Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-22, 19:14
  #13
Avstängd
Plaguetongues avatar
det är bara att röka mindre då. du har väl tillräckligt med självdiciplin för att styra din egen kropp? det är ju knappast värt att sitta och bolma hela tiden, blir bara slöseri. ta en gås på kvällen och chilla så somnar du gött sen också
Citera
2018-09-22, 23:17
  #14
Medlem
MrBabyBoys avatar
Jag hade en jobbig tanke nyss. Rökte en spliff av en cigg och en rätt stor bit och blev sugen på en till senare och meckade en lite mindre bit och fick en tankte i huvudet att jag ska leva lite extra och tog en liten smula till och meckade och sen tänkte jag att jag ska leva lite mer än lite extra och tog en liten bit till och fick sen en tvångstanke och tog av biten igen efter jag eldat på den eftersom jag blev rätt för att de pratade om mord på tv just då och trodde att de skulle gå överstyr och att jag skulle bli inblandad i nå sånt. Meckade sedan den lilla biten igen i tobaken och meckade ihop det och la in allt meck i spliffen men lämnade nån liten smula på bordet för att jag kände mig tryggare då. Rökte sedan halva spliffen och allt är lugnt.

Edit: Fick nojja nyss att allt har gått för långt...hjälp
__________________
Senast redigerad av MrBabyBoy 2018-09-22 kl. 23:30.
Citera
2018-09-22, 23:26
  #15
Medlem
Kanske borde börja köpa mindre bitar än femmor?
__________________
Senast redigerad av XrayCharles 2018-09-22 kl. 23:32.
Citera
2018-09-23, 16:24
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Sluta snacka skit. Cannabis frisätter inget kortisol, om det mot all förmodan skulle göra det för dig så beror det på att du inte kan hantera ditt psyke.
Vill inte få dig upprörd. Men dem har forskat med hormon nivåer i samband med weed och såg förhöjda nivåer av kortisol.

Jag kan hantera mitt psyke så pass bra så jag behöver inte röka något alls. Jag är gladare utan det, behöver en mindre grej utanför en själv som gör mig friare. . Men jag dömde inte weedet för något dåligt ville bara påpeka det med kortisol, dock behöver det inte vara något som påverkar en negativt alls. Cannabis kan ha en bra påverkan som medicin för folk med ADHD t.ex. pga förhöjda dopamin nivåer av ruset och en bättre drog alternativ jämfört med alkohol. Men att vara beroende av något är aldrig bra skapar bara mer lidande för en

Jag har rökt weed förut och gillade inte dimman man hamnade i. Samt att man fick sug, kosta pengar, gömma sitt bruk pga det olagligt. Var mer besvärligt än givande för mig, alla är olika. Föredrar att vara klar i huvudet också


Jag känner igen mig själv i dig för flera år sedan när jag rökte. Jag försvarade cannabis med stor stolthet. Men som sagt säger jag att weed inte dåligt men jag insåg personligen att jag är mår bättre utan droger.

"We found that THC at low doses reduced stress, while higher doses had the opposite effect, underscoring the importance of dose when it comes to THC and its effects."


Källan;

https://www.sciencedaily.com/release...0602155252.htm

Så verkar som små doseringar är bättre
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2018-09-23 kl. 16:49.
Citera
2018-09-23, 16:48
  #17
Medlem
Tidigare var det varje dag och jag hade svårt att disciplinera mig, har man så tar man. Speciellt när man skaffade vape då det är så mycket smidigare och diskretare.

Mitt trick till förändring var att inte köpa på mig mer än 5g/mån och enbart röka fre-lör efter kl.20.
För grejen är att jag har inga problem när det väl tagit slut, känner ingen panik att behöva köpa nytt. Så frångår jag rutinerna nu och ändå börjar röka på vardagar eller söndag så tar det helt enkelt slut tidigare och då får jag vänta till nästa månad. Men genom denna simpla förändring att köpa mindre så har mina rutiner med helgrökande blivit enklare att hålla.
__________________
Senast redigerad av Alcatra 2018-09-23 kl. 16:50.
Citera
2018-09-23, 16:52
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alcatra
Tidigare var det varje dag och jag hade svårt att disciplinera mig, har man så tar man. Speciellt när man köpte vape då det är så mycket smidigare och diskretare.

