2018-09-10, 17:26
Medlem
Vet inte om fler märkte det men för mig var det knappast en tillfällighet. SD klättrade till 23% och var på väg upp när val.se crashade. Efter det började SD falla nedåt men SVT fortsätta rapportera trots att sidan var nere. Någon som kan förklara hur detta gick till?
Citera
2018-09-10, 17:31
Medlem
Swe1227s avatar
Jag tycker också det hela verkar mycket mycket suspekt.

Varför skulle man kunna lita på valmyndigheten som kan fabricera vilka siffror dom vill?

Verkar som man hade ett förberett resultat när man såg att sd ökade upp emot S.
Citera
2018-09-10, 17:32
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nereid
Vet inte om fler märkte det men för mig var det knappast en tillfällighet. SD klättrade till 23% och var på väg upp när val.se crashade. Efter det började SD falla nedåt men SVT fortsätta rapportera trots att sidan var nere. Någon som kan förklara hur detta gick till?
Motorn funkade men sajten var nere. Inget konstigt. Val.se och svt.se får informationen nånstans ifrån. Skillnaden var att svt,se funkade men inte val.se. Kanske en hackerattack eller bara nåt fel. Inget allvarligt egentligen då informationen fanns tillgänglig annorstädes.
Citera
2018-09-10, 17:33
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nereid
SD har 23% i de första distrikten, bl.a., Hultsfred. Du kan se samma fenomen live nu på val.se.
Både TV4 och SVT får sin data direkt från Valmyndighetens API och att deras webbinterface kraschade har inget med räkningen att göra. Förstår att ni Sverigevänner skäms som hundar efter ett så stort nederlag, men ni gör bara bort er genom att inte kunna ta smällen och blicka framåt för att dra lärdomar om hur framtida framgångar ska se ut.

För det är väl inget ryskt troll som har registrerat sig i augusti 2018 och sprider konspirationsteorier om valfusk eller?
Citera
2018-09-10, 17:36
Medlem
OliverCromwells avatar
Ja, det var minst sagt märkligt. Men jag kan inte bevisa något, även om det verkade extremt suspekt.

Det skulle i så fall ha inneburit omfattande valfusk i flertalet vallokaler. Jag utgår från att många Sverigevänner också fanns bland valförrättarna.
Citera
2018-09-10, 17:37
Medlem
vidrikfittanens avatar
Men alltså .. det var inget skumt.

Valmyndigheten har ett öppet API som man kan hämta data via i realtid under räkningen.
Men deras egen sajt kraschade pga överbelastning. Har inget med räkningen att göra.
Citera
2018-09-10, 17:41
Medlem
burialhexs avatar
Flashback krashade också pga. överbelastning, är de också med i komplotten?

Foliehatt på....
Citera
2018-09-10, 17:42
Medlem
Aliens?

Själva rösträkningen fungerade utmärkt. Det var bara siten som gick ner pga för hög belastning. TV fick såklart siffror trots detta.
Citera
2018-09-10, 17:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ja, det var minst sagt märkligt. Men jag kan inte bevisa något, även om det verkade extremt suspekt.

Det skulle i så fall ha inneburit omfattande valfusk i flertalet vallokaler. Jag utgår från att många Sverigevänner också fanns bland valförrättarna.

Ja, det vore intressant att ta del av några dokumenterade Sverigevänner i tråden om de själva eller om de känner någon annan Sverigevän som varit valförrättare samt rösträknat.

Det var ju en i tråden som skrev för några månader sedan att han anmält sig, fick komma och göra några tester vilka gick bra, tog i hand och hälsades välkommen. Några dagar senare blev han uppringd och fick besked om att de skulle ta en annan. Killen i tråden hade varit SD-vänlig på sociala medier.

Som sagt, finns det några dokumenterade Sverigevänner som kan berätta om de var valförrättare vore det välkommet.
Citera
2018-09-10, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
SD har 23% i de första distrikten, bl.a., Hultsfred. Du kan se samma fenomen live nu på val.se.
Både TV4 och SVT får sin data direkt från Valmyndighetens API och att deras webbinterface kraschade har inget med räkningen att göra. Förstår att ni Sverigevänner skäms som hundar efter ett så stort nederlag, men ni gör bara bort er genom att inte kunna ta smällen och blicka framåt för att dra lärdomar om hur framtida framgångar ska se ut.

För det är väl inget ryskt troll som har registrerat sig i augusti 2018 och sprider konspirationsteorier om valfusk eller?

nederlag? Att öka med 5% från föregående val är inget nederlag. Att befästa sin position som tredje största parti i Sverige trots att man för några år sedan inte ens var med i riksdagen är inget nederlag. Att få nästan 20% trots medias konstanta smutskastning är inget nederlag. Att få över 85% i Skåne där folk har fått uppleva er mångkultur på första plats är inget nederlag.

Men fortsätt du skrika efter ryska valtroll medan SD stiger ytterligare nästa val.
Citera
2018-09-10, 17:50
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ja, det vore intressant att ta del av några dokumenterade Sverigevänner i tråden om de själva eller om de känner någon annan Sverigevän som varit valförrättare samt rösträknat.

Det var ju en i tråden som skrev för några månader sedan att han anmält sig, fick komma och göra några tester vilka gick bra, tog i hand och hälsades välkommen. Några dagar senare blev han uppringd och fick besked om att de skulle ta en annan. Killen i tråden hade varit SD-vänlig på sociala medier.

Som sagt, finns det några dokumenterade Sverigevänner som kan berätta om de var valförrättare vore det välkommet.

Mm. Kanske lite dumt att han var så öppen med att han var så pro-SD. Men jag utgår från att även de som sympatiserar med kommunisterna och sossarna behandlas likadant.
Citera
2018-09-10, 17:51
Medlem
Inget att skämta om nu, men kan det varit ryssen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in