2018-09-21, 16:52
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Lycka till! Glöm inte att socialpsykologin har enorma problem med att replikera sina resultat så lite skepticism är att rekommendera. Tex stereotyphotet har visat sig inte hålla måttet.
Tack! Det ligger många grundproblem i variabeln miljö/kultur/normer - det är svårt att operationalisera en sådan variabel. Varför det fås ta med en extra nypa salt även om det såklart kommer finnas mycket att ta med sig även där. Allt handlar ju om hur man förhåller sig till saken.

Fokuset kommer dock att ligga på kognitiv psykologi och på fördjupning inom fälten lingvistik samt neuropsykologi (inte nödvändigtvis sammanflätat). Sedan är såklart personlighetspsykologin allmänt intressant...

Får be om ursäkt för babbel utanför ämnet. Ibland blir det för mänskligt de glada dagarna.
Citera
2018-09-21, 17:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Bara det lilla faktumet att mänsklig vetenskap ( värt namnet) dök upp vid upplysningen ( förenklat)
Sen dess har manliga forskare ansträngt sig som FAN för att hitta bevis på att kvinnor är sämre än män, Jösses vad man teoritiserat, letat bevis, skapat hypoteser hit och dit för att ge sig själva skäl att fortsätta bajsa på kvinnor.

Liksom så det sett ut käre Getrtud, inte speciellt "objektivt" för fem öre.

men, eftersom vetenskap mer och mer getts ramar som ska tvinga in den i objektivitet så måste folk ge sig..för ju mer man tittar efter, desto fler styrkor verkar dyka upp hos kvinnor.
De är faktiskt bättre än män på en radda rätt essentiella saker som verbal förmåga, livslängd, hälsa ex. shit! eller hur?
och det där man alltid trott, hittar man inte...inget mycket större logiskt centrum enbart i mäns hjärnor som man triumferande kan peka på och AHA!!!! inget enormt stort pulserade känslocentra i kvinnors hjärnor, inga sämre resultat i IQ, igen irrationalitet, inga hysteriska livmödrar som vandrar runt, inga små människor enbart i mäns spermier etc etc

Attans! surt sa räven.
Jeopardy som sagt.
Du utgår ifrån att män förtrycker kvinnor. Och du verkar se Eberhards bok i samma anda.
Du har en omogen svart/vit historisk förståelse. Och därmed en svart/vit omvärldsförståelse.
Det handlar inte om dig som person. Jag påpekar fel i ditt sätt att resonera. Jag angriper inte den du är, jag vet inte vem du är. Jag angriper vad du gör.
Du läser in en ond agenda hos män och framför denna på ett inte särskilt balanserat sätt, vilket gör att det är svårt att ta dig på allvar.

Detta eftersom du aktivt bortser ifrån att det faktiskt var män som ändrade synen på kvinnors sjukdomar. Charcot och Freud gick i spetsen.

Vad du heller inte vet om är att läkare en period använde en elektriak apparatsom hade en vibrerande stav som de gav sina kvinnliga patienter orgasm med. Vilket var populärt.

Du kan inte döma män för att de inte kunde tänka särskilt långt utifrån sin tida kontext.

Ni feminister framstår därmed som labila inte helt funktionella individer som sitter fast i en överföring. Det vill säga ni ser er far eller vem som nu är er nemesis i alla män. Det är totalt onyanserat. Det är ni som delar in i ett bättre och sämre kön. Ni projicerar ert eget förakt för svaghet på alla män och läser därmed in en agenda som inte finns.

Därmed bemöts inte Eberhard utifrån vad han faktiskt skriver. Han bemöts i stället på ett personligt plan utifrån att han tillhör det onda könet.

Det är precis den sexism du anklagar alla män för. Och därmed är det tydligt att feminismen i din tappning handlar om projicering.

Dagens feminister har nån form av mindervärdeskomplex och ideologin är ett försök till kompensation.

Ni borde verkligen ta itu med era problem istället för att kontrollera stympa och vingklippa försvarslösa barn.

Ni våldför er på dem.

Angående kvinnors brist på logik behöver den inte handla om konstitution. Vid starkare känslor så aktiveras andra delar av hjärnan som ger en erfarenhetsmässig och känslomässig färgning av tolkningen av världen.

Bristande jagutveckling = bristande självkänsla medför en oförmåga att se på ämnen neutralt

Det är ju allmänt känt att kvinnor har sämre psykisk hälsa.

Funktionella kvinnor är precis lika logiska som män. Katarina Barrling är fantastisk Inga Britta Ahlenius också. Men all kvinnor håller inte den klassen. Av psykologiska skäl.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-09-21 kl. 17:27.
Citera
2018-09-21, 17:17
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Visst gör det det.

Exempelvis, och tvärtemot vad som ibland hävdas som förklaring till skillnaderna rörande just gråtbenägenhet och kön, att skillnaden kan bero på att män känner sig mer pressade att hålla tillbaka tårarna, så fann man i följande forskning att det rakt motsatta är fallet; att män generellt är mindre benägna att skämmas över att gråta än kvinnor, och trots detta så gråter kvinnor mer än dubbelt så mycket som män;

En så kallad poll involverande 3 000 individer fann även att; https://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/6013010/Women-cry-for-16-months-of-their-lives.html

Även rörande personer som genomgår hormonbehandling för att byta kön har man sedan länge varit medveten om de markanta känsloförändringar som inträffar hos dessa redan tämligen tidigt efter initierad hormonbehandling och som därefter kvarstår, men har nu även dokumenterat tydliga neurobiologiska faktorer till grund för detta;
https://www.sciencedaily.com/releases/2015/10/151008110522.htm

Samt en samling exempel med personliga upplevelser beträffande just gråtbenägenhet efter påbörjad hormonbehandling: https://www.transgenderpulse.com/forums/topic/51932-crying-on-estrogen/

https://www.reddit.com/r/asktransgender/comments/3mu98e/crying_and_hrt_estrogen_whats_the_consensus/

Ett exempel i form av en kvinna-till-man transsexuells upplevelser efter påbörjad hormonbehandling, som berättar;

Samt, upplevelsen hos en annan transkille om vad vederbörande upplever vara nackdelarna med testosteronbehandlingen;

Bägge tagna från: https://www.quora.com/FtM-How-much-of-an-effect-did-Testosterone-have-on-your-mental-emotional-health-when-you-started-HRT

Avslutningsvis finns det även en bok skriven av dr. William H. Frey II, biokemist och farmakolog, som heter Crying: The Mystery of Tears.

Med vänliga hälsningar/
Tack!

Det låter som att jag borde gå ut och cykla. Anekdoter i all ära men skillnaden för mig som trummis och på att ha ett inspirerande trumset hemma och på att inte ha något inspirerande alls att slå på... är psykologiskt märkbart på just den här punkten, i högsta grad.

Sedan låter jag absolut tårar rinna när emotionella filmer/serier rullar framför ögonen och i stort sett oavsett sällskapet, även om det kan te sig mer hämmat bland vissa. Det som dock har tagit priset vad jag kan minnas är True Detective säsong 2 och mot slutet... det var bölande och slag i golvet hela den natten. Det hade säkerligen brustit totalt oavsett sällskap... det var så att säga heliga skvättar.

Hur som haver är det ett intressant ämne och lite synd att jag inte har så mycket att tillföra. Att gråt är en viktig funktion för människan är odiskutabelt men över könen kan det såklart fylla olika funktioner bundna till olika sammanhang.

I övrigt så tror jag inte heller att man kan förklara särskilt mycket med en fluga under 1700-talet.
Citera
2018-09-21, 21:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Tycke nog det framgår ganska tydligt i min text att det är just könsidetiteter jag pratar om, inte "jazzkattsidentiteten".

Ja jösses, vad är bra med att ett socialt flockdjur som lever i trånga komplexa samhällen/ sociala system som människan, kan kommunicera överhuvudtaget?
Total värdelös förmåga eller hur?

Sjukskrivniingsepedim i Sverige gällande kvinnor har att göra med
1) dubbelarbete, vilket leder till
2) större stress, som även beror på att många av trad. kvinnliga yrken är sämre på att ta till vara sin arbetskraft, sämre löner, sämre arbetsvillkor, högre arbetsbörda, sjuka arbetstider , sämre möjlighet till självbestämmande etc leder direkt till ökad sjukskrivning.
3) vår tids sociala medier, internet etc. vilket har förvandlat ex. unga mäniskors skönhetshets, vissa yrkesskvinnors utsatthet för mobbing, slut-shamig, sextrakasserande, hat och hot till vidriga nivåer, vilket av tradition mer drabbar kvinnor än män, eftersom att hata, hota, takassera kvinnor är en" trevlig" tradition i väst för många syssla med.
bara se hur det ser ut på detta forum ex.
4) Kvinnors hjärnor förmodligen, har en större känslighet för just stress, kvinnors hjärnor jobbar redan effektivare än mäns, multitaskar för fullt, för att vi kompenserar för storlek, just kvinnor skulle med andra ord behöva sussa lägre ( och behvöver bevisligen mer sömn enligt sömnforskning) slappa mer och göra saker lite mer med ro, men får vi det på trad, kvinnliga arbetspaltser, när kvinnor får barn etc?
Nej, det är män som enligt all statistik generellt har mer fritid och egentid och lugn och ro på arbetsplatser än vad det är kvinnor.

Där har du svaren till att kvinnor i större utsträcking går in i väggen, inte feminism eller genusvetenskap.

nej, jag vet det, jag bruka alltid läsa dig då din avatar dyker upp, du tillhör de mer intelligenta, med nått intressant att komma med.

Vår tids fakta resistens, ljugande, hysteri etc. ligger i vår tid ( sociala medier, globaliserig, högervindar ex) inte i forskning kring genus eller feministisk politik.

Är bara vår tid som skulle kunna sätta en Trump i vita huset ex.
Inte feminismens fel. Han sitter där mer trots feminism.
Men jag kan nästa lova dig, apförbannade kvinnor ( och män! inte att förglömma) är på väg att resa sig i USA och ta tag i saken. Trump och högerpopulismen kommer att åka ut med huvudet före, vi får hoppas vår tids alla dumheter som faktaseristes, dumhet ex. kan gå samma väg.
Om jag inte visste bättre så skulle jag tro att jag var i en ölhall och hörde Adolf tala om vilka offer tyskarna var för judarna. Och hur fantastiska tyskarna var som trots svåra vedermödor stadigt gick framåt och skulle ta makten ifrån judarna.

Retoriken är slående lik.
'Vi är offer vi måste slå tillbaka.'

'Bring all the pitchforks.' Du skriver: "apförbannade människor ska resa sig och Trump ska åka ut med huvudet före".
Hör du inte själv hur du låter?
Det är att hetsa för statskupp.

Andra världskriget hände dock i en kontext. Man visste inte bättre. Det gör man nu.

Eberhard ger kunskapen för att förhindra att det händer igen. Social ingenjörskonst är ren ondska.

Den här sjäkvförhärligande retoriken är väldigt obehaglig. Särskilt när den talar om att bli våldsam.

I verkligheten handlar Att gå in i väggen om en Utmattningsdepression som uppstår utifrån en oförmåga att sätta gränser och jagsvaghet. Stressen är inre. Det vill säga det handlar om för höga krav som uppstått som en konsekvens av föräldrarnas krav på barnet. Kärleken till barnet har varit villkorad och det enda sättet att få bekräftelse har varit att prestera.

I övrigt är det ovetenskapligt att påstå att det bara finns en orsak till sjukskrivningarna. Människor är inte klonade. Och du sysslar med billig propaganda.

Du ska inte prata om faktaresistens. Du bryr dig i te ens om vad som står i biken. Du är heller inte här för att diskutera. Du är här för att sprida propaganda ljuga och manipulera vilket är er officiella taktik.

Jag fattar inte att du får hållas för diskuterar gör du inte. Som alla narcissister och nymarxister så snor du bara vetenskaplig terminologi, och förvränger den för egna syften. Hela ideologin är en enda radda förvrängda plagiat helt utan vetenskaplig substans
Senast redigerad av Gertrud1 2018-09-21 kl. 22:21.
Citera
2018-09-21, 22:44
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
och Darwin...

exakt HUR säker är du på att kvinnor gråter mer än män baserat på biologi? hmm?

jag säger inte att det kan vara så, men jag hävdar att det är fasen INTE bevisat alls bara för att du nu säkerligen i nästa svar till mig kommer länka nån evolutionär teori i saken som du genast tolkar som Bevis! (du kan alltså skippa den delen, bara för din kunskap jag har typ slutat läsa flertalet av dina länkade citeringar för 2 år sen typ....ok?)

Det finns lika starka teorier, lika mycket bevis eller inte bevis, för att kvinnor tar till gråt oftare än män för att de helt enkelt lärt sig detta. Att gråta då och då ingår i att vara kvinna och är oftast fullt accepterat. En gråtande flicka/ kvinna får genast sin omgivnings sympati och stöd och därför väldigt funktionellt för henne.
En gråtande man, not so much. och DÄR ligger det huvudsakliga svaret enligt mig.

Även om jag måste säga att det finns väl inget som typ gör mig personligen så berörd som då vuxna män gråter. DÅ måste det liksom vara på allvar.
Inser du vad du just gjorde?

Du förstärkte normen att män bara gråter när det är allvar.

Jag har kallat dig dum många gånger men det verkar inte behövas.

Spädbarn gråter för det är det enda sättet att kommunicera för dem.

Du har slängt in att föräldrar ammar flickor mindre än pojkar. Det skulle kunna betyda att flickor suger mer effektivt men låt oss hålla ditt offerspår istället.

I såfall så betyder det att mammorna ser flickor som mindre värda och svarar sämre på deras gråtbeteende.. I verkligheten skulle det betyda att flickor blir mindre gråtbenägna eftersom ett beteende som inte förstärks (belönas) släcks ut.
Hela du är ett enda stort hysteriskt konfirmeringsbias som inte platsar här.

Du levererar inte utan sitter bara här och hulkar och tycker synd om dig under täckmanteln att det är synd om
kvinnor.

Men ni har inte mandat att tala för alla kvinnor. Ni har inte majoriteten bakom er. Ni har bara er galna sekt i er eko kammare.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-09-21 kl. 22:46.
Citera
2018-09-21, 23:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Menar du att kvinnor har det sämre nu än tidigare i historien? Det tror inte jag. Jag tror att kvinnor har det bättre än någonsin men ändå mår dom sämre och det beror definitivt på något annat än arbete och arbetsrelaterad stress.

När det gäller unga kvinnor (som dessutom inte hunnit bilda familj så det där med dubbelarbete kan du ju stryka) så tror iallafall jag att dom inte riktigt förstår vad som förväntas av dom på arbetsplatsen. Dom har lärt sig den nya känslostyrda kommunkationsinriktningen och när dom kommer ut i arbetslivet så fungerar det inte riktigt som på universitetskurserna. Det kommer ställas helt andra krav och dom kommer förmodligen inte att gilla det .
Framförallt så kontrollerar kvinnor män med sin känslor. De kvinnor som lyckats manipulera sina förädrar med gråt fortsätter som vuxna att försöka kontrollera omgivningen genom att dra offerkortet och vara sårade. Svenska män tofflar för att få känna sig som hjältar...

Citat:
Ursprungligen postat av manocaust-survivor
David Eberhard är en klok man som ser "genusvetenskapen" för vad den är, ovetenskapligt trams avsett att hjärntvätta våra banr och unga. Desvärre pratar han inte tillräckligt om motivet bakom denna hjärntvätt, radikalfeministernas plan för att utrota den svenska mannen. Det sagt så är han en av våra viktigaste samhällsdebattörer just för att hans tidigare inlägg i diskursen och nu denna bok kan fungera som en ögonöppnare för många som än så länge inte ifrågasatt genusgalenskapen.
Man måste flytta gränserna försiktigt och uttrycka sig på ett sätt som gör att man får vara en del av etablissemanget. Inte för att det är ett självändamål utan för det är så man får spridning.

Han tar ju ett steg åt det hållet när han pratar om postmodernismen. Om hsn går till direkt attack mot feminismen så kommmer han inte bli intervjuad eller publicerad i MSM

Den som har den verkliga makten är den du inte får kritisera you know
Citera
2018-09-22, 02:58
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Inser du vad du just gjorde?

Du förstärkte normen att män bara gråter när det är allvar.

Jag har kallat dig dum många gånger men det verkar inte behövas.

Spädbarn gråter för det är det enda sättet att kommunicera för dem.

Du har slängt in att föräldrar ammar flickor mindre än pojkar. Det skulle kunna betyda att flickor suger mer effektivt men låt oss hålla ditt offerspår istället.

I såfall så betyder det att mammorna ser flickor som mindre värda och svarar sämre på deras gråtbeteende.. I verkligheten skulle det betyda att flickor blir mindre gråtbenägna eftersom ett beteende som inte förstärks (belönas) släcks ut.
Hela du är ett enda stort hysteriskt konfirmeringsbias som inte platsar här.

Du levererar inte utan sitter bara här och hulkar och tycker synd om dig under täckmanteln att det är synd om
kvinnor.

Men ni har inte mandat att tala för alla kvinnor. Ni har inte majoriteten bakom er. Ni har bara er galna sekt i er eko kammare.
Du har så rätt.
Som vanligt. Hon är en åsna och det självklara att många kvinnor gråter mer är för att det funkar.
De är kvar i kommunicera som ett barn, för det triggar alltid igång en "hjälp henne, hon gråter-effekt".
Citera
2018-09-22, 16:56
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
https://varldenshistoria.se/kultur/man-bar-rosa-klader-och-strumpbyxor

Nej jag är rätt neutral till gråt, jag se det som ett mänskligt beteende, punkt slut ungefär som att pissa.
Huruvida man pissar offentlig, eller privat, i motvind, sittande eller stående, på huk, i rännor eller på toaletter, i forsar eller bara lite dripp eller dropp etc etc är kultur och resultat av hur mycket öl man druckit innan.
Samma med gråt.
Kultur och hur mycket man har skäl att böla.
Herregud för inlägget.

I övrigt så har dina exempel på att kissa en gemensam nämnare, de handlar alla om ett behov att tömma blåsan.

Det är inte så att vi har ett behov att tömma tårkörtlarna.

Försök inte tänka Merapi för det är inte din grej.

Jag börjar misstänka att det är gymnasieskolans mål pch undervisningsmetod som får människor att tro att vetenskap är något lätt. De krav som Eberhard har på sig är långt mycket högre än på en inlämningsuppgift i gymnasiet.

På gymnasiet hämtar man subjektivt in information som man själv analyserar efter bästa förmåga.

På Eberhards nivå krävs att datan är slumpmässig och motsvarae normalpopulationen.

Man drar heller inte själv slutsatser, datan analyseras matematiskt.

Hela processen kräver att man håller sig själv utanför och allt man gör utvärderas av jämlikar med samma krav på vetenskaplighet= objektivitet.

Vad en Merapi eller Gertrud personligen anser om Eberhards bok är irrelevant då hans bok skall bedömmas efter graden av vetenskaplighet. Hade han haft felaktigheter hade hans konkurrenter dykt på honom som en hök.
Nu skriver han bara självklarheter som alla vetenskapligt skolade redan är införstådda i. Därav total tystnad från deras sida.

Citat:
Nej bara för att bilden visa överklass så har man även dokument kvar från borgaklass samt bönder från denna tid.

"bör"?

Mäns tårkanaler börjar vattnas oavsett tid och plats, vid sorg ex. detta är biologi för människan.
Huruvida man sen släpper fram tårar eller inte är däremot kultur/ normer
Det stimuli som finns för att tömma blåsan handlar om att den är full eller att man är nervös. Varianterna är inte så jättemånga

Gråt är väldigt mycket mer komplext då det är ett kommunikationsmedel. Det finns barn där beteendet släckts tidigt eftersom ingen svarat på dess gråt.

Världen är mer komplex än du klarar av att ta in.
De invändningar du möter beror på att din tolkning av världen är för enkel, felaktig och känslostyrd. Vad man tycker om kvinnor har inget med saken att göra. Det är ett logiskt felslut från din sida. Du är ingen stor tänkare. Tyvärr så är det så.

Lika lite som vi tar förståndshandikappades tankar om världen på allvar, så tar vi begåvningshandikappade på allvar. Detta oavsett om det beror på lågt IQ eller om det beror på känslomässiga problem som grumlar sikten.

Ska man tänka, så måste man kunna sätta känslor åt sidan. Det klarar inte du och alla dina tankar är starkt känslomässigt färgade. Då uppstår inte tankens klarhet.

Gå hem och öva, så får vi se om någon tar dig på allvar sen.
För den irritation du möter har inget med ditt kön att göra. Det handlar om din övertro på din förmåga samt din svårighet att inse din begränsning. Jag beklagar att du inte fått bättre kort i genspelet. Eller vill du hävda att ditt beteende beror på patriarkatet? Att detta gjort dig dum och högmodig?
Senast redigerad av Gertrud1 2018-09-22 kl. 17:22.
Citera
2018-09-22, 17:31
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Svårt att spekulera om eftersom könsskillnaden i våld är extremt robust tvärs genom alla kulturer. Det som varierar över tid och rum är den totala förekomsten av våld. Följer också samma mönster, kvinnors våld är i mycket högre grad riktad mot familjemedlemmar än vad mäns våld är. Det är ungefär 200 gånger vanligare att en man mördar en främling av samma kön än att en kvinna gör det. Du ser få uppgörelser i under världen mellan kvinnor. Det pekar på att de faktorer som minskar förekomsten av våld är könsneutrala faktorer eftersom både män och kvinnor blir mindre våldsamma. En stat som effektivt bestraffar våld och minskad konkurrens om resurser är nog två nyckelingredienser.

Hjernvasks avsnitt om våld tar upp en hel del intressanta aspekter:
https://www.youtube.com/watch?v=P2pRbPydPjA

Jag tror att det skulle bli extremt svårt att skapa ett samhälle där kvinnor använder mer våld, det skulle nog krävas lagar som gör det lagligt för kvinnor an använda våld mot vem som helst i vilken utsträckning de önskar medan det fortfarande skulle vara hårda straff för män som använder våld. Det är nog vad som krävs, kanske tom incitament för kvinnor att använda våld.
Användaren Ambelain har berättat om ett matriarkat där kvinnor i grupp våldtog män.
Citera
2018-09-22, 17:33
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Användaren Ambelain har berättat om ett matriarkat där kvinnor i grupp våldtog män.

Ge mig gärna en trovärdig källa på det tack
Citera
2018-09-22, 19:22
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ge mig gärna en trovärdig källa på det tack

Ja du. Du fick användarnamn och flasback har en söktjänst.

Jag hittade min egen efterforskning av källa först. Ämnet kom upp i en diskussion om mannens ansvar för kvinnans orgasm.
(FB) Är kvinnlig orgasm mannens eller kvinnans ansvar?

Jag tar avstånd från hur jag formulerade mitt inlägg. Jag var ännu inte red pillad då

Min källa är inte helt trovärdig nej inser jag. Jag sitter på mobil men det jag förstår är att det handlar om en rädslokultur med allmänt psykopatiskt beteende.

Att de romantiserats beror på att man ville ha medel för att utforska nya världen samt att Marx och Engels körde forskningfusk i talet om ur kommunismen. Sedan har Jean M Auel gjort sitt till.
Klanmatriarkaten var i själva verket förstadiet till barbari. Inget paradis alltså det var terror. När man började förstå att män var fäder till barnen så verkar sammhället ha tagit första steget mot ett mer människovänligt samhälle.

Det är ganska långt från trådens ämne men det har bäring på Eberhards bik såtillvida att kvinnostyre urartar i kaos och total rättslöshet.
Metoo's häxjakt är ett bra exempel på det.

Det talas i tråden om mäns våld. Kvinnligt våld har helt andra metoder. Kvinnor är mer våldsamma än män men skrider inte till handling direkt. De jobbar kollektivt och hetsar varandra och klanens män.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-09-22 kl. 19:55.
Citera
2018-09-22, 19:54
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ja du. Du fick användarnamn och flasback har en söktjänst.

Jag hittade min egen efterforskning av källa först. Ämnet kom upp i en diskussion om mannens ansvar för kvinnans orgasm.
(FB) Är kvinnlig orgasm mannens eller kvinnans ansvar?

Jag tar avstånd från hur jag formulerade mitt inlägg. Jag var ännu inte red pillad då

Kollade på nätet. Hittade ingen trovärdig antropologisk källa som påstår det. Verkar vara en vandringssägen.

Den här antropologen kallar det en myt

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://pubman.mpdl.mpg.de/pubman/item/escidoc:67147:4/component/escidoc:468443/book&ved=2ahUKEwiJ_a3xlc_dAhWKlosKHdI_BbAQFjAGegQI BRAB&usg=AOvVaw1kijMa8Gcf1grKbbQIq1JS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in