han röstade på morsan i dekonstruktiv kritik.

Vet vi om morsan är mer pragmatiskt inställd till SD än hennes partihusse Jan? Jag tänkte på Westerholms uttalande om att ge SD propertionelig representation utskotten etc.
Citera
2018-09-22, 07:58
  #14
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Vet vi om morsan är mer pragmatiskt inställd till SD än hennes partihusse Jan? Jag tänkte på Westerholms uttalande om att ge SD propertionelig representation utskotten etc.

Det är hon nog inte alls men sonen verkar vara väldigt omogen. Ungefär som många sverigedemokrater som 2010 röstade på folkpartiet på grund av språkkravet.
Citera
2018-09-22, 08:44
  #15
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Han talar om saken med Aron Flam i dennes podd.
Han såg inte att det fanns något parti att rösta på så han personkryssade sin mamma som han ändå litar på.
Edit: pucktvåa.

Ah, jo, det känns faktiskt lite fånigt. Dock känns det inte som en uttömmande förklaring till varför han ansåg att han borde överhuvudtaget gå ut med vem han röstade på. Hade jag bedrivit en liknande sida som Ledarsidorna, så hade jag nog valt att hålla inne med vem/vad jag röstar på. När man skriver samhällskritik och kritik mot partier/makthavare som är svår att bemöta, så ligger det i sakens natur att ens vedersakare inte vill annat än att få reducera det till partipolitik för att slippa diskutera sakfrågorna. När många, speciellt partigängare, gärna vill klistra ett epitet på en (i hans fall tror jag många av hans kritiker inom sossarna hade önskat få fastställa att han ändå är SD), så bör man inte underlätta för dem genom att ge dem ett.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Johan Westerholm är något utav en knäppgök. Konspirationsteorierna blommar på hans blogg och han har tidigare spridit ryktet att Mehmet Kaplan tyckte det var bra att Fadime Sahindal mördades. (FB) Ledarsidorna.se Han har också påstått att regeringen försökte hindra spridningen av nyheten om att en anställd mördades på ett HVB-hem i Mölndal. Givetvis utan att kunna presentera några bevis. Hans partival känns inte som något man behöver lägga stor vikt vid.

Vi vet nog vem som är knäppgök, då vi har läst dina inlägg tidigare.
Citera
2018-09-22, 10:34
  #16
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det är hon nog inte alls men sonen verkar vara väldigt omogen. Ungefär som många sverigedemokrater som 2010 röstade på folkpartiet på grund av språkkravet.

Språkkravet var väl ett förslag FP gick fram med 2002? Vad finns för belägg att många sverigedemokrater röstade på FP just 2010 av den anledningen? Sverigedemokrater med partimedlemskap torde vart fokuserade på att få in SD i riksdagen 2010, att kalla övriga väljare som röstade FP för SD are känns lite långsökt.. Och utveckla gärna resonemanget omoget i sammanhanget
Citera
2018-09-22, 16:54
  #17
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Språkkravet var väl ett förslag FP gick fram med 2002? Vad finns för belägg att många sverigedemokrater röstade på FP just 2010 av den anledningen? Sverigedemokrater med partimedlemskap torde vart fokuserade på att få in SD i riksdagen 2010, att kalla övriga väljare som röstade FP för SD are känns lite långsökt.. Och utveckla gärna resonemanget omoget i sammanhanget
Jag antar att personen menade att en del av dagens SD-are stödde språkkravet 2002 och fortsatte rösta FP i flera val efteråt i den naiva förhoppningen att det skulle uppfyllas, istället för att direkt gå över till SD.

Vilket jag kan hålla med om gällande riksdagsvalet...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback