2018-09-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Att ha en negativ uppfattning om kvinnan p.g.a. hennes "arbetskläder" innebär inte på något sätt att man förminskar brottets allvar.

Hade hon inte varit så jädra vältränad så hade ingen höjt på ögonbrynen för den klädseln. Och ingen av oss vet hur hon klädde sig dagligen på jobbet egentligen, mest spekulationer baserat på inlägg från en blogg, tycker jag det verkar.

Poser på Facebook, ja hon är nog inte den enda som gör sån't heller... Låt henne...

Som någon annan skrev, varför är det så svårt att diskutera just brottet i denna tråd?
Citera
2018-09-23, 16:20
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Nu har vi kollat på lite bilder från hennes blogg och diskuterat fram och tillbaka. Hon är faktiskt ganska snygg, men har hon inte sillisar? Eller är det bara som det verkar?
Citera
2018-09-23, 16:23
Medlem
SweLads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Han kommer från flyktinglägret Yarmouk i Damaskus där palestinier finns.

Blev nyfiken på hur du kan veta detta?

Reagerade på att du är ny på FB (reg. 18 sep) med endast 3 poster, samtliga i detta ämne under dagen. Har du någon koppling till ort eller inblandade?
Citera
2018-09-23, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweLad
Blev nyfiken på hur du kan veta detta?

Reagerade på att du är ny på FB (reg. 18 sep) med endast 3 poster, samtliga i detta ämne under dagen. Har du någon koppling till ort eller inblandade?

https://petterssonsblogg.se/2018/09/19/statslos-arab-begars-haktad-misstankt-for-valdtakt-av-larare-i-nassjo/

Statslösa araber födda i Damaskus bor i flyktinglägret Yarmouk.
Citera
2018-09-23, 16:33
Bannlyst
MGM har ett gediget brottsregister. Har hotat folk förr och har tidigare betett sig respektlöst mot kvinnor.
Citera
2018-09-23, 16:49
Medlem
kaktjuvens avatar
Äntligen börjar tråden bebos av sansade människor med en human människosyn.
Har efterfrågat mer relevans i ämnet och fokus på brottet mer än att som många här försökt innan, att skuldbelägga kvinnan.
Finns fan gymnasietjejer som klär sig mer utmanande än denna fröken men ändock inget skäl för våldtäkt.

Att sms trafiken sipprat ut kan vara alltifrån intima sms till jobbrelaterat. Ingen som vet och jag är inte säker i källan uppkomst.
Men finns sms trafik emellan de så kan det vara ett medvetet val ifrån försvararen för att skapa misstroende mot kvinnan.
Citera
2018-09-23, 16:52
Medlem
kaktjuvens avatar
Nån som kan berätta mer om GM?
Ryktas om att hans ålder är högre än på passet och någon som är från Nässjö som kan ge oss en djupare bild om personen i fråga?
Citera
2018-09-23, 16:57
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Hennes klädsel är inget konstigt. Det är dem män men vidrig kvinnosyn som är problemet.
När kartan inte överensstämmer med terrängen så är det säkrare att följa terrängen.

Hennes arbetsplats är en skola där nyanlända män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner är elever.
Rent generellt så anser jag att hennes klädsel är olämplig för en lärare, även om alla eleverna vore "kritvita". Men det är min egen uppfattning.
Men klär man sig på hennes sätt bland män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner, då kan man utan tvekan ifrågasätta hennes förmåga att anpassa sig till det Sverige som en stor majoritet röstade fram och återigen röstade för.
Citera
2018-09-23, 16:57
Medlem
Det här är en mycket mycket skadad kvinna. Vad fan är grejen med att fota sexiga poser bredvid sina barn?? Har för övrigt helt sig själv att döma för vad som hänt. Vidriga luder.
Citera
2018-09-23, 17:05
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
I den här tråden ligger ju inte fokus på allvaret med brottet, eller ens brottet som sådant. Utan det är henne det är fokus på. Det är hon som gjort fel, som varit för sexig. Typiskt islamistiskt tänk, det är kvinnans fel att hon blir våldtagen. Tror inte jag sett någon diskussion om brottets allvar i den här tråden, så det har blivit förminskat.

Nja, det är nog få som anser att brottet inte är allvarligt, om det nu var ett brott och inte en efterhandskonstruktion? Det vet vi inte och det vore ju bra om polisutredningen kunde bevisa att ett brott var begånget?

Att klä sig på det sättet bland män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner visar på ett dåligt omdöme. I mitt tycke ett synnerligen onödigt risktagande.

Jag är helt emot den senaste flyktingströmmen då den har vridit klockan bakåt vad det gäller de Svenska kvinnornas frihet.
Men nu har ju en mycket stor majoritet av det Svenska folket röstat för en massimport av män med synnerligen kvinnofientliga traditioner och jag gissar att en majoritet av de Svenska kvinnorna har fått det samhälle de önskar?

Det är för mig en gåta att se organiserade Feminister stå på barrikaden för massimporten av män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner samtidigt som samma feminister hävdar kvinnans rätt att "gå naken på gatan" typ.

Som man bäddar får man ligga!
Citera
2018-09-23, 17:06
Bannlyst
Citat:
När kartan inte överensstämmer med terrängen så är det säkrare att följa terrängen.

Hennes arbetsplats är en skola där nyanlända män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner är elever.
Rent generellt så anser jag att hennes klädsel är olämplig för en lärare, även om alla eleverna vore "kritvita". Men det är min egen uppfattning.
Men klär man sig på hennes sätt bland män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner, då kan man utan tvekan ifrågasätta hennes förmåga att anpassa sig till det Sverige som en stor majoritet röstade fram och återigen röstade för.

Nu är vi där. Skall personer som kommer till Sverige anpassa sig efter hur vi ser på saker och ting eller skall vi börja och anpassa oss efter personer som kommer från andra kulturer med kvinnofientlig syn på kvinnan?
Valet är för mig solklart.
Citera
2018-09-23, 17:09
Bannlyst
Citat:
Nja, det är nog få som anser att brottet inte är allvarligt, om det nu var ett brott och inte en efterhandskonstruktion? Det vet vi inte och det vore ju bra om polisutredningen kunde bevisa att ett brott var begånget?

Att klä sig på det sättet bland män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner visar på ett dåligt omdöme. I mitt tycke ett synnerligen onödigt risktagande.

Jag är helt emot den senaste flyktingströmmen då den har vridit klockan bakåt vad det gäller de Svenska kvinnornas frihet.
Men nu har ju en mycket stor majoritet av det Svenska folket röstat för en massimport av män med synnerligen kvinnofientliga traditioner och jag gissar att en majoritet av de Svenska kvinnorna har fått det samhälle de önskar?

Det är för mig en gåta att se organiserade Feminister stå på barrikaden för massimporten av män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner samtidigt som samma feminister hävdar kvinnans rätt att "gå naken på gatan" typ.

Som man bäddar får man ligga!

BO är en respekterad lärare och har varit lärare i 15 år. Hon har inte haft några problem innan. Problemet är den statslösa araben från Damaskus. Han har våldtagit BO och sitter nu häktad. Detta hände mitt på dagen så det finns ett och annat vittne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in