Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-20, 09:51
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis

Film när resenärer hoppar ur ett stillastående tåg på Skanstullsbron.
Jag åkte 4:ans buss över bron vid 17:30-tiden, och såg då flera tåg som stod "döda" på spåret.
Detta stämmer inte med SL:s utsagor som menade att det hela var ett stort "signalfel", och att man därför lät alla tåg krypa till närmaste station och sedan evakuera.
/T
Citera
2018-09-20, 09:54
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag åkte 4:ans buss över bron vid 17:30-tiden, och såg då flera tåg som stod "döda" på spåret.
Detta stämmer inte med SL:s utsagor som menade att det hela var ett stort "signalfel", och att man därför lät alla tåg krypa till närmaste station och sedan evakuera.
/T

Signalfel? Stöd strömavbrott i deras app.
Citera
2018-09-20, 10:00
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Signalfel? Stöd strömavbrott i deras app.
Jo, men det var nog en "förenklad förklaring"...
Som jag läste det idag så hade man haft ett kortare lokalt strömavbrott. Efter detta så gick inte "styrsystemet" för gröna linjen att återstarta, vilket betydde att trafikledningen inte kunde övervaka/se några tåg.
Då vågade man inte köra vidare, utan stoppade hela gröna.
Möjligen gjorde man också gröna linjen avsiktligt strömlös, detta eftersom man hade rapporter om passagerare på spåren.
/T
Citera
2018-09-20, 10:22
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jo, men det var nog en "förenklad förklaring"...
Som jag läste det idag så hade man haft ett kortare lokalt strömavbrott. Efter detta så gick inte "styrsystemet" för gröna linjen att återstarta, vilket betydde att trafikledningen inte kunde övervaka/se några tåg.
Då vågade man inte köra vidare, utan stoppade hela gröna.
Möjligen gjorde man också gröna linjen avsiktligt strömlös, detta eftersom man hade rapporter om passagerare på spåren.
/T

Man pratade till och med om att det var en "strömspik" vilket i min okunniga hjärna är tvärtom strömavbrott? Men det kan mycket väl vara som du skriver att man senare av säkerhetsskäl stängde av strömmen helt.
Citera
2018-09-23, 12:51
  #17
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Olyckor och katastrofer --> Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur

/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback