2018-09-20, 14:53
Medlem
qztars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet.se
Vid 14.10-tiden larmades polis om en knivskärning i centrala Södertälje.

– Det är en person som påträffats utomhus med stickskador. Vi är ute och letar efter misstänkta gärningsmän, säger Anders Bryngelsson, presstalesman vid polisen i Södertälje.

Enligt uppgifter till Aftonbladet ska personen ha huggits flera gånger i magen och hittats av en väktare som ringde 112.

Polisen uppger att den skadade förts med ambulans till sjukhus, men har ingen information om skadeläget.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ala-sodertalje

Någon som har mer info?
Citera
2018-09-20, 14:54
Medlem
Universells avatar
Citat:
men har ingen information om skadeläget.

Känns väldigt säkert att han kommer dö om han inte redan är död
Vem överlever så många knivhugg i magen liksom?
Citera
2018-09-20, 15:12
Medlem
Lt sänder live. - https://www.lt.se/artikel/blaljus/br...ker-mordforsok
Citera
2018-09-20, 16:00
Medlem
Troubleholders avatar
Det där är på forskargatan, och lite längre fram är turingevägen vilket är väldigt trafikerad då den leder till moraberg och E4/E20.

Vad jag minns från den gatan när jag var i Södertälje sist för 4 år sen, så finns det ingen riktig innergård där förutom någons tomt eller parken som ligger lite längre ner, Kvarnlunden.

Sträckan är ganska trafikerad iom att Astra Zeneca ligger där samt att vissa hellre tar den vägen ner till stan än via trafikljusen på Ängsgatan, så att en knivskärning skett på gatan känns osannolikt. Till vänster om vart bilden är tagen på LT finns en stor parkering.

Nu som sagt så var det 4 år sen jag var där och vad jag vet bygger dom iaf om i astrabacken så kan finnas någon ny innergård där.

Edit: kollade precis Google Maps och såg att ett lägenhetshus med vad som liknar en parkering med en "innergård" låg där till höger så troligtvis där det skett.
Senast redigerad av Troubleholder 2018-09-20 kl. 16:03.
Citera
2018-09-20, 16:19
Medlem
Ktugt59s avatar
När jag förbi södertälje flög en ambulanshelikopter väldigt lågt och 2st polisbilar med blåljus och sirener kom i full sula. Kan han ha åkt helikopter?
Citera
2018-09-20, 18:13
Medlem
Precis där som dom lokala alkoholiserade stjärnorna brukar sitta dagligen. Behöver ju inte ha nåt samband, men inte helt otroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in