2018-09-09, 17:55
Medlem
pyramusthisbes avatar
Provade precis min/mina nya skärmar och fick genast 2 underbara problem!

Använder mig av en 2 veckor gammal speldator från butik, och 2 splitternya skärmar.

Hursom så vill bara en skärm fungera i hdmi, och den sitter i ''main'' hdmi uttaget alltså det vid grafikkortet. Den andra sitter i det ''extra'' som sitter längre upp och där är det tvärdött, hittar inte ens skärmen. Går det inte att använda 2 skärmar med hdmi?

Fick nu också även problem med ljudet, ganska snabbt efter jag kopplat in nya skärmen bytte datorn ljudkälla till skärmen som tydligen har någon slags högtalare som det inte ens kommer ljud ifrån förövrigt, och nu hittar inte ens datorn mina hörlurar längre?

Vad kan jag göra?
Citera
2018-09-09, 18:26
Medlem
Servals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyramusthisbe
Provade precis min/mina nya skärmar och fick genast 2 underbara problem!

Använder mig av en 2 veckor gammal speldator från butik, och 2 splitternya skärmar.

Hursom så vill bara en skärm fungera i hdmi, och den sitter i ''main'' hdmi uttaget alltså det vid grafikkortet. Den andra sitter i det ''extra'' som sitter längre upp och där är det tvärdött, hittar inte ens skärmen. Går det inte att använda 2 skärmar med hdmi?

Fick nu också även problem med ljudet, ganska snabbt efter jag kopplat in nya skärmen bytte datorn ljudkälla till skärmen som tydligen har någon slags högtalare som det inte ens kommer ljud ifrån förövrigt, och nu hittar inte ens datorn mina hörlurar längre?

Vad kan jag göra?

Skriva vad det är för dator och vilket operativsystem.
Citera
2018-09-09, 18:30
Medlem
pyramusthisbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serval
Skriva vad det är för dator och vilket operativsystem.

Skärmproblemet är numera löst iallafall, ljudproblemet kvar.

Datorn: https://www.komplett.se/product/1111...ETT-312-11115#

Och Windows 10 i.
Citera
2018-09-09, 18:39
Medlem
Servals avatar
Citat:
Skärmproblemet är numera löst iallafall, ljudproblemet kvar.

Datorn: https://www.komplett.se/product/1111...ETT-312-11115#

Och Windows 10 i.

Om du söker efter "Alternativ för ljuduppspelning" Vad står det då under "Välj utdataenhet"?
Citera
2018-09-09, 18:42
Medlem
pyramusthisbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serval
Om du söker efter "Alternativ för ljuduppspelning" Vad står det då under "Välj utdataenhet"?

Att inga enheter hittades, även fast hörlurarna suttit i ordentligt hela tiden. Även provat att ta ut dom några gånger.

Som bortblåsta.
Citera
2018-09-09, 18:59
Medlem
pyramusthisbes avatar
Citat:
Att inga enheter hittades, även fast hörlurarna suttit i ordentligt hela tiden. Även provat att ta ut dom några gånger.

Som bortblåsta.

Det enda som fungerar är hörlurarna genom skärmen. Enda ljudkällan dator verkar hitta är just skärmen, fast hörlurarna sitter i datorn. Provat att inaktivera skärmen men ingenting fungerar.
Citera
2018-09-09, 19:05
Moderator
Protons avatar
Citat:
Det enda som fungerar är hörlurarna genom skärmen. Enda ljudkällan dator verkar hitta är just skärmen, fast hörlurarna sitter i datorn. Provat att inaktivera skärmen men ingenting fungerar.
Om du börjar med att få en skärm att funka oh sedan ägna dig åt ljudet blir det troligen mindre problem i taget.

Så, vad händer om du rycker ur en av skärmarna och ser till att den funkar, för att sedan mixtra med ljudet?
Citera
2018-09-09, 19:05
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem