2018-09-22, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Bukowski
Ok, men hur hittade han hennes namn för det stod ju inte med i häktningsframställan.

Står för fan på flera ställen i tråden precis som länken till hennes FB.
Citera
2018-09-22, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tirzah
Har spenderat X timmar nu på jobbet och läst igenom allt.

Och jag kan hålla med om att varje person ska få klä sig som man vill, det är klart.
Om hon tycker att hon ser bra ut och vill klä sig så är det absolut upp till henne.
Men om hon tycker att hon ser bra ut med denna klädsel, kommer troligen många andra att göra det.
Som många andra varit inne på är kulturkrocken ett faktum här, och om man då jobbar inom området så borde man veta att saker som tilltalande kläder kan skapa problem.

Tråkigt dåligt exempel, men som funktionär på en fotbollsmatch, stående i AIK klacken, skulle man då stå med en hammarby tröja under funktionärsrocken? Nej man gör inte det, för man utsätter inte sig själv för den typen av möjlig hotbild, visst man får hejja på vilket lag man vill, men vi alla vet att folk inte respekterar det.

Har hänt flertal gånger att folk som klär sig i huligankläder(fast inte är huliganer) blir misshandlade och det har tom lett att någon har förlorat livet.

Så ja kläder kan verkligen få folk att skapa uppfattningar om vad du tycker och inte tycker.

Tycker inte BO har gjort sig rätt till det hon har råkat ut för. Men tycker att man borde tänka till hur man klär sig inom det jobbet man jobbar med.

hade många lärare som klädde sig så och jag kunde kontrollera mig förstår inte hur många försvarar denna personen
Citera
2018-09-22, 01:10
Medlem
Charles-Bukowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtSugarmanShow
Står för fan på flera ställen i tråden precis som länken till hennes FB.

Jag är väl medveten vad BO heter, jag är bara intresserad hur personen som först delade med sig av denna information gick till väga för att hitta henne då det varken finns bilder eller namn på personalen på skolans hemsida då jag finner detta intressant. Men om du vet hur han gjorde så är du välkommen att berätta det.
Citera
2018-09-22, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Trodde t ex Expressen hade skärpt till sig, och börjat med lite ärligare rapportering? Fattar inte vad de har att tjäna på att utmåla MGM som svensk. Vill de sälja lösnummer o dyl borde de bli först av medströmsmedia att ge detaljerade och ärliga beskrivningar/signalementen. Jag vet att ni läser, så ta det tipset till redaktören. En gång i tiden var Expressen kända för att ha lite "sting".
Ja äckligt av expressens att beskriva det som en vanlig svensk familj när deras son den misstänkte Ab*llah, *or Aldee* är svensk medborgare fr o m 2017, enligt Skatteverket. Eksjö tingsrätts och mediers uppgift om statslös är alltså felaktigt. Mannen var statslös i Sverige fram till mars 2017.

Han är född i Syrien, Damaskus.
Citera
2018-09-22, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Ja äckligt av expressens att beskriva det som en vanlig svensk familj när deras son den misstänkte Ab*llah, *or Aldee* är svensk medborgare fr o m 2017, enligt Skatteverket. Eksjö tingsrätts och mediers uppgift om statslös är alltså felaktigt. Mannen var statslös i Sverige fram till mars 2017.

Han är född i Syrien, Damaskus.
Ja i häktningsframställan stod det ju statslös vad jag minns
Citera
2018-09-22, 01:42
Bannlyst
får ärligt talat ångest av att läsa att vissa försvarar honom för att hon är "konstig" "attention whore" "klär sig fel" vill inte leva i ett sånt land mår illa av att det finns någon som försvarar detta, en tjej kan gå runt naken om hon ville eller ha camshower det ger ingen rätt att våldta henne, mår så fruktansvärt dåligt av att se detta, att detta är landet jag lever i nu där våldtäktmän försvaras för att dem inte är svenskar eller för att tjejen inte "klädde sig rätt" jag menar allvar när jag säger att det ger mig ångest har en klump i magen nu.
Citera
2018-09-22, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det ska mycket till för att deras kriminella karriär ska ha någon inverkan på möjligheten till medborgarskap eller PUT. Skattebrott och att jobba övertid är det som kommer till minnes, allt annat är överkomligt. Våldtäkt är ringa och är först allvarligt när Martin Timell blir närgången och får bånge i jacuzzin.
Hon har varit otrogen och påkommen för att förmildra det hela har hon ljugit ihop en våldtäktshistoria.
Dessutom på bilder kan man döma (dumma mig som dömer folk) att hon är ganska slampig o "loss".
Citera
2018-09-22, 02:19
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Jag känner exakt som dig....obegripligt toffelland vi lever i.

