2004-05-07, 10:35
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
men det är väl en säsong kvar efter denna va? mm.. säsong 6..
Men är alla dom andra familjerna i new york eller? dom snackar ju ibland om de 5 familjerna? Och om dom är fyra stycken som delar på NY så borde väl inte new jersey vara såå litet? jag vet inte, bara spekulerar lite!

och angående det Carmine (Sr) sa på golfbanan om "glorified crew", så svarar ju John Sackramoni på det. minns inte exakt vad han säger men han försvarar ju dom med nåt bra argument har ja för mig..

Paulie Walnuts Jersey?
Skulle väl knappast vara Paulie som tog över efter Tony? Tonys successor borde väl vara hans consigliere Silvio rent logiskt?

I verkligheten är det fem new york-familjer. Dessa styr hela USA. Alla mafiafamiljer i landet svara inför en kommision som leds av bossarna för de fem familjerna. SÅ är det även i serien.
Men i serien så har NEw jersey mafian en starkare ställning en i verkligheten.
Som jag fattade det så försvarade johnny sack sopranos för att han vinner på det; han vill ju bli boss
Citera
2004-05-07, 10:42
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Skulle väl knappast vara Paulie som tog över efter Tony? Tonys successor borde väl vara hans consigliere Silvio rent logiskt?

Nej du, det blir nog inte paulie. Allt skulle nog raseras ganska kvickt då tror jag
Jag vill bara att paulie får en egen serie, det vore roligt att följa honom hela tiden.
Citera
2004-05-07, 13:56
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
Nej du, det blir nog inte paulie. Allt skulle nog raseras ganska kvickt då tror jag
Jag vill bara att paulie får en egen serie, det vore roligt att följa honom hela tiden.

Vet inte om det skulle bli så intressant med tanke på vad han pysslar med och hur han är

Han är ju värsta fobin mot smuts av all sort, så han tvättar sig hela tiden. Och kläderna och bilen och allting!
Han är dessutom jävligt mån om sitt utseende så resten av tiden då han inte faktiskt jobbar sitter han på nån skönhetssalong och får manikyr eller färgar "vingarna"
Citera
2004-05-07, 14:25
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Vet inte om det skulle bli så intressant med tanke på vad han pysslar med och hur han är

Han är ju värsta fobin mot smuts av all sort, så han tvättar sig hela tiden. Och kläderna och bilen och allting!
Han är dessutom jävligt mån om sitt utseende så resten av tiden då han inte faktiskt jobbar sitter han på nån skönhetssalong och får manikyr eller färgar "vingarna"

ja men det är ju det som är så roligt med honom.
men fan vad segt det går att ladda ned...det har ju tagit flera dagar. Det går fortare på soulseek när väl laddningen startat...
Citera
2004-05-07, 17:38
Medlem
skalizs avatar