2018-09-18, 15:22
Medlem
Jag är 23 år och studerande, vet inte riktigt vem jag ska vända mig till. För ett tag sedan så blev det peoblem i hemmet så jag va tvungen att bo någon annanstans. Jag behövde pengar osv så jag lånade ett sms lån på 3500 kr och sedan förlängde jag kontraktet en månad och nu rullar jag in på andra månaden och måste betala tillbaka pengarna annard hamnar jag på inkasso. Jag har ingen som kan hjälpa mig i den situationen och undrade om ni hade några ideer? Jag får inte CSN lån pga jag kuggat en kurs från förra året och jag har sökt jobb och fått jobb men jag får min lön nästa månad så kommer inte heller kunna betala nu denna månaden.

Tacksam för svar!!
Citera
2018-09-18, 15:33
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayuwx
Jag är 23 år och studerande, vet inte riktigt vem jag ska vända mig till. För ett tag sedan så blev det peoblem i hemmet så jag va tvungen att bo någon annanstans. Jag behövde pengar osv så jag lånade ett sms lån på 3500 kr och sedan förlängde jag kontraktet en månad och nu rullar jag in på andra månaden och måste betala tillbaka pengarna annard hamnar jag på inkasso. Jag har ingen som kan hjälpa mig i den situationen och undrade om ni hade några ideer? Jag får inte CSN lån pga jag kuggat en kurs från förra året och jag har sökt jobb och fått jobb men jag får min lön nästa månad så kommer inte heller kunna betala nu denna månaden.

Tacksam för svar!!

Har du några pengar alls? SMS lån är ju lite krångligt men annars brukar det funka rätt bra att hör av sig till företag och förklara att man kommer sent med inbetalningen men det är lite av deras affärsmodell så tror inte att de kommer att erbjuda dig att skjuta på den utan ränta. Eventuellt kanske du skulle kunna skjuta på hyran men ser då till att du har ett skriftligt godkännande från din hyresvärd då en obetald hyra är giltigt skäl för vräkning om det vill sig illa.
Citera
2018-09-18, 15:42
Medlem
Prata med arbetsgivaren om att få förskott på din lön.

Att skulden går inkasso är inte hela världen heller. Det blir en inkassoavgift och ränta.
Citera
2018-09-18, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Har du några pengar alls? SMS lån är ju lite krångligt men annars brukar det funka rätt bra att hör av sig till företag och förklara att man kommer sent med inbetalningen men det är lite av deras affärsmodell så tror inte att de kommer att erbjuda dig att skjuta på den utan ränta. Eventuellt kanske du skulle kunna skjuta på hyran men ser då till att du har ett skriftligt godkännande från din hyresvärd då en obetald hyra är giltigt skäl för vräkning om det vill sig illa.

Jag betalar ingen hyra för bor just nu i en lägenhet som ägs av min mormor, min mormor är bortrest just nu och hon skickar liksom vad hon kan för att jag ska kunna klara mig i månaden. Jag bör nog kontakta de men sist jag hjorde det ville de ha en avgift på 800 kr för stt skjuts fram betalningen och det är lite dvårt stt skaffa fram just nu.
Citera
2018-09-18, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Prata med arbetsgivaren om att få förskott på din lön.

Att skulden går inkasso är inte hela världen heller. Det blir en inkassoavgift och ränta.

Jag har redan gjort det men de sa att de skulle höra av sig.
Vad händer om det går till inkasso?
Citera
2018-09-18, 17:08
Medlem
Crashs avatar
Vad har detta med fonder att göra?
Låna aldrig pengar om du inte kan betala, blir alltid kaos. Ring lånegivaren och förskjut betalningen tills du har pengar, att det bli stor extrakostnad får du ta.
Citera
2018-09-18, 20:00
Medlem
SophieNeveus avatar
Om lägenheten ägs av din mormor står hon som betalningsskyldig. Går det inte att be henne att ligga ute med några månadshyror? Det handlar om väldigt små summor och det är oerhört dumt att sms-låna till hutlösa räntor för att enbart kunna betala hyran.
Citera
2018-09-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayuwx
Vad händer om det går till inkasso?
Det läggs på en inkassoavgift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto