2022-08-21, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Fast de har ju i och för sig rätt om att det pågår valfusk, vi har ju läst om hur SD:are har hotats till döden och följts efter utav vänstern. Och SD's valsedlar göms bort eller man sätter upp saker och ting så att folk inte ska våga ta dom.
Frågan är hur stor effekt det har, men att det pågått valfusk är ju bara ett faktum.
Enligt mig så bör lögner räknas som valfusk också, att typ sända ut lögner om andra på Arabiska som S gjorde t ex.

Sedan så har ju SD ökat väldigt kraftigt och mest utav alla hur som helst vilket man bör tänka på.

Bor du under en sten, majoriteten av alla som röstar använder idag de vaöblanketter som partierna skickar hem till din brevlåda, det är en minoritet idag som plockar röstsedlar på vallokalen, de flesta har redan blanketter med sig.

Faktum är att en majoritet i landet är inte intresserade av SD, det var många som blev förbannade av senaste riksdagskaoset de ställde till med, bara där förlorar SD tusentals röster
Citera
2022-08-21, 09:54
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Talas alldeles för lite om detta. Skärpning SD:are! Ni har väl aldrig ryggat tillbaka för en sannolik valfuskteori innan, så varför göra det nu när det bara är några veckor kvar till valet?
Citera
2022-08-21, 11:53
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tekniktokig
Ska bli spännande att följa valet 2022 live!

År 2018 satt jag vaken hela natten och kollade.
Sd låg runt 25% innan valmyndigheten kraschade.
När systemet kom igång igen, ca en timme senare, så låg SD på 15%.

Anmärkningsvärt och väldigt konstigt att varken Polis eller SÄPO inte utrett detta.

Jag tittade på rösträkningen på TV, och det enda som var udda var att statistiken på myndighetens sida skakade till lite, men själva rösträkningen fortsatte ju. Man började räkna storstadsrösterna, och det är därför SD tappade. Jag ser inte det som valfusk.
Citera
2022-08-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag tittade på rösträkningen på TV, och det enda som var udda var att statistiken på myndighetens sida skakade till lite, men själva rösträkningen fortsatte ju. Man började räkna storstadsrösterna, och det är därför SD tappade. Jag ser inte det som valfusk.

det enda som var udda var att statistiken på myndighetens sida skakade till lite

Pja. Med sisådär 10% för ett specifikt parti.
Det är ju minst sagt udda
Citera
2022-08-22, 11:48
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
det enda som var udda var att statistiken på myndighetens sida skakade till lite

Pja. Med sisådär 10% för ett specifikt parti.
Det är ju minst sagt udda

10% eller 10 procentenheter? Det är nämligen två olika sakere. Hur ska du ha det?
Citera
2022-08-25, 10:39
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Valfusk eller inte, men varför ljög valmyndigheten om att det rörde sig om en "naturlig överbelastning" och mörkade att de utsattes för en DDoS-attack, som kom fram först flera månader efter valet.
Citera
2022-08-25, 20:35
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Valfusk eller inte, men varför ljög valmyndigheten om att det rörde sig om en "naturlig överbelastning" och mörkade att de utsattes för en DDoS-attack, som kom fram först flera månader efter valet.

Har de verkligen ljugit om detta?
Citera
2022-08-25, 20:49
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Har de verkligen ljugit om detta?

Om de sa att det var en vanlig överbelastning men det var en attack, så ja.
Citera
2022-09-06, 00:49
Medlem
Citat:
10% eller 10 procentenheter? Det är nämligen två olika sakere. Hur ska du ha det?

Vad pratar du om? 10% skillnad är exakt samma sak som 10 procentenheter.
https://eddler.se/lektioner/procentenheter/

SD låg på 25% innan valmyndighetens sida kraschade och låg sedan på 15% när den kom upp igen.
Då hade de tappat 10%, alltså 10 procentenheter.

Förövrigt det enda partiet som rösterna hade ändrats nämnvärt på. Alla andra partier låg runt samma procent, +/- 1%.
Citera
2022-09-06, 08:42
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Vad pratar du om? 10% skillnad är exakt samma sak som 10 procentenheter.
https://eddler.se/lektioner/procentenheter/

SD låg på 25% innan valmyndighetens sida kraschade och låg sedan på 15% när den kom upp igen.
Då hade de tappat 10%, alltså 10 procentenheter.

Förövrigt det enda partiet som rösterna hade ändrats nämnvärt på. Alla andra partier låg runt samma procent, +/- 1%.

Om ett parti har 2% och ökar till 4% så har de ökat 2 procentenheter, medan de har ökat 100%.
Citera
2022-09-07, 00:01
Medlem
Citat:
Om ett parti har 2% och ökar till 4% så har de ökat 2 procentenheter, medan de har ökat 100%.

Läs sidan jag länkade.

Jag pratar inte om numerologiska siffror där 10 är 40% av 25 eller att 15 är 60% av 25.

Jag pratar om SDs 10% tapp från 25% till 15%. Det är korrekt benämnt med både procent eller procentenheter i sammanhanget. Eftersom procenten i frågan handlar om en skillnad mellan två procentsatser, vilket är definitionen av en procentenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in