• 1
  • 2
2018-09-10, 21:19
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
För min del söp jag bort 10 år av mitt liv. Hände en grej som gjorde att jag mådde bättre på fyllan men blev mer och mer less och deprimerad igen och till slut gick det inte längre och då hjälpte det inte med alkohol längre. Hade jag fortsätt supa hade jag inte suttit här och skrivit men det är nog olika för alla

Däremot kan jag tillägga att jag ändå verkligen kan relatera till att "supa bort" då salongsberusningen för min del brukar reslutera i att blir akut osugen att ta tag i saker som behöver göras, och istället sätter mig med gitarren, lyssnar på musik, eller maratonkollar massa meningslös skit på youtube, så det är helt klart ett skäl att dra ner på vardagsdrickandet, man får helt enkelt inte så mycket gjort efter kommit hem från jobbet.
Citera
2018-09-10, 21:22
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Då har du kontroll. Jag hällde i mej som mest en 5 liters dunk hemkört på en vecka, mådde inte alls det sista

Ajdå, ja jag kan inte förneka att jag ändå reflekterat över mitt drickande, och att periodvis känt att gått ut över vardagsysslor som sagt. Så på det stora hela är det kanske ändå inte värt det, även om man dricker måttligt.
Citera
2018-09-10, 21:27
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Ajdå, ja jag kan inte förneka att jag ändå reflekterat över mitt drickande, och att periodvis känt att gått ut över vardagsysslor som sagt. Så på det stora hela är det kanske ändå inte värt det, även om man dricker måttligt.
Ta det försiktigt så du inte trillar dit som jag gjorde för blir man inte gladare gäller det att skruva på korken, man mår fruktansvärt när man har varit igång ett tag och kroppen säjjer ifrån
Citera
2018-09-10, 21:36
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ta det försiktigt så du inte trillar dit som jag gjorde för blir man inte gladare gäller det att skruva på korken, man mår fruktansvärt när man har varit igång ett tag och kroppen säjjer ifrån

Jag uppskattar din omtanke. Vill absolut inte förhärliga alkohol, det är verkligen ett tvåeggat svärd och absolut inget att bruka lättvindigt. Men en bra tumregel är nog som sagt att om man märker att trenden över tid är att konsumtionen ökar sakta men säkert är det nog dags att lägga av.
Citera
2018-09-10, 21:39
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Jag uppskattar din omtanke. Vill absolut inte förhärliga alkohol, det är verkligen ett tvåeggat svärd och absolut inget att bruka lättvindigt. Men en bra tumregel är nog som sagt att om man märker att trenden över tid är att konsumtionen ökar sakta men säkert är det nog dags att lägga av.
Ville bara ge ett varningens finger av egen erfarenhet men en del klara av det och en del inte, vi alla är olika
Citera
2018-09-10, 21:45
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ville bara ge ett varningens finger av egen erfarenhet men en del klara av det och en del inte, vi alla är olika

Ja, att dricka just för att må bra som TS verkar vilja göra är nog sällan en bra ide, men vissa klarar av det. Det är knappast en permanent lösning. Ett tips till TS är istället att försöka må bra på naturlig väg. För min del var det löpning som blev räddningen efter haft just känslan av att aldrig vara lycklig en längre tid. Det är bra mycket härligare att dricka måttligt när man samtidigt faktiskt mår ganska bra även utan.
Citera
2018-09-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
.Själv får jag inte det där lugnet som alla pratar om. Det händer verkligen ingenting förutom att jag blir bakfull Ändå dricker jag ganska mycket, jag måste vara en idiot.

Precis så för mig! Varför egentligen? Jag mår psykiskt sådär och känner bara att alkohol skulle vara som att hoppa studsmatta med brutna ben. Inget lugnande alls. Så jag skippar det helt. Rätt trist faktiskt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in