Citat:
Ursprungligen postat av
Dukater
Nästan början av tonåren har jag haft rädslor över att inte bli trodd och/eller vara överdriven.
T.ex var jag på akuten. Jag hade smärta ena sidan av lungan och ibland dök andningssvårigheter. Inne på väntrummet så fick jag andningssvårigheter, men jag höll ut för att jag inte ville verka överdriven eller få läkarna tro att jag ljög bara för att träffa någon så fort som möjligt. Så jag väntande kvar i väntrummet.
När jag blev undersökt, blev jag nästan glad över att de noterade att ena lungan ger dämpande ljud ifrån sig när jag andas. Det hade självklart varit bättre om det inte fanns något fel alls. Men allt handlar om att de skulle notera att något var på tok.
Detta fick mig att tänka på hur jag kan träna på att faktiskt be om hjälp och börja skita i om folk tror att jag ljuger eller överdriver för egen vinnings skull.
Nej, du är inte ensam. Dom flesta vill nog inte verka för hysteriska osv. Det är nog rent kulturellt.
Sen så sitter ju förvisso den rädslan i ditt eget huvud, tror inte att andra skulle se dig som lögnare för det.