• 1
  • 2
2018-09-14, 15:39
Medlem
Fregrettos avatar
https://www.expressen.se/gt/man-i-80...lad-och-ranad/

”En av männen gick till fysiskt attack mot mannen i 80-årsåldern.
– Han slog honom rakt i ansiktet så den äldre mannen började blöda från näsan. Hans skjorta var också sönderriven, enligt rapporterna från platsen, fortsätter Peter Adlersson.
Därefter ska kvartetten ha tvingat tills sig den äldre mannen mobiltelefon.
– Det ska ha varit en gammal modell, så man kan ju verkligen fråga sig vad de skulle tvinga av honom den, funderar Peter Adlersson.
Polis är på plats och söker efter rånarna.”

Att fyra män rånar och slår en 80-åring för en gammal telefon tyder på att det är ett brott för att förnedra och inte av ekonomiska skäl, hatbrott mot svensk?
Citera
2018-09-14, 15:46
Medlem
SektenAnderssons avatar
Fegisar helt enkelt, 4 pers mot en åttioåring ? Att det finns sånna drägg är förvånansvärt, de borde kastreras och tömmas av i närmsta sopptipp (om nu inte mannen i fråga var pedofil, vilket inte är troligt av artikeln att döma)
Citera
2018-09-14, 15:49
Medlem
Klownfaces avatar
Antar att det är Anton, Göran, Jesper och Simon igen
Citera
2018-09-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Antar att det är Anton, Göran, Jesper och Simon igen

Vill du veta det värsta med ditt påstående, det är att majoriteten svenskar tror säkert de var "Anton, Göran, Jesper och Simon".
Citera
2018-09-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
Att fyra män rånar och slår en 80-åring för en gammal telefon tyder på att det är ett brott för att förnedra och inte av ekonomiska skäl, hatbrott mot svensk?
Det tyder på att syftet att förnedra mannen; möjligen är det så att gärningsmännen vill visa att landet tillhör dom, att de är fria att göra vad som helst och att det inte finns något mannen kan göra åt det. Det lär vara fallet om brottsoffret är svensk; och i så fall är det ett budskap till alla svenskar som trott något annat.
Citera
2018-09-14, 15:56
Medlem
Fregrettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
Vill du veta det värsta med ditt påstående, det är att majoriteten svenskar tror säkert de var "Anton, Göran, Jesper och Simon".

Skulle inte förvåna mig. Svensken är naivare än jag trodde. 82% röstade för detta.
Citera
2018-09-14, 15:57
Medlem
Fregrettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Det tyder på att syftet att förnedra mannen; möjligen är det så att gärningsmännen vill visa att landet tillhör dom, att de är fria att göra vad som helst och att det inte finns något mannen kan göra åt det. Det lär vara fallet om brottsoffret är svensk; och i så fall är det ett budskap till alla svenskar som trott något annat.

Precis. Bra formulerat.
Citera
2018-09-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
Skulle inte förvåna mig. Svensken är naivare än jag trodde. 82% röstade för detta.

Men jag tror det är lättast så också, även svenska tjejer ålder 16-29 tror t.ex än idag att svenska killar står bakom en del av våldtäkterna i landet när de själva verket har och göra med en mer utländsk, exotisk klientel.

Folk ser det man vill se, man vill inte se att fyra utlänningar slog sönder en 80-åring för lite värdesaker. Dessa personrån beror ofta på skulder förövrigt. Många utlänningar involverade i orten tar droger och kan man inte betala gängen så får man börja person råna och stjäla. En verklighet många svenskar inte begriper sig på.

Kan lova dig att dessa fyra kräk är hasch/heroin knarkande utlänningar.
Citera
2018-09-14, 16:02
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:

Det vet jag, tro mig.. Det är tur att det är fredag så att man kan dricka bira och glömma den skiten för en liten kort stund
Citera
2018-09-14, 16:06
Medlem
poxers avatar
Så kan det gå i lilla Somalia.
Citera
2018-09-14, 16:15
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Men jag tror det är lättast så också, även svenska tjejer ålder 16-29 tror t.ex än idag att svenska killar står bakom en del av våldtäkterna i landet när de själva verket har och göra med en mer utländsk, exotisk klientel.
Nej precis, och det är både skolan och medias fel, det lärs ut ren tabula rasa d.v.s att alla är exakt likadana och tänker likadant, fungerar likadant, "islam är som kristendomen" och "det enda som skiljer är färgen på huden". Samt försöker pränta in i skallen på en att "alla är lika mycket värda" och att alla som inte är nazister tänker på det sättet

Citat:
Dessa personrån beror ofta på skulder förövrigt. Många utlänningar involverade i orten tar droger och kan man inte betala gängen så får man börja person råna och stjäla. En verklighet många svenskar inte begriper sig på.

Kan lova dig att dessa fyra kräk är hasch/heroin knarkande utlänningar.
Folk som levt väldigt skyddat i sin idol/bingolotto/solsidan-värld vill inte tro att det även finns folk som tycker att det är roligt att förnedra och misshandla folk.. Svensson vet knappt hur en haschbit ser ut ens en gång, eller hur jävla lätt det är att få tag på, samma sak med ladd, det dras linor på varenda pizzeria med tillstånd att servera alkohol I framtidens ghetto-sverige så kommer de ungdomar som växer upp nu bland härjande och knarkande invandrare antagligen vara lite mer "street-smarta" än vad våra föräldrar var när det kommer till vem man ska umgås med och inte..
Citera
2018-09-14, 16:17
Medlem
Citat:
Vilka var det då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in