2018-09-10, 23:16
Medlem
Hej! Har knapprat lite för mycket Lyrica i cirka 3 veckor. 4 till 5 kvällar efter jobb har jag tagit runt 800 mg lyrica. Lyrican är snart slut.

Jag kommer lätt över Tramadol. Det borde väl lindra den värsta lyrica ATn om man kör på Tramadol när det är som värst? Dock bara i några dagar så det inte blir Tramadol AT efter det...
Citera
2018-09-11, 08:29
Medlem
Ingen?
Citera
2018-09-11, 09:49
Medlem
PappaTribes avatar
Ja det fungerar, du slipper kanske inte alla symptom men det hjälper kan jag lova.

Se till att få i dig näring och ha huvudvärkstabletter hemma (paracetamol fungerar bäst på mig ihop med tram)
Citera
2018-09-11, 11:39
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset strip
Hej! Har knapprat lite för mycket Lyrica i cirka 3 veckor. 4 till 5 kvällar efter jobb har jag tagit runt 800 mg lyrica. Lyrican är snart slut.

Jag kommer lätt över Tramadol. Det borde väl lindra den värsta lyrica ATn om man kör på Tramadol när det är som värst? Dock bara i några dagar så det inte blir Tramadol AT efter det...
Varför ska du behöva annan narkotika för att sluta med Lyrica efter några veckor?
Citera
2018-09-11, 11:42
Medlem
KringExs avatar
Du kommer inte få någon AT. Och om du får det så blir den väldigt snäll. Och den ska inte lindras med Tramadol!! Kramprisk
Citera
2018-09-11, 14:02
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset strip

Om du absolut vill byta lyricaberoendet mot ett opioidberoende så är det en kanonbra idé.

Varför körde du lyrica så länge om du kan klara av att bara ta tramadol några dagar?

Jag förstår precis hur du tänker, har hållt på så där i mer än 20 år. De gånger man klarar sig lindrigt undan, lär man sig inte av och när man väl sitter fast i skiten vågar man inte sluta.

Var smart.
Citera
2018-09-12, 05:36
Medlem
Skippa tramadol. Du har ätit lyrica så kort tid. Stå ut om du nu får någon at. Ät o drick ordentligt. Lycka till.
Citera
2018-09-12, 16:05
Medlem
Tack för svaren!
Citera
2018-09-15, 07:28
Medlem
Lyssna inte på tomtarna du kommer garanterat visst att känna av 3 veckors bruk när du slutar, visst kan du som folk säger bita dig igenom 4-5 pissiga dagar eller vad det nu blir men jag tycker att du lika gärna kan käka lite tram dom dagarna och må bra. Tram fungerar fantastiskt bra när man kliver av ett Lyrica race.
Citera
2018-09-15, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullstolsrave
Lyssna inte på tomtarna du kommer garanterat visst att känna av 3 veckors bruk när du slutar, visst kan du som folk säger bita dig igenom 4-5 pissiga dagar eller vad det nu blir men jag tycker att du lika gärna kan käka lite tram dom dagarna och må bra. Tram fungerar fantastiskt bra när man kliver av ett Lyrica race.
Ännu en idiot som tror att opioider är en bra idé efter en kort tids användande lyrica. Samma människa kommer ge dig rådet att du ska ta lyrica efter motsvarande period på tramadol.

Men det är inte så lätt att fatta, tog lång tid för mig att inse.
Senast redigerad av LudvigSigurdDavid 2018-09-15 kl. 08:45.
Citera
2018-09-15, 12:57
Medlem
TorrFlamingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ännu en idiot som tror att opioider är en bra idé efter en kort tids användande lyrica. Samma människa kommer ge dig rådet att du ska ta lyrica efter motsvarande period på tramadol.

Men det är inte så lätt att fatta, tog lång tid för mig att inse.

Kan du komma med några argument?

Lyrica maskerar opiatavtändning tämligen väl, och vice versa, utan att för den delen förlänga avtändningen eftersom korstolerans inte råder mellan de två. Precis på samma sätt som benso hjälper vid lyrica/opiatavtändning.

I slutändan handlar det mesta om individens självdisciplin och förmåga att hålla sig till ett bra doseringsschema. Klarar man av det så kan dessa "hjälpmedel" innebära en enorm lindring av symtomen; avtändningen kan till och med bli behaglig stundtals. Har man däremot dålig karaktär och disciplin, något som ju inte är så extremt ovanligt hos en missbrukare, så kan det vara en god idé att bara må piss och tända av, så att man inte riskerar att bli beroende av de andra substanserna också.
Senast redigerad av TorrFlamingo 2018-09-15 kl. 13:16.
Citera
2018-09-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrFlamingo
Kan du komma med några argument?

Lyrica maskerar opiatavtändning tämligen väl, och vice versa, utan att för den delen förlänga avtändningen eftersom korstolerans inte råder mellan de två. Precis på samma sätt som benso hjälper vid lyrica/opiatavtändning.

I slutändan handlar det mesta om individens självdisciplin och förmåga att hålla sig till ett bra doseringsschema. Klarar man av det så kan dessa "hjälpmedel" innebära en enorm lindring av symtomen; avtändningen kan till och med bli behaglig stundtals. Har man däremot dålig karaktär och disciplin, något som ju inte är så extremt ovanligt hos en missbrukare, så kan det vara en god idé att bara må piss och tända av, så att man inte riskerar att bli beroende av de andra substanserna också.
På ”Drogrehabilitering” tror vi kan utgå ifrån att den karaktär och disciplin du nämner saknas, eller? Dessutom hade väl TS hållt på med lyrica längre än vad denne hade planerat, så tolkar jag saken iaf.

Jag tror den rationelle knarkaren endast är en dröm som många irrationella knarkare hoppas uppnå och som under kortare perioder verkar ha slagit in.

Nu tog det slut på argument.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in