2013-01-28, 12:49
Medlem
SMD FBs avatar
Kan man koka ner tex 100mg/20mg till runt 5ml och behålla mycket av metadonet eller får man då 25mg metta?
Citera
2013-01-28, 22:29
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Kan man koka ner tex 100mg/20mg till runt 5ml och behålla mycket av metadonet eller får man då 25mg metta?

Tror du kommer förlora mycket annars hade väl fler gjort det antar jag, skit i det det är inte värt att banka.
Citera
2013-01-29, 16:49
Medlem
jimpss avatar
Citat:

Låt allt du löst upp lufttorka på en plåt med eventuellt lite luftdrag (för snabbare torkning) Då får du ut Metadon HCl vilket du kan lösa upp i väldigt långa mängder vatten. Självklart kommer du få ut lite bindemedel också som slinkt igenom, men har du en ren klar lösning så ska det väl gå bra.

Har sett vendors på SR förut som säljer Metadon HCl-pulver, men då har dom använt mikronfilter för att pressa igenom piller till fina lösningar för att sedan torka det till rent pulver.

Det går.
Citera
2013-01-29, 17:01
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Låt allt du löst upp lufttorka på en plåt med eventuellt lite luftdrag (för snabbare torkning) Då får du ut Metadon HCl vilket du kan lösa upp i väldigt långa mängder vatten. Självklart kommer du få ut lite bindemedel också som slinkt igenom, men har du en ren klar lösning så ska det väl gå bra.

Har sett vendors på SR förut som säljer Metadon HCl-pulver, men då har dom använt mikronfilter för att pressa igenom piller till fina lösningar för att sedan torka det till rent pulver.

Det går.

Går det att göra så med metadon DNE också som bla innehåller alkohol. Avdunsta 40ml vätska till 5ml så får man en fin lösning på 200 mg att slå i sig.
Citera
2013-01-29, 23:33
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Går det att göra så med metadon DNE också som bla innehåller alkohol. Avdunsta 40ml vätska till 5ml så får man en fin lösning på 200 mg att slå i sig.

Det ska gå men alkohol avdunstar mycket mer långsamt än vad vatten gör. Så det borde ta längre tid men ändå fungera. Det du får kvar är allts pulver (rent metadon-pulver).
Citera
2013-01-30, 22:25
Medlem
Unbalanceds avatar
Tänk på att metadon över 10mg/ml är korrosivt för vener och vävnad.
Jag kan inte backa upp det med någon fakta i detta nuet dock.

Därför du bara hittar IV lösningar metadon på max 10mg/ml.
Citera
2013-02-03, 01:02
Medlem
Indos avatar
Fick igår tag i en flarra metadon 150mg/75ml , med apelsinsmak :P
Finns det nåt man kan boosta meta med? Tänkte må bra ett par dagar nu , första gången sen mitt uppbrott med sub , kanske styr lite stavar,eller e det to much?
Mvh
Citera
2013-02-04, 13:19
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Finns det nåt man kan boosta meta med? Tänkte må bra ett par dagar nu , första gången sen mitt uppbrott med sub stavar,eller e det to much?
Mvh
Ska du boosta Metadon reda när du redan inte har provat den?
Metadon är SÅ mycket potentare än Buprenorfin som knappt går att få ett rus av.
Skulle du göra som du planerat hade du säkert varit död vid det här laget.
Citera
2013-02-04, 13:27
Medlem
psykosxprts avatar
Med metadon i pilleform, hur mycket tar man ifall man är en gammal opiatbrukare men med nollställd tolerans sen länge? 40mg piller. Dela dom i 4 till 10mg eller kanske t.o.m 8 till 5mg?
Citera
2013-02-04, 13:34
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Finns det nåt man kan boosta meta med? Tänkte må bra ett par dagar nu , första gången sen mitt uppbrott med sub , kanske styr lite stavar,eller e det to much?
Mvh
Diazepam, klonazepam, GHB, alkohol, barbiturater är gött som fan ihop med metta. Många muskelavslappnande droger ger ett extra neråt rus men det är dock lite riskabelt. Har man ingen tolerans, speciellt om det är första gången på ett tag så tar man aldrig något mer än metta, det räcker att du dricker det rent så får du ett vågigt och klart rus. Skit i andra droger för du vet inte hur mycket du tål.

Citat:
Ursprungligen postat av psykosxprt
Med metadon i pilleform, hur mycket tar man ifall man är en gammal opiatbrukare men med nollställd tolerans sen länge? 40mg piller. Dela dom i 4 till 10mg eller kanske t.o.m 8 till 5mg?
Är det de Iranska pillerna du har? Om det är de jag tänker på så ta en hel och vänta några timmar. Själv tycker jag att de är riktigt bra.
Citera
2013-02-04, 13:41
Medlem
psykosxprts avatar
Citat:
Diazepam, klonazepam, GHB, alkohol, barbiturater är gött som fan ihop med metta. Många muskelavslappnande droger ger ett extra neråt rus men det är dock lite riskabelt. Har man ingen tolerans, speciellt om det är första gången på ett tag så tar man aldrig något mer än metta, det räcker att du dricker det rent så får du ett vågigt och klart rus. Skit i andra droger för du vet inte hur mycket du tål.

Är det de Iranska pillerna du har? Om det är de jag tänker på så ta en hel och vänta några timmar. Själv tycker jag att de är riktigt bra.

Nej, dom är inte iranska. Europeiska, ej generic.
En hel!? Fan när jag kollat runt så verkar dom flesta tycka 40mg är ordentligt mycket för någon utan tolerans. Jag är inte ute efter att bli helt noddväck utan mer fungerande skön. Kunna greppa tag i saker osv som jag blir på en lagom dos opioider.
Citera
2013-02-04, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykosxprt
Nej, dom är inte iranska. Europeiska, ej generic.
En hel!? Fan när jag kollat runt så verkar dom flesta tycka 40mg är ordentligt mycket för någon utan tolerans. Jag är inte ute efter att bli helt noddväck utan mer fungerande skön. Kunna greppa tag i saker osv som jag blir på en lagom dos opioider.

Har du ingen tolerans så är 40mg för mycket, 20mg räcker bra. Tar du 40mg utan tolerans så kommer du antagligen nodda som en gris alternativt somna en stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in