• 1
  • 2
2018-09-20, 21:26
Medlem
DragforADHDs avatar
Hej det är första gången jag gör en sådan här tråd...

Min mamma har haft en hund i 6 år och det är jag som har varit ute med den varje dag flera gånger om dan i 6 år.

Vi har byggt upp en vänskap med varandra under alla dessa år.

Nu har mamma beslutat sig att sälja hunden. och jag har mått dåligt/ledsen så tårarna rinner att hunden nu ska säljas imorgon. Och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.

Vi pratade med varandra och kom fram till att vi skulle behålla hunden. men så blev INTE fallet utan hunden ska säljas. Nu mår jag dåligt/ledsen över att hunden ska SÄLJAS IMORGON.

Jag har tankar som snurrar i skallen i 180. Allt från hur det kommer att gå med hunden i fortsättningen och om den kommer ha en nytt och bra hem. Och saknaden är enorm redan.

Jag har ADHD vilket känns ännu tungare det här när det gäller känslorna... känslorna pendlar väldigt mycket från att tårarna rinner. och det kommer bli ännu kämpigare imorgon när hunden försvinner för gott från mig.

känner att jag måste skriva av mig.

Min mamma bryr sig inte och frågar inte mig hur jag mår efter hon tog det dumma beslutet. och jag bor hemma så jag kan ju inte göra så mycket heller.

Jag vill bara försvinna och vet inte vart jag ska ta mig till...
livet känns helt meningslöst och "förlora en djur vän" som man har vant sig vid i 6 år.
Citera
2018-09-20, 21:29
Bannlyst
Ah men vafan va hemskt Har hon angett någon anledning till varför sälja hunden?
Skaffar man sig ett djur så ska man fan ta ansvar för det, såvida det inte finns väldigt giltiga skäl enligt mig!
Citera
2018-09-20, 21:35
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krullet83
Ah men vafan va hemskt Har hon angett någon anledning till varför sälja hunden?
Skaffar man sig ett djur så ska man fan ta ansvar för det, såvida det inte finns väldigt giltiga skäl enligt mig!
Nej finns inte direkt någon "bra" anledning till varför hunden ska säljas. Utan vi hade en hund till som är såld nu som hon gillade "mer".

Och denna hunden som jag älskar mer än allt annat. ska säljas pga att hon förmodligen gillade den andra hunden som är såld mer. än den som ska säljas imorgon så hon är ju glad att sälja hunden imorgon medans jag sitter här och mår dåligt/ledsen över att den ska säljas imorgon...

imorgon när "hunden" väl lämnar mig imorgon for gott så lär den dagen vara jobbigare och tungare än vad det är idag. Och vet inte riktigt hur jag kommer ta det här. imorgon..
Senast redigerad av DragforADHD 2018-09-20 kl. 21:38.
Citera
2018-09-20, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
Nej finns inte direkt någon "bra" anledning till varför hunden ska säljas. Utan vi hade en hund till som är såld nu som hon gillade "mer".

Och denna hunden som jag älskar mer än allt annat. ska säljas pga att hon förmodligen gillade den andra hunden som är såld mer. än den som ska säljas imorgon så hon är ju glad att sälja hunden imorgon medans jag sitter här och mår dåligt/ledsen över att den ska säljas imorgon...

imorgon när "hunden" väl lämnar mig imorgon for gott så lär den dagen vara jobbigare och tungare än vad det är idag. Och vet inte riktigt hur jag kommer ta det här. imorgon..
Ja jag har själv haft flera hundar, och en hund blir ju en familjemedlem.. Fan va jag tycker synd om dig.
Citera
2018-09-20, 21:42
Medlem
Citat:
Hej det är första gången jag gör en sådan här tråd...

Min mamma har haft en hund i 6 år och det är jag som har varit ute med den varje dag flera gånger om dan i 6 år.

Vi har byggt upp en vänskap med varandra under alla dessa år.

Nu har mamma beslutat sig att sälja hunden. och jag har mått dåligt/ledsen så tårarna rinner att hunden nu ska säljas imorgon. Och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.