Mitt trick till förändring var att inte köpa på mig mer än 5g/mån och enbart röka fre-lör efter kl.20.
För grejen är att jag har inga problem när det väl tagit slut, känner ingen panik att behöva köpa nytt. Så frångår jag rutinerna nu och ändå börjar röka på vardagar eller söndag så tar det helt enkelt slut tidigare och då får jag vänta till nästa månad. Men genom denna simpla förändring att helt enkelt köpa mindre så har mina rutiner med helgrökande blivit enklare att hålla.
Bra jobbat. Det viktigt med disciplin med allt i livet men med droger är det jätte viktigt. Det är enkelt att blir ett litet beroende speciellt med weed eftersom den är relativt ofarlig.och kan brukas dagligen utan många bieffekter.
Citera
2018-09-23, 17:39
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Vill inte få dig upprörd. Men dem har forskat med hormon nivåer i samband med weed och såg förhöjda nivåer av kortisol.

Jag kan hantera mitt psyke så pass bra så jag behöver inte röka något alls. Jag är gladare utan det, behöver en mindre grej utanför en själv som gör mig friare. . Men jag dömde inte weedet för något dåligt ville bara påpeka det med kortisol, dock behöver det inte vara något som påverkar en negativt alls. Cannabis kan ha en bra påverkan som medicin för folk med ADHD t.ex. pga förhöjda dopamin nivåer av ruset och en bättre drog alternativ jämfört med alkohol. Men att vara beroende av något är aldrig bra skapar bara mer lidande för en

Jag har rökt weed förut och gillade inte dimman man hamnade i. Samt att man fick sug, kosta pengar, gömma sitt bruk pga det olagligt. Var mer besvärligt än givande för mig, alla är olika. Föredrar att vara klar i huvudet också


Jag känner igen mig själv i dig för flera år sedan när jag rökte. Jag försvarade cannabis med stor stolthet. Men som sagt säger jag att weed inte dåligt men jag insåg personligen att jag är mår bättre utan droger.

"We found that THC at low doses reduced stress, while higher doses had the opposite effect, underscoring the importance of dose when it comes to THC and its effects."


Källan;

https://www.sciencedaily.com/release...0602155252.htm

Så verkar som små doseringar är bättre

Kul att du tog dig tid att hitta en källa. Jag påpekade endast att du snackade skit om kortisolet, vart du hittar att jag försvarar cannabis osv har jag svårt att förstå.
Jag vet mycket väl att cannabis har nackdelar.

"There were no significant differences in participants' blood pressure, heart rate or cortisol levels -- before, during or after the doses or the tasks." Det här var det som konstaterades i studien du länkade om kortisol förövrigt.
Men den stora negativa grejen med cannabis är ju det sociala (iaf för dom flesta) och att då göra ett test där du ska prestera socialt kommer såklart att kännas mer stressande än att vara nykter. Men jag kan nästan garantera dig att en person som är hög själv hemma i soffan aldrig kommer att ha några förhöjda kortisolnivåer under normala omständigheter.
Citera
2018-09-23, 17:59
  #20
Medlem
Detevigaavigas avatar
jag diggar hög thc så högt som möjligt
Citera
2018-09-23, 18:02
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Kul att du tog dig tid att hitta en källa. Jag påpekade endast att du snackade skit om kortisolet, vart du hittar att jag försvarar cannabis osv har jag svårt att förstå.
Jag vet mycket väl att cannabis har nackdelar.

"There were no significant differences in participants' blood pressure, heart rate or cortisol levels -- before, during or after the doses or the tasks." Det här var det som konstaterades i studien du länkade om kortisol förövrigt.
Men den stora negativa grejen med cannabis är ju det sociala (iaf för dom flesta) och att då göra ett test där du ska prestera socialt kommer såklart att kännas mer stressande än att vara nykter. Men jag kan nästan garantera dig att en person som är hög själv hemma i soffan aldrig kommer att ha några förhöjda kortisolnivåer under normala omständigheter.
Troligtvis korrekt det du säger då jag själv varit en storrökare, weed är bäst med bra omgivning . Åtminstone en fridfull stämning, när jag rökte dvs.
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2018-09-23 kl. 18:07.
Citera
2018-09-23, 18:04
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
jag diggar hög thc så högt som möjligt
Det är förståeligt då det utsöndrar de där älskade dopaminet vi människor älskar och stimulerar andra goa receptorer
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2018-09-23 kl. 18:07.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback