2018-09-15, 14:14
Medlem
Inför ett stort arbete i framtiden sitter jag och leker med samlingsdokument (heter "Master document" på engelska) i Libreoffice, och har stött på ett problem.

Jag har tre deldokument, med den vanliga "Lorem ipsum..." texten, och två bilder i vardera deldokument. Men när jag öppnar samlingsdokumentet ser jag bara den andra bilden i alla tre deldokumenten. Om jag öppnar varje deldokument för sig finns alla bilder där, och på den plats jag bestämt.

Jag har googlat detta utan att hitta något som verkar hjälpa. Har någon några bra tips?

Edit: stavfel.
Citera
2018-09-15, 15:55
Medlem
Prova att skriva ut hela samlingsdokumentet (alla sidor) till en .pdf-fil som du sedan kollar i ett annat program om det blir rätt eller fel då.
Citera
2018-09-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Prova att skriva ut hela samlingsdokumentet (alla sidor) till en .pdf-fil som du sedan kollar i ett annat program om det blir rätt eller fel då.

Bra idé, men det gjorde ingen skillnad.
Citera
2018-09-15, 21:18
Medlem
Jag svarar på min egen tråd, eftersom jag hittat lösningen: det går inte att förankra bilderna till sidan, de måste förankras till ett textstycke. Möjligen kan man förankra dem till något annat (typ tecken), men det har jag inte experimenterat med.

Hur som helst är det en väldigt praktisk funktion att ha, när man arbetar på stora dokument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in