Vi pratade med varandra och kom fram till att vi skulle behålla hunden. men så blev INTE fallet utan hunden ska säljas. Nu mår jag dåligt/ledsen över att hunden ska SÄLJAS IMORGON.

Jag har tankar som snurrar i skallen i 180. Allt från hur det kommer att gå med hunden i fortsättningen och om den kommer ha en nytt och bra hem. Och saknaden är enorm redan.

Jag har ADHD vilket känns ännu tungare det här när det gäller känslorna... känslorna pendlar väldigt mycket från att tårarna rinner. och det kommer bli ännu kämpigare imorgon när hunden försvinner för gott från mig.

känner att jag måste skriva av mig.

Min mamma bryr sig inte och frågar inte mig hur jag mår efter hon tog det dumma beslutet. och jag bor hemma så jag kan ju inte göra så mycket heller.

Jag vill bara försvinna och vet inte vart jag ska ta mig till...
livet känns helt meningslöst och "förlora en djur vän" som man har vant sig vid i 6 år.

Kan inte du vara den som köper hunden?

Starta en juridisk tvist om vem hunden egentligen tillhör, särskilt om du ansvarat över mat och vatten.
Senast redigerad av starxgvs 2018-09-20 kl. 21:45.
Citera
2018-09-20, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av starxgvs
Verkar nog redan ha en köpare om den ska säljas imorgon.
Citera
2018-09-20, 21:44
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ja jag har själv haft flera hundar, och en hund blir ju en familjemedlem.. Fan va jag tycker synd om dig.
Tack! Men det tankarna som snurrar mest i skallen handlar väl mer om också att"undra" om hon kommer få ett bra hem istället för ett dåligt hem. Man vill ju att hunden ska ta det bra också och att hon hamnar i ett bra hem. Man vet ju aldrig om hunden hamnar hos någon idiot.
Citera
2018-09-20, 21:45
Medlem
Citat:
Verkar nog redan ha en köpare om den ska säljas imorgon.

Spela roll. Aldrig åkt iväg för att köpa bil annonserad på blocket? Dessutom är det i mina ögon inte mammans hund att sälja om det inte är hon som ombesörjt matning, vatten och rastning av hunden.
Citera
2018-09-20, 21:46
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Jag bor ju hemma och anledningen till varför hunden ska säljas är ju att hon inte vill se den hunden mer som vi har hemma nu. för hon blir påmind om den andra hunden som blev såld för några dagar sen.

Och därför vill hon bli av med alla hundar. Och hon är ju glad över att hunden ska säljas imorgon medans jag mår dåligt är ledsen och bekymrad medans tankarna snurrar i 180 i skallen på mig.
Citera
2018-09-20, 21:49
Bannlyst
Citat:
Spela roll. Aldrig åkt iväg för att köpa bil annonserad på blocket? Dessutom är det i mina ögon inte mammans hund att sälja om det inte är hon som ombesörjt matning, vatten och rastning av hunden.
Hehe nä faktiskt inte
Citera
2018-09-20, 21:50
Bannlyst
Citat:
Jag bor ju hemma och anledningen till varför hunden ska säljas är ju att hon inte vill se den hunden mer som vi har hemma nu. för hon blir påmind om den andra hunden som blev såld för några dagar sen.

Och därför vill hon bli av med alla hundar. Och hon är ju glad över att hunden ska säljas imorgon medans jag mår dåligt är ledsen och bekymrad medans tankarna snurrar i 180 i skallen på mig.
Jadu låter helt sjukt och empatilöst detta, varför sålde hon den andra hunden?
Citera
2018-09-20, 21:52
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Jadu låter helt sjukt och empatilöst detta, varför sålde hon den andra hunden?
Jag har ingen aning faktiskt. jag frågade henne senast igår om "hon har tröttnat på ha hundar" då svarade hon nej så jag vet inte riktigt.
Senast redigerad av DragforADHD 2018-09-20 kl. 21:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in