Citat:
Ursprungligen postat av
knightofsweden
Det är en smula märkligt att så många inte ser skillnad i att kommentarer.
Dessa kommentarer klumpas ihop som samma sak.
1. En kvinna får inte bära vad hon vill
2. En kvinna bör inte bära vad hon vill
3. En kvinna tar en risk att bära vad hon vill
Oavsett vad du säger så skriker någon tillbaka att det inte hör till saken.
Går jag som vit svensk man genom en "problemområde" sent på kvällen så tar jag också en risk.
Betyder det att jag ska sluta att gå den vägen bara för att det fick icke civiliserade som inte kan bete sig där? Nej. Finns ett problem så ska problemet bort, inte låta alla anpassa sig till det.
Är inte och kommer aldrig vara ett brott att bära en klänning.
Det finns klädsel som faller under uppseendeväckande beteende beroende på plats, men inte i en sån här miljö, hon hade säkert kunnat klara sig i bara underkläder utan att falla under den paragrafen om hon har nån motiviation. Passar inte hennes klädval jobbet så är det upp till rektorn att säga ifrån, inte kåta elever som tillrättavisar genom våldtäkt..
Att ens det här diskuteras är bortom all min förstånd, har vi tagit emot så många sharia förespråkare att de utgör majoritet på FB?
Låt oss vara glada och stolta över alla vackra tjejer som vill visa upp sig själv, fröjd för ögat och sätter fart på blodcirkulationen, hon verkar vara en duktig och älskvärd mamma som gillar sin kropp och vi får förmoda tränar hårt för att hålla sig där (den kroppen efter två barn är en bedrift få har lyckats med!)
Hon förtjänar inget av vad som har hänts eller skrivts om henne här.
Enda anledningen att hon inte ville anmäla var förmodligen just detta. Hela skolan vet att hon är den utsatta, hela stan vet att det var hon och sett bilderna, och halva webben pratar om henne som en hora.
Räkna ut fortsatt utveckling på det...