2018-09-13, 15:53
Medlem
Chopmunken-Alvins avatar
Torsdag kväll i förra veckan började det med att jag fick problem med halsen. Gjorde ont när jag svalde. Dan därpå utvecklades det med att jag även fick hosta och att näsan började rinna. Hela lördagen fick jag ligga och spy och det gav inte med sig förrän tidigt söndag morgon.

Därefter började det vända gradvis. Nu gör det inte ont när jag sväljer längre men har fortfarande hosta och näsan rinner. Dessutom fryser jag i princip hela tiden oavsett hur mycket jag än pälsar på mig. Jag kollar tempen då och då och sen igår har den legat på omkring 36 hela tiden, utom en gång igår eftermiddag då den gick upp till 36,8 men annars har det legat på 36. Jag tog tempen i morse och då låg den på 36,1.

Nu har jag precis varit ute och gått en sväng och efter att ha vilat en stund bestämde jag mig för att kolla igen och nu har tempen gått ner till 34,9! Börjar fan bli orolig nu. Jag klarar av att äta, utföra mina behov och sånt där som vanligt men det här tempen känns oroväckande, särskilt med tanke på mina övriga nuvarande symtom plus hur jag mådde under slutet av förra veckan.

Kan det vara hypotermi som jag råkat ut för eller kan det röra sig om nåt annat? Och hur ska jag göra för att bli av med skiten och få upp temperaturen lite igen?
Citera
2018-09-13, 16:49
Bannlyst
Hypotermi är när kroppstemperaturen hamnar under 35c så tekniskt sett har du det. Ring 1177 och fråga om du måste kolla upp dig. Låter lite skumt.

Krya på dig

Mvh Johan
Citera
2018-09-13, 16:56
Moderator
Hur känner du dig i övrigt? Hög puls? Flåsig? Matt? Låter som att du har någonting som håller på att bryta ut, om du inte känner dig allmänt dålig/hängig så ring 1177 eller din vårdcentral och rådgör (om puls och andningen är som vanligt).
Citera
2018-09-13, 18:30
Medlem
Chopmunken-Alvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Hur känner du dig i övrigt? Hög puls? Flåsig? Matt? Låter som att du har någonting som håller på att bryta ut, om du inte känner dig allmänt dålig/hängig så ring 1177 eller din vårdcentral och rådgör (om puls och andningen är som vanligt).

Nja, utöver den låga kroppstemperaturen samt redan nämnda problem med näsan och halsen och att jag får lite lätt huvudvärk emellanåt så mår jag ungefär som vanligt. Ska ringa 1177 ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in