• 1
  • 2
2018-09-13, 01:19
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktsallad12
Hej, förra sommaren gjorde jag en npf-utredning som visade på adhd och autism.

Där gjordes tester som "intellektuella resurser, verbal funktion, perceptuell funktion, arbetsminne och snabbhet.
Och på alla resultat av testerna står de att jag ligger "klart under genomsnittet" förutom de verbala som var "genomsnittets nedre del"

Betyder det att jag är efterbliven? Utvecklingstörd elr liknande? Vet att jag e trögfattad men... åh så de betyder att jag är trögare än alla andra ?
Du framstår inte på något sätt som efterbliven, snarare ganska bright som kan reflektera lite över dig själv.
Jag har jobbat med akademiker och i den gruppen, kan jag lova dig att det finns efterblivna människor som saknar all form av självinsikt och förmåga att tänka "utanför" sig själva.
Citera
2024-03-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruktsallad12
Hej, förra sommaren gjorde jag en npf-utredning som visade på adhd och autism.

Där gjordes tester som "intellektuella resurser, verbal funktion, perceptuell funktion, arbetsminne och snabbhet.
Och på alla resultat av testerna står de att jag ligger "klart under genomsnittet" förutom de verbala som var "genomsnittets nedre del"

Betyder det att jag är efterbliven? Utvecklingstörd elr liknande? Vet att jag e trögfattad men... åh så de betyder att jag är trögare än alla andra ?

Du kanske är distraherad? Jag fick ett IQ av bara 90 när jag var liten utan medicin, ungefär 7-8 år, medans det var folk som kollade på som jag blev mer distraherad och ängslig av, och om jag känner mig själv I dåtid så vet jag att jag var väldigt oengagerad I saker o ting detta är för att jag har adhd, jag får helt enkelt inte dopamin av saker och ting som folk lägger fram till mig, o jag skiter fullständigt I vad folk tror jag har för intelligens för faktum är att jag kan klara matte 1c 2c och 3 på bara 2 månader när det egentligen ska ta 3 år. Om jag verkligen försöker och vill klara det så gör jag det, så ta det hela med en nypa salt, tycker jag. IQ test är för folk som inte har adhd som bara kan prestera utan någon distraktion som helst. Jag gjorde ett 50 frågor IQ test när jag fick min medicin utan några människor som står där och kollar på och det visade sig att jag har 115 IQ vilket är ganska nice. Men jag själv tror inte på IQ eftersom det finns fortfarande folk som hävdar att dom får högt på iq test fast fortfarande inte vet vad dom snackar om. Alltså jag menar att dom kanske är bra på IQ delen men saknar mycket annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in