Citat:
Ursprungligen postat av
Isnatt
Såg ett annat klipp där han ryade åt politikerna och blev tillsagd att 'tänka på tonen' varpå han replikerade tvärförbannad 'åt helvete mer er goda ton, jag är inte här för att skaffa vänner!'
idag länkade en bekant detta klipp
https://www.youtube.com/watch?v=NOuBMHCDAKE
Jag tror det finns en "skaffa vänner" ton i sådana här församlingar ute i politikens gärdsgårdsserier. Man spelar liksom i olika lag men utanför planen är man ett slags polare som gnabbas lite. Jag kollade min kommun och gick igenom och gjorde statistik över de nio man har mest interaktion med på facebook. Tog man bort politiker från andra partier och mediafolk så återstod nästan inga. Ett par partivänner och ibland någon nära släkting eller sällsynt en kompis från utanför partipolitiken.
Det här med politikerinkomster och tjäna pengar på politiken som ju både är en populistframgångsfråpga och en fråga som splittrar och lockar strebrar är ju en sak som skadat SD oerhört. Folk i SD som inte uträttar någonting alls slåss med näbbar och klor för att behålla sina positioner och uppdrag. Det där har förgiftat mycket av SD interna verksamhet. Samtidigt betraktas SD funktionärer som samma skit som alla andra av många väljare.
Jag tycker det är ytterst intressant med Örebropartiet trots att jag följt det på allvar. Det här babblet i SD om folkhemmet och SOCIALkonservatism har nog för de flesta varit en smart retorik utan allvar bakom - hos ett litet antal med allvar bakom. Den dag SD får verkligt ansvar blir det dags att lägga korten på bordet och då kan det bli riktigt stora problem. Jag vet inte vilken betydelse Markus Allard lägger i att han är marxist men jag kan hålla med om att det låter lite illavarslande men det kanske inte är så farligt? Många av de äldre socialdemokraterna betecknade även de sig som marxister utan alltför fasliga konsekvenser.
Jag själv tycker det finns mycket i marxismen som ger en redskap för att förstå samhällsutvecklingen - däremot lösningarna har visat sig fruktansvärda när de genomförs i praktiken.