• 1
  • 2
2018-09-10, 19:39
Medlem
Jag drack alkohol på valvakan, blev halvfull och måste ändå påstå att jag mådde mycket bättre med bra program på tv och vara halvfull.

Funderar på om jag ska bli halvfull typ 2-3 gånger per vecka till när jag kollar på tv.

Kan det vara dåligt att dricka alkohol så ofta? Finns det några biverkningar i det och är ni likadana? Mår ni bättre av att vara halvfull? Känns som att man slappnar av på ett helt annat sätt då trots att jag anser att jag är lugn annars.
Citera
2018-09-10, 19:42
Medlem
SkadeskjutenEkorres avatar
2-3 öl är sweetspotten.
Citera
2018-09-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkadeskjutenEkorre
2-3 öl är sweetspotten.
Jag drack ungefär 375 ml, ca 12% alkohol... Helt perfekt och billig fylla... Dock klingar det av efter 3-6 timmar.
Citera
2018-09-10, 20:02
Bannlyst
Är helfull när man ligger vid toan och kräks? Då är det bättre halvfull.
Citera
2018-09-10, 20:06
Medlem
hippilis avatar
Det funkar ett tag sedan mår man sämre och sämre när man inte dricker så det är ingen bra idé
Citera
2018-09-10, 20:43
Medlem
Kommer väl ihåg för några år sen när jag började bli sådär skönt berusad på vin en kväll o tänkte att "fyfan jag mår ju riktigt bra, så här kan jag må varje kväll om jag vill"

Nu har jag alkoholproblem, tycker inte om att använda ordet alkoholist. Men kanske är så. Tycker inte du ska göra de till en vana att dricka, kommer bara gå åt helvete.
Citera
2018-09-10, 20:46
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det funkar ett tag sedan mår man sämre och sämre när man inte dricker så det är ingen bra idé

En sanning med modifikation, jag har roat mig att bli halvfull var och varannan dag senaste 7-8 åren, men ibland tröttnar jag och dricker inte på någon vecka eller så. Just nu tänkte jag nog ta en lite längre period av avhållsamhet då jag börjat må så pass bra att inte behöver alkoholen som snuttefilt, men har aldrig upplevt några abstinensbesvär eller beroendetendenser. Detta gäller väl dock inte alla, märker man att drickandet eskalerar, och man inte klarar av att hålla sig på samma nivå över tid, så är det nog lika bra att avstå helt.
Citera
2018-09-10, 21:02
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
En sanning med modifikation, jag har roat mig att bli halvfull var och varannan dag senaste 7-8 åren, men ibland tröttnar jag och dricker inte på någon vecka eller så. Just nu tänkte jag nog ta en lite längre period av avhållsamhet då jag börjat må så pass bra att inte behöver alkoholen som snuttefilt, men har aldrig upplevt några abstinensbesvär eller beroendetendenser. Detta gäller väl dock inte alla, märker man att drickandet eskalerar, och man inte klarar av att hålla sig på samma nivå över tid, så är det nog lika bra att avstå helt.
För min del söp jag bort 10 år av mitt liv. Hände en grej som gjorde att jag mådde bättre på fyllan men blev mer och mer less och deprimerad igen och till slut gick det inte längre och då hjälpte det inte med alkohol längre. Hade jag fortsätt supa hade jag inte suttit här och skrivit men det är nog olika för alla
Citera
2018-09-10, 21:08
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
För min del söp jag bort 10 år av mitt liv. Hände en grej som gjorde att jag mådde bättre på fyllan men blev mer och mer less och deprimerad igen och till slut gick det inte längre och då hjälpte det inte med alkohol längre. Hade jag fortsätt supa hade jag inte suttit här och skrivit men det är nog olika för alla

Jo, jag "super" ju aldrig i regelrätt bemärkelse, lite salongsberused på sin höjd, och blir mycket sällan mer än 3 öl på en kväll, vanligtvis en eller två. Går jag ut och det blir lite mer får jag vanligtvis väldig avsmak dagen efter, och brukar vara extremt osugen att dricka på ett par dagar. Det verkar vara lättare att trilla dit om man inte tenderar bli så bakfull, och samtidigt sugen på en återställare, vilket jag nästan aldrig blir.
Senast redigerad av silberstein 2018-09-10 kl. 21:11.
Citera
2018-09-10, 21:09
Medlem
Själv får jag inte det där lugnet som alla pratar om. Det händer verkligen ingenting förutom att jag blir bakfull. Ändå dricker jag ganska mycket, jag måste vara en idiot.
Citera
2018-09-10, 21:17
Medlem
sfrges avatar
Man peakar ju ganska fort när man dricker.
Kanske efter tre öl. Sen går det bara åt ett håll och det är neråt.
Skulle man göra en undersökning och kolla hur klientelet mår när krogen stänger så är det nog inte många som mår direkt bra.
Alkohol i små mängder är skönt lugnande och ångestdämpande. I stora mängder är det precis tvärtom. Plus att många blir våldsamma över minsta grej.
Citera
2018-09-10, 21:18
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Jo, jag "super" ju aldrig i regelrätt bemärkelse, lite salongsberused på sin höjd, och blir mycket sällan mer än 3 öl på en kväll, vanligtvis en eller två. Går jag ut och det blir lite mer får jag vanligtvis väldig avsmak dagen efter, och brukar vara extremt osugen att dricka på ett par dagar. Det verkar vara lättare att trilla dit om man inte tenderar bli så bakfull, och samtidigt sugen på en återställare, vilket jag nästan aldrig blir.
Då har du kontroll. Jag hällde i mej som mest en 5 liters dunk hemkört på en vecka, mådde inte alls det sista
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in