2018-09-09, 21:57
Medlem
Vi ser ett SD på 18% vilket förmodligen kommer landa på ännu mindre när alla röster räknats.

Detta är givetvis orimligt, såpass suicidal kan väl ändå inte svensken vara?

Så hur har valfusket gått till? Felrapporteringar till valmyndigheten? Exkluderade förttidsröster?

Jag griper efter halmstrån kanske, men hur fan kan detta stämma?
Citera
2018-09-09, 22:15
Medlem
a2cs avatar
Verkligen misstänkt valfusk...

* Har som tradition att fördubbla resultatet varje val.
* Bästa utgångsläget någonsin.

15-16% slutresultat. Inte rimligt någonstans.

// addicted2chaos
Citera
2018-09-09, 22:16
Medlem
Luktar Valfusk indeed
Citera
2018-09-09, 22:21
Medlem
Nu ser man inte förtidsrösterna ännu men av 2500000 förtidsröster gissar jag på en ökning av SD.

Eller är jag ute o cyklar helt.... så glöm d
Senast redigerad av turistensklagan 2018-09-09 kl. 22:32. Anledning: Fel
Citera
2018-09-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111
Vi ser ett SD på 18% vilket förmodligen kommer landa på ännu mindre när alla röster räknats.

Så hur har valfusket gått till? Felrapporteringar till valmyndigheten? Exkluderade förttidsröster?

jag tror faktiskt det är val fusk det skulle jävlar i det inte förvåna mig men blir att se på imon vinner inte SD då är krig ända utvägen för att få bort fuskarna och våldtäkts männen och allt annat skräp som vi släppt in
Citera
2018-09-09, 22:38
Medlem
HAAAAhahahahahaha

Nu kommer de traditionsenliga anklagelserna om valfusk från alternativhögern. Alltid är det det "vänsterliberala etablissemanget" som riggat valet. Vad skulle ni sagt ifall det istället var så att SD gick starkt framåt och de andra partierna började prata om valfusk? Inte ett sannolikt scenario. Dåliga förlorare är vad ni är.
Citera
2018-09-09, 22:41
Medlem
franges avatar
Vad jag tycker är mest sjukt att valresultatet hittills ser ut att landa på ganska exakt samma nivåer som 2014. Enstaka procent plus för vissa partier, och enstaka procent minus för andra. Dne största skillnaden är SD med bara + 4,7%.

Hur fan kan detta stämma? Med tanke på hur pass missnöjda folk är med den styrande regimen - och inte minst på alla aktiva politiker som hoppat av både M och S och gått över till SD. Dessutom har jag personligen märkt av markant många fler i vardagen som helt öppet säger att "SD är det enda alternativet att rösta på" - då pratar vi vänner, släktingar, arbetskamrater och chefer, kunder, och liksom folk i största allmänhet. Och detta inte minst med väldigt många gamla traditionella "kända Såsseväljare" som övergett Löfven, för SD. För att få en förändring.

Sedan är det ju inte minst ganska suspekt med de där senaste undersökningarna 4-5% "Övriga partier utan FI inräknade" dvs AfS, MS osv som helt plötsligt rasat ner från 4,1% förra valet- till nu 1,5% med F! inräknade. Hur fan kan det gå till? Vart har alla de försvunnit?

Visst att jag inte förväntade mig AfS i riksdagen - men AfS tillsammans med F!, Medborgerlig Samling och övriga småpartier kan ärligt talat inte få bara 1,5% tillsammans.

Det luktar som djävligt många hundar begravna här...
Senast redigerad av frange 2018-09-09 kl. 22:46.
Citera
2018-09-09, 22:42
Medlem
En del av mig skulle vilja att SD fick ta makten ett tag, för att se hur länge de lyckas behålla offerkoftan på när de verkligen måste ta ansvar för något.
Citera
2018-09-09, 22:43
Bannlyst
Grovt fiasko för SD. Kunde man inte ta sig över 20 procent (som det för tillfället ser ut) så kommer man inte det i framtiden heller. Man kommer ta in så pass många invandrare att oavsett hur många svenskar som röstar SD så är de i minoritet.

Kan vi släcka lampan nu, tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turistensklagan
Nu ser man inte förtidsrösterna ännu men av 2500000 förtidsröster gissar jag på en ökning av SD.

Eller är jag ute o cyklar helt.... så glöm d

2,5 mil. förtidsröster?!
Hoopas du menar 250.000
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whateverx111

Jag tror inte valfusket kommer påverka mycket åt något håll för något parti. Jag tror mest det är svagbegåvade Alliansväljare som fått kalla fötter och på allvar tror att M, L, Kd och C kommer att ha en vettig migrationspolitik.

Vi kommer att få se 4år av idioter som röstade på alliansen sitta och beklaga sig över hur "lurade" de blev av att höra Öppna era hjärtan och DÖ politiker innan valet säga att de ville ha stramare migrationspolitik men efter valet går tillbaka till samma politik som de fört hela tiden.
Citera
2018-09-09, 22:46
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doedsknarkaren
HAAAAhahahahahaha

Nu kommer de traditionsenliga anklagelserna om valfusk från alternativhögern. Alltid är det det "vänsterliberala etablissemanget" som riggat valet. Vad skulle ni sagt ifall det istället var så att SD gick starkt framåt och de andra partierna började prata om valfusk? Inte ett sannolikt scenario. Dåliga förlorare är vad ni är.

Fast de har ju i och för sig rätt om att det pågår valfusk, vi har ju läst om hur SD:are har hotats till döden och följts efter utav vänstern. Och SD's valsedlar göms bort eller man sätter upp saker och ting så att folk inte ska våga ta dom.
Frågan är hur stor effekt det har, men att det pågått valfusk är ju bara ett faktum.
Enligt mig så bör lögner räknas som valfusk också, att typ sända ut lögner om andra på Arabiska som S gjorde t ex.

Sedan så har ju SD ökat väldigt kraftigt och mest utav alla hur som helst vilket man bör tänka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in