Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-15, 18:03
  #13
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Verkligen.

Det gjorde nästan ont att komma hem och duscha och byta om och sedan sitta och huttra i kylan.

Kändes som om kroppen skulle mögla 😊

Nu njuter jag av att komma in i värmen och slippa pälsa på mej inomhus.
Det naturliga är ju när man är frusen att komma hem till värmen och ha de skönt men att fortsätta att vara påpälsad dygnet runt kan inte vara naturligt. Att sitta i en tunn blus är otänkbart. Nej då fram med 2 filtar, 2 par sockor, gärna en tjock tröja med ett täcke över axlarna och sedan en sjal runt huvudet.

Det är mysiga vinterkvällar man har att se fram emot.
Citera
2018-09-15, 18:07
  #14
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det naturliga är ju när man är frusen att komma hem till värmen och ha de skönt men att fortsätta att vara påpälsad dygnet runt kan inte vara naturligt. Att sitta i en tunn blus är otänkbart. Nej då fram med 2 filtar, 2 par sockor, gärna en tjock tröja med ett täcke över axlarna och sedan en sjal runt huvudet.

Det är mysiga vinterkvällar man har att se fram emot.

Ta och kolla i någon sportaffär, de har massor av varma mjuka kläder.

Försök att flytta så fort du kan.
Citera
2018-09-15, 18:12
  #15
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ta och kolla i någon sportaffär, de har massor av varma mjuka kläder.

Försök att flytta så fort du kan.
Tack för tips, jag går och ser vad som finns att välja på. Jag är inne på att flytta.

Glad för din skull att du har det varmt.
Citera
2018-09-15, 21:37
  #16
Medlem
Roxanas avatar
Tunna, smidiga leggings och toppar i merinoull? Finns t.ex hos Lindex och Twilfit. De senare har även sköna sockor i angora.

Sen finns ju Soaft Goat som säljer kläder, t.om luvtröjor och mjukisbyxor, i kashmir. Dyrt men varmt.

H&M har billigare variant av mjukisbyxor i kashmir.
Citera
2018-09-16, 21:38
  #17
Medlem
Honeydealers avatar
Bread & Boxers har sköna kläder att bara glida runt i hemma.
Citera
2018-09-16, 21:51
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Tunna, smidiga leggings och toppar i merinoull? Finns t.ex hos Lindex och Twilfit. De senare har även sköna sockor i angora.

Sen finns ju Soaft Goat som säljer kläder, t.om luvtröjor och mjukisbyxor, i kashmir. Dyrt men varmt.

H&M har billigare variant av mjukisbyxor i kashmir.

De där kashmirjoggersen verkar grymt sköna. Tack för tips!

Håller med om att ull är skönt att sova i. Dilling.se har bra basplagg, och lite dyrare Nöstebarn.se. På Facebook finns flera grupper om ylle där man kan få tips och råd.
Citera
2018-09-18, 15:38
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Tunna, smidiga leggings och toppar i merinoull? Finns t.ex hos Lindex och Twilfit. De senare har även sköna sockor i angora.

Sen finns ju Soaft Goat som säljer kläder, t.om luvtröjor och mjukisbyxor, i kashmir. Dyrt men varmt.

H&M har billigare variant av mjukisbyxor i kashmir.

Lite osäker på om tunn ull klarar drag, men tack för tipsen!
Citera
2018-09-18, 18:53
  #20
Medlem
Det är lager på lager som gäller o ull närmast kroppen. Ett bra underställ, rena o torra strumpor, gosiga ulltofflor/fårakinnstofflor, ett par mysbyxor i bomull, en tjocktröja i fleece eller ännu hellre ull o sen en filt i soffan om du blir sittandes. Då borde du inte frysa.
Citera
2018-09-18, 19:00
  #21
Medlem
Har du luftat elementen? Är det hyresrätt? Kan vara så att du får be hyresvärden att åtgärda draget och täta fönstren ordentligt.
Citera
2018-09-18, 19:08
  #22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag vet hur det är, TS, jag bor också i ett dragigt hus. Det är iofs skönt att man knappt behöver öppna fönster för frisk luft men de eldar ju för kråkorna i ett sådant hus.

När du använt ugnen, låt den stå öppen så värmen kommer ut i lägenheten.
Tänd många värmeljus, finns billigt på IKEA.
Försök täta fönstren.

Själv köpte jag ett el-element som tyvärr står på en hel del kalla dagar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback