Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-06, 17:52
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Det är tråkigt att vara grovt förståndshandikappad och efterbliven.Egentligen ganska konstigt då jag tycker att jag lyckats bra här i livet ,utbildningsmässigt,ekonomiskt och mänskligt.Men man får väl gratulera 17% av befolkningen som rimligen har än större framgång i livet eftersom de har full koll på politik,filosofi !!!!!! ,religion. Ni har rimligen ett fantastiskt liv. Att ni då ständigt vädrar ert missnöje är mot bakgrund av detta är märkligt.

Det går väl just alldeles utmärkt att som du "lyckas med sitt liv", om man tror att poängen med ens liv är att jobba en jävla massa och köpa sig diverse tillfälliga materiella prylar för de pengar som staten inte hunsar en på.

Samhällsutvecklingen det samhälle som ni "lyckade" personer bor i nämligen Sverige kommer ändå vara åt helvete och människor kommer leva i misär här på längre sikt.

Några kommer ändå känna en viss belåtenhet när de tänker på att allt inte är så dåligt trots allt för de själva har en iphone som är nyare än de flesta andra har. Det kommer vara som mentalt plåster på såren för dem att de kan köpa sig vissa prylar.
__________________
Senast redigerad av niobium 2018-10-06 kl. 17:54.
Citera
2018-10-06, 20:41
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Folk som har välbetalda tjänster där man inte behöver leverera och som klubbar ned på t ex sjuka, fattigpensionärer osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Så välbetalda är högljudda fanatiker som inte behöver leverera något . Kan säga att personligen betalar jag gärna mer skatt för att sjuka och fattigpensionärer skall få det bättre. Dessutom känner jag starkt för krigsdrabbade i Syrienkriget.

Jag sade "Folk som har välbetalda tjänster där man inte behöver leverera" inte att välbetalda automatiskt är högljudda fanatiker...

Sedan handlar det inte om att betala mer i skatt utan om att pengarna som redan betalas i skatt ska gå till utsatta grupper. Du får gärna donera till krigsdrabbade i Syrien...
Citera
2018-10-06, 20:45
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Svenskens tänkande fungerar utmärkt när det kommer till konkret teknik, naturvetenvetenskap, organisation.

När det gäller område som politik, filosofi, religion så är svensken grovt förståndshandikappad och efterbliven.

Bra poänger, det svenska tänkandet fungerar utmärkt inom vissa mer vetenskapliga områden men väldigt dålig inom kanske mer abstrakt tänkande som t ex politik, filosofi och religion.
Citera
2018-10-07, 11:10
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Bra poänger, det svenska tänkandet fungerar utmärkt inom vissa mer vetenskapliga områden men väldigt dålig inom kanske mer abstrakt tänkande som t ex politik, filosofi och religion.

Svensken är mening i livet är att jobba och få in x antal kronor på sitt konto. Om jobbet i sig är meningsfullt eller inte spelar inte så stor roll.

Företeelser som politik, filosofi, religion är för svensken "meningslöst flum" som den inte förstår sig på.

"Politik" utsträcker sig för svensken till att välja mellan sossarna som vill höja bidragen med en hundralapp och moderterna som vill sänka skatten med en hundralapp.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback