Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-15, 15:21
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
På ”Drogrehabilitering” tror vi kan utgå ifrån att den karaktär och disciplin du nämner saknas, eller? Dessutom hade väl TS hållt på med lyrica längre än vad denne hade planerat, så tolkar jag saken iaf.

Jag tror den rationelle knarkaren endast är en dröm som många irrationella knarkare hoppas uppnå och som under kortare perioder verkar ha slagit in.

Nu tog det slut på argument.

Lustigt när du tycker att 3v på lyrica absolut bara är att kliva av utan problem, men att tram i några dagar slutar i rännstenen med nålen i armen. Hur kom du fram till det resonemanget?
Citera
2018-09-15, 15:28
  #14
Medlem
TorrFlamingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
På ”Drogrehabilitering” tror vi kan utgå ifrån att den karaktär och disciplin du nämner saknas, eller? Dessutom hade väl TS hållt på med lyrica längre än vad denne hade planerat, så tolkar jag saken iaf.

Jag tror den rationelle knarkaren endast är en dröm som många irrationella knarkare hoppas uppnå och som under kortare perioder verkar ha slagit in.

Nu tog det slut på argument.

Jag tror att du underskattar människor. Eftersom vi befinner oss i "drogrehabilitering" så finns det uppenbarligen en vilja att sluta missbruka, och viljan är grunden för självdisciplin. Dessutom är det rätt lätt hänt att åka på en liten abstinens; några felberäkningar eller att man inte känner kropp/substans tillräckligt väl, och vips så väntar en liten avtändning. Behöver inte nödvändigtvis vara så att man har kass självdisciplin och karaktär för att hamna i den sitsen.

Jag skulle säga att prognosen för självdisciplinerat tramadol-användande i maskeringssyfte är mycket godare hos en person som bara missbrukat lyrica i några veckor än hos någon som kört i månader eller år, av den enkla anledningen att hjärnan är mycket mer "programmerad" och van vid att fungera och få välmående från substanser i det senare fallet, och det är nog ganska mycket enklare att bryta en 3 veckor lång ovana än att bryta en flera år lång sådan.
Citera
2018-09-15, 17:51
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullstolsrave
Lustigt när du tycker att 3v på lyrica absolut bara är att kliva av utan problem, men att tram i några dagar slutar i rännstenen med nålen i armen. Hur kom du fram till det resonemanget?
Jag skulle väl kunna förstå resonemanget om man gått på riktigt höga doser heroin och man vill dämpa smällen lite. Men lyrica? I tre veckor? Snälla människa!
Citera
2018-09-15, 19:14
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrFlamingo
Jag tror att du underskattar människor. Eftersom vi befinner oss i "drogrehabilitering" så finns det uppenbarligen en vilja att sluta missbruka, och viljan är grunden för självdisciplin. Dessutom är det rätt lätt hänt att åka på en liten abstinens; några felberäkningar eller att man inte känner kropp/substans tillräckligt väl, och vips så väntar en liten avtändning. Behöver inte nödvändigtvis vara så att man har kass självdisciplin och karaktär för att hamna i den sitsen.

Jag skulle säga att prognosen för självdisciplinerat tramadol-användande i maskeringssyfte är mycket godare hos en person som bara missbrukat lyrica i några veckor än hos någon som kört i månader eller år, av den enkla anledningen att hjärnan är mycket mer "programmerad" och van vid att fungera och få välmående från substanser i det senare fallet, och det är nog ganska mycket enklare att bryta en 3 veckor lång ovana än att bryta en flera år lång sådan.
Du får tro precis vad du vill och jag väljer att tro att när TS kommer till sista dagen på sin lilla tramdolkur så kommer tankarna på att det inte skulle skada att ta nån dag extra. Många (inkl mig själv) är väldigt duktiga på att känna efter i den situationen och rentav få psykosomatiska besvär.

Det jag beskriver är hur det brukar se ut när folk tar substanser annat en vid ett engångstillfälle, man gör oftast det för att man inte mår riktigt 100% och detta gör det extra svårt att avsluta i det här fallet tramadol. Jag skulle vilka påstå att INGEN tar benzo/opiater/lyrica i några veckor för att festa till det lite, de flesta är inne eller påväg in i ett missbruk. Då tror inte jag det är så bra att på inrådan från nån på ett internetforum ta saker som kan förvärra saken.
Citera
2018-09-15, 19:27
  #17
Medlem
Motorola80s avatar
Märkligt att iden med tramadol mot lyrica AT fortfarande verkar finnas!

Idioti
Citera
2018-09-17, 00:16
  #18
Medlem
Kramprisk deluxe om man avbryter lyrica och sätter in Tramadol hastigt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback