Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-06, 21:26
  #1585
Medlem
RymdNazistens avatar
Det är brist på "vettiga" programmerare.

Jag måste ibland anställa programmerare och kan ha 10+ intervjuer med folk som sitter och snackar skit och har näsring osv... är jätte svårt att hitta bra folk och vi betalar väldigt höga löner (800K+)

ingen vill ha något jävla mähä som gråter om allt möjligt hela tiden.
Citera
2023-01-06, 22:01
  #1586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RymdNazisten
Det är brist på "vettiga" programmerare.

Jag måste ibland anställa programmerare och kan ha 10+ intervjuer med folk som sitter och snackar skit och har näsring osv... är jätte svårt att hitta bra folk och vi betalar väldigt höga löner (800K+)

ingen vill ha något jävla mähä som gråter om allt möjligt hela tiden.

Är det seniorer du söker då?
Vad behöver man kunna tänker främst på programmeringsspråk?
Citera
2023-01-06, 22:04
  #1587
Medlem
Var några som fick sparken för ungefär ett halvår sedan från mitt gamla jobb och dom har fortfarande inte lyckats få jobb.
Dom sög för övrigt men om det varit så lätt som ni säger att få jobb då hade dom haft jobb för längesedan.
Citera
2023-01-06, 22:15
  #1588
Medlem
RymdNazistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Är det seniorer du söker då?
Vad behöver man kunna tänker främst på programmeringsspråk?

Just nu söker vi mest Go och Rust programmerare, nej vi söker allt från junior till senior.

Poängen var att attityden är viktigast för mig när jag anställer, är du lagom smart kan du lära dig resten på jobbet (som junior).

Sitt inte och berätta om hur du stödjer flyktingar med något projekt osv.. europa är inte USA, ingen blir imponerad av sånt utan oftast bara irriterad.
Citera
2023-01-06, 22:16
  #1589
Medlem
RymdNazistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Var några som fick sparken för ungefär ett halvår sedan från mitt gamla jobb och dom har fortfarande inte lyckats få jobb.
Dom sög för övrigt men om det varit så lätt som ni säger att få jobb då hade dom haft jobb för längesedan.


Är ganska snabbt och enkelt att lista ut om någon är bra eller inte på 30 minuter i en intervju.
Efter många intervjuver blir man bra på att snabbt förstå vad det är för människa man har framför sig.
Citera
2023-01-06, 23:00
  #1590
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomfront
Hehe, jo jag har märkt tendenserna. Men han går åtminstone till en psykiatriker, det är alltid något.

Jag misstänker att det är mer fantasier. Han wailar på som han gjort i 132 sidor och ett flertal andra trådar, och så undrar han varför han har så svårt att få jobb. Det är lika enkelt att sortera ut honom som det är att sortera ut en bajskorv från parfymhyllan
Citera
2023-01-06, 23:03
  #1591
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Klassiker att besvara en fråga med en (helt irrelevant) motfråga. Jag undrade samma sak senast du kom med detta bisarra påstående och fick heller inget svar.

Sanningen är den att det mesta du har läst inom TF är överkurs för de jobb du har (enligt egen utsago) sökt.

Välkommen till tråden! Sådär håller han på hela tiden, och ibland varvas det med fria fantasier som "kursare" som tydligen är Dr. Jekyll och Mr. Jackass
Citera
2023-01-06, 23:05
  #1592
Medlem
Har flertal vänner som just nu läser till programmerare, verkar va ett attraktivt yrke som fan
Citera
2023-01-06, 23:45
  #1593
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RymdNazisten
Det är brist på "vettiga" programmerare.

Jag måste ibland anställa programmerare och kan ha 10+ intervjuer med folk som sitter och snackar skit och har näsring osv... är jätte svårt att hitta bra folk och vi betalar väldigt höga löner (800K+)

ingen vill ha något jävla mähä som gråter om allt möjligt hela tiden.
Jag tror att folk med näsring kan vara tillräckligt bra. Jag åker buss till jobbet då och då och den här killen med näsring står alltid och förklarar problemen för sina klasskamrater som jag uppfattar det.

Jag ska villigt erkänna att jag undrade vad han gjorde på bussen första gången jag såg honom men efter att ha lyssnat på honom i samtal med sina klasskamrater var det svårt att tycka annat än att han verkade ganska skärpt.
Citera
2023-01-07, 09:45
  #1594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RymdNazisten
Det är brist på "vettiga" programmerare.

Jag måste ibland anställa programmerare och kan ha 10+ intervjuer med folk som sitter och snackar skit och har näsring osv... är jätte svårt att hitta bra folk och vi betalar väldigt höga löner (800K+)

ingen vill ha något jävla mähä som gråter om allt möjligt hela tiden.

Det har ju varit enorm brist på programmerare under hela 2000-talet. Vilken lågbegåvad sopa som helst som tragglat sig igenom en YH-utbildning kan få jobb som programmerare men de är oftast helt värdelösa.
Citera
2023-01-07, 09:53
  #1595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Jag misstänker att det är mer fantasier. Han wailar på som han gjort i 132 sidor och ett flertal andra trådar, och så undrar han varför han har så svårt att få jobb. Det är lika enkelt att sortera ut honom som det är att sortera ut en bajskorv från parfymhyllan

Och istället för att gå vidare med ditt fantastiska liv så sitter du som en skvallerkärring.
Citera
2023-01-07, 09:55
  #1596
Medlem
Sedelagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Det har ju varit enorm brist på programmerare under hela 2000-talet. Vilken lågbegåvad sopa som helst som tragglat sig igenom en YH-utbildning kan få jobb som programmerare men de är oftast helt värdelösa.

Vad är kriterierna för en värdefull programmerare?

Är det inte meningen att examen ska bevisa att man är värdefull?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback