2018-09-17, 17:39
Medlem
sluskjohans avatar
Hej!

Bor i Barcelona just nu och min finska kompis tipsade om att låna pengar i Luxemburg och uppge att man bor i Barcelona. Sedan när lånet är klart kan man skita fullständigt i att betala tillbaka. Stämmer detta? Han säger att Sverige aldrig kommer bli inblandade, lånet är 100.000 sek.
Citera
2018-09-17, 18:33
Medlem
Låter som en idiotsäker ide. Din finska kompis verkar ha koll.

Kör hårt!
Citera
2018-09-17, 19:31
Medlem
Din kompis har rätt i sak,men missade detaljen att summan måste uppgå till minst 100.000EUR. Inte SEK.
Citera
2018-09-17, 19:33
Medlem
knullklassons avatar
Stämmer! Det är precis så jag har byggt upp min förmögenhet.
Citera
2018-09-17, 20:31
Medlem
Japp det fungerar klockrent, går väldigt snabbt att få in cashen på kontot med.
Citera
2018-09-18, 17:28
Medlem
sluskjohans avatar
Ni har ju skitkul ser jag. Kan någon svara seriöst tack. Min kompis beskriver det som gratis pengar och han verkar ha koll, dock så är hans "hem" Mexiko då han är uppvuxen där. Min kompis går just nu på finsk akassa samt så jobbar han här. Han behöver 10% kontant insats för att kunna köpa ett hur och sedan hyra ut för tre gånger så mycket, sedan köpa ett ytterligare hus osv.
Citera
2018-09-18, 17:46
Medlem
Ja vafan, hur har du kunnat missa detta lilla land som ger bort pengar? Hur tror du vi har råd med våra hus och bilar?

Om något låter för bra för att vara... nä förresten, skit i det! Fortsätt bolma du.
Citera
2018-09-18, 18:17
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Han behöver 10% kontant insats för att kunna köpa ett hur och sedan hyra ut för tre gånger så mycket, sedan köpa ett ytterligare hus osv.
Och nu vill han låna kontantinsatsen av dig?
Citera
2018-09-18, 20:11
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Och nu vill han låna kontantinsatsen av dig?
Nej, han var full och börja skryta om hans planer. Vill egentligen bara få bekräftelse på att han snackar skit. Är ju iofs sugen på låna om det är "gratis pengar"

Har ett hus i Sverige som jag funderar på sälja och ta vinsten till kontantinsatsen och sedan hyra ut och efter ett tag köpa ytterligare ett hus. Priserna i Barcelona är galen gällande boende.

Så om jag kan få gratis pengar slipper jag sälja mitt hus i Sverige( vilket enbart kommer öka i värde samtidigt som lånet sjunker)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in