Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-15, 12:31
  #1
Medlem
Bor i en lägenhet som är dragig på vintern, så nu när temperaturen börjar krypa nedåt så fryser jag trots filt, tofflor och kläder. Vad ska jag köpa för att slippa frysa? Vad har ni på er som bor liknande?
Citera
2018-09-15, 12:37
  #2
Medlem
maxatdunders avatar
Sover i Fjällräven jacka , går att köpa i Naturkompaniet samt underställ med mjukisar över , går att köpa i valfri Stadium
Citera
2018-09-15, 12:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Sover i Fjällräven jacka , går att köpa i Naturkompaniet samt underställ med mjukisar över , går att köpa i valfri Stadium

Det är nog lite väl varmt, men det låter skönt :-)
Citera
2018-09-15, 13:29
  #4
Medlem
exoticspices avatar
Hälften av din kroppsvärme kommer ut genom huvudet. Huvudet är som en skorsten och därför är det skönt och bra att ha en mössa eller varm sjal utomhus på vintern som också värmer kroppen. Så, hur mycket du än tar på dig som sockor, tröjor och filtar virade runt kroppen i en kall lägenhet så fryser du ändå. Så därför ska du använda mössa eller en varm sjal runt huvudet hemma.

Det kan låta löjligt, men jag lovar, du kommer känna skillnad.
Citera
2018-09-15, 15:05
  #5
Medlem
franges avatar
Bävernylonoverall, så klart.

Eller försvarets gamla goda värmejacka, matchad med ett par klassiskt grå otvättade Ullareds-mjukisbyxor.
http://www.rodastjarnan.com/faltunif...acka-m90-11009
Citera
2018-09-15, 15:58
  #6
Medlem
En gammal klassiker är fleecetröja/-jacka.
Citera
2018-09-15, 16:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hälften av din kroppsvärme kommer ut genom huvudet. Huvudet är som en skorsten och därför är det skönt och bra att ha en mössa eller varm sjal utomhus på vintern som också värmer kroppen. Så, hur mycket du än tar på dig som sockor, tröjor och filtar virade runt kroppen i en kall lägenhet så fryser du ändå. Så därför ska du använda mössa eller en varm sjal runt huvudet hemma.

Det kan låta löjligt, men jag lovar, du kommer känna skillnad.

Har provat och det funkar. Enda problemet är att jag har långt hår och det blir rätt instängt i mössa.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Bävernylonoverall, så klart.

Eller försvarets gamla goda värmejacka, matchad med ett par klassiskt grå otvättade Ullareds-mjukisbyxor.
http://www.rodastjarnan.com/faltunif...acka-m90-11009

Haha det kanske vore något. Kan man ju gå till tvättstugan och mataffären med (minus mjukisarna) :-p
Citera
2018-09-15, 16:05
  #8
Moderator
Arne.Ankas avatar
Varm filt med armar, ett par handskar utan fingertoppar, rejäla raggsockar och en elfilt kommer man långt med, kostnaden för att driva en elfilt kan räknas i ören typ.
Citera
2018-09-15, 16:33
  #9
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Har provat och det funkar. Enda problemet är att jag har långt hår och det blir rätt instängt i mössa.
Vad kul att du har provat och tycker det funkar. Sjalen knyts som på bilderna. Då värmer den som bäst, runt huvud och nacke.

https://dtis.ru/assets/7c47c4-stil-gollivud7c.jpg
Citera
2018-09-15, 17:41
  #10
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Bor i en lägenhet som är dragig på vintern, så nu när temperaturen börjar krypa nedåt så fryser jag trots filt, tofflor och kläder. Vad ska jag köpa för att slippa frysa? Vad har ni på er som bor liknande?

Burr, har också bott så förr.

Köpte mjuka varma kläder i en sportaffär.

Finns massor av olika material som håller värmen men ändå andas och man kan röra sej.

I friluftsbutiker eller på nätet finns det "varmvattenflaskor", lägg i sängen c:a 1 tim innan du ska lägga dej.

Lycka till och hoppas att du får en ok vinter.
Är hemskt att komma hem och det är nästan lika kallt inne som ute.
Citera
2018-09-15, 17:47
  #11
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Burr, har också bott så förr.

Köpte mjuka varma kläder i en sportaffär.

Finns massor av olika material som håller värmen men ändå andas och man kan röra sej.

I friluftsbutiker eller på nätet finns det "varmvattenflaskor", lägg i sängen c:a 1 tim innan du ska lägga dej.

Lycka till och hoppas att du får en ok vinter.
Är hemskt att komma hem och det är nästan lika kallt inne som ute.
Det är så obehagligt när man öppnar dörren och känner en fuktig och kall luft som slår emot en.
Citera
2018-09-15, 17:53
  #12
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det är så obehagligt när man öppnar dörren och känner en fuktig och kall luft som slår emot en.

Verkligen.

Det gjorde nästan ont att komma hem och duscha och byta om och sedan sitta och huttra i kylan.

Kändes som om kroppen skulle mögla 😊

Nu njuter jag av att komma in i värmen och slippa pälsa på mej inomhus.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback