Citat:
Ursprungligen postat av
Jagaresamlaren
Jag kan lägga upp det såhär: Jag letar inte efter hobbies eftersom jag redan har väldigt många hobbies. Jag letar efter mening vilket är en helt annan sak. Jag gillar inte och har aldrig gillat den onaturliga balansen mellan löneslaveri, fritid och det sociala i det moderna samhället.
Men känner du mening dina hobbies då?
Hade du börjat träffa människor och planera större saker med dem så hade det blivit en mening. Här menar jag att självförbättring via t.ex. retorik, fysisk träning och karisma kan vara en hobby
Jag gillar inte heller löneslaveriet eller hur stängda många är. Men jag låter det inte äta upp mig. Vem som helst kan hitta något negativt i världen och evigt älta hur dåligt det är.
Jag höll på så under en period, hade nog varit död nu om jag lät det pågå ett år till. Så jag snackade med psykolog, sa upp mig och gjorde en del större sociala åtgärder och andra väldigt nödvändiga livsförändringar. Tiden efter det har varit den bästa i mitt liv. Jag ska inte sticka under stolen med att det var omfattande förändringar, men det tog inte jättelång tid innan det började bli roligt