Citat:
Ursprungligen postat av
SherrodBrown
180-240 ml Makers Mark 45 Procent?? Ok den är helt satans god. Just nu gav jag mig en sängfösare 8 ml shot. Mäter alltid upp för att undvika överkonsumtion. Skulle jag bara gp efter smaken på söt Bourbon så passar den till morgonkaffet, eftermiddags hutt, både i matlagning och till maten och till efterrätt. Den öassar även att dra i sig innan läggdags. Den är helt enkelt för god. Se upp. Whiskeyalkolister tenderar att dra i sig för mkt. Det blir en levnadsstil och vän med flaska ..inte bra inte bra..
Ja men inte drar man i sig allt på en gång, utan det är ju under låt säga minst 6 timmar. Oftast brukar jag grunda med två glas bättre grejer, typ Maker's Mark och sedan gå över till lite billigare, det är dyrt med alkohol i Sverige hehe. Dricker just nu lite Jim Beam (den vanliga) med en skvätt färskpressad citronjuice i. Och jo det är lätt att det blir för mycket, givetvis dricker jag för mycket om man ska gå efter "inte mer än 2 standardglas ala 4 cl per dag" men det är som du säger, fasligt gott!