2025-05-21, 22:35
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Intressant, men ocks mrkligt d hans skdespelarkarrir fortsatte ngorlunda lngt efter hans medverkan i Sopranos (2004) med skdisjobb i Shrink (2009) rstskdis i Familyguy (2010), filmen Appostle Peter And The Last Supper (2012) samt ngon mindre roll i Independence Day 2 (2016, kom ut ett r efter hans dd). Antar att det finns bromsmediciner mot alzheimers som gjorde att han kunde fortstta jobba ett tag innan han dog 2015.

Nvl, tyckte alltid att hans skdisinsats som Feech var lite halvdassig (kanske av frklarliga skl?) s jag tyckte inte att det gjorde s mycket att han frsvann ganska snabbt.

Det kanske inte ens stmmer, det jag citerade. Lser man p ntet blev han diagnosticerad med sjukdomen r 2010.
Men att ngonting var fel kan ju ha mrkts av under inspelningen av TS och att man tappade tlamodet med skdisen.
Citera
2025-05-25, 01:01
Medlem
-GGs avatar
I ssong 3 avsnitt 2, nr de har en sammankomst hemma hos Tony efter att Livia har dtt, s ser man Pussy i spegeln nr Tony ppnar drren. Precis efter att han, Paulie och Furio sttt och pratat om att utpressa vinnaren av Survivor p prispengarna.

Ska man tolka det som att Tony hemsks av Pussy/vad som hnde/vad P. gjorde/sin egen skuld, eller att situationen med mer dd i och med Livia fr minnen att komma tillbaka och att Pussy r en manifestation av det i Tonys psyke och en samlad bild av massa olika saker och knslor?
Pussy ser vldigt bestmd ut och str stadigt och stirrar ner Tony och Tony verkar uppfatta det fr en sekund eller s. Som att han knner en nrvaro.
Citera
2025-05-27, 03:21
Medlem
-GGs avatar
TS fick det mesta rtt med castingen. Men hur kunde inte Zito, Pancamo i OZ, f vara med i serien? Han vore ju en total fulltrff.

Han och Pesci r de jag hela tiden ser framfr mig i The Sopranos.
Citera
Idag, 12:51
Medlem
-GGs avatar
Det r s briljant manus, att efter Ralphs skmt, s fortstter Johnny att indirekt dra tjockis-skmt om Ginny utan att frst det sjlv, och Tony mste hlla sig fr skratt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in