Det måste väl ingå i allmänbildningen att seder och bruk skiljer sig åt mellan hur man lever i Mellanöstern, alternativt i Sverige. Skall vi kunna bevara dessa kulturella skillnader så fodras det givetvis att vi visar viss tolerans och öppenhet.
Citera
2018-09-22, 02:21
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
hade många lärare som klädde sig så och jag kunde kontrollera mig förstår inte hur många försvarar denna personen

Jag har svårt att tro att du haft lärare som klädde sig sådär. Hennes klädsel är extrem inte bara för en lärarinna, utan för svenskor i gemen, som ofta klär sig extremt okvinnligt.

Citat:
får ärligt talat ångest av att läsa att vissa försvarar honom för att hon är "konstig" "attention whore" "klär sig fel" vill inte leva i ett sånt land mår illa av att det finns någon som försvarar detta, en tjej kan gå runt naken om hon ville eller ha camshower det ger ingen rätt att våldta henne, mår så fruktansvärt dåligt av att se detta, att detta är landet jag lever i nu där våldtäktmän försvaras för att dem inte är svenskar eller för att tjejen inte "klädde sig rätt" jag menar allvar när jag säger att det ger mig ångest har en klump i magen nu.

Trams igen. Man kan inte gå runt naken på stan. Och framför allt så vet ingen om någon våldtäkt begåtts.
Citera
2018-09-22, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Bukowski
jag är bara intresserad hur personen som först delade med sig av denna information gick till väga för att hitta henne då det varken finns bilder eller namn på personalen på skolans hemsida

Han googlade "afghanknullande slampa lärarinna nässjö" och vips där var hon med blogg å allt.

Citat:

Klä av dig naken och gå runt lite ute så får du snart annat att tänka på. Camshowa gärna samtidigt.

Det är väl ingen som försvarar en eventuell våldtäkt men nu är det så att 80% av Svenska folket VILL ha våldtäktskultur här och då får man helt enkelt acceptera det. Gillar det inte, anammar det inte men lik förbannat är det så i Sverige nu och då får jag finna mig i det. Varför ska jag gå ut och leka väderkvarn på grund av det? Inte mina kvinnor.
Senast redigerad av BurtSugarmanShow 2018-09-22 kl. 02:33.
Citera
2018-09-22, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtSugarmanShow
Han googlade "afghanknullande slampa lärarinna nässjö" och vips där var hon med blogg å allt.

Klä av dig naken och gå runt lite ute så får du snart annat att tänka på. Camshowa gärna samtidigt.

Det är väl ingen som försvarar en eventuell våldtäkt men nu är det så att 80% av Svenska folket VILL ha våldtäktskultur här och då får man helt enkelt acceptera det. Gillar det inte, anammar det inte men lik förbannat är det så i Sverige nu och då får jag finna mig i det. Varför ska jag gå ut och leka väderkvarn på grund av det? Inte mina kvinnor.
Men nu handlar det om en lärarinna för gymnasieelever som klär sig djupt olämpligt (för sitt yrke). Det gör naturligtvis inte en våldtäkt laglig eller ok men det kan förklara hur hon har hamnat i den situation som har uppkommit. Då tänker jag framförallt på att hon verkar ha obearbetade upplevelser från tidigare våldtäkter och skit tidigare i livet.

Det i kombination med en eventuell psykiskt störning kan ge en djupare insikt i hur det hela gick till. Givetvis är det oväsentligt för om samtycke har funnits eller ej.
Citera
2018-09-22, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Inget medborgarskap. Han är född i Syrien som tydligen inte ger ut medborgarskap hur som helst.
Jag gissar att han är palestinier som var boendes i Syrien. Arabländerna ger inte palestinierna medborgarskap dels av att sätta press på Israel dels av att de är väldigt måna om de etniska maktförhållandena i sina egna hemländer. Man ger inte utländskt ”drägg” lättvindigt medborgarskap därför att det går ut över de egna privilegierna förutom i Sverige där partierna inte har någon självbevarelsedrift. Tänk nu på att när han har medborgarskap så kan de inte bli av med det palestinska drägget. Hade han bara haft PUT hade de åtminstone KUNNAT skicka hem honom. Men likt palestiniern som brandbombade en synagoga så får det här äcklet också stanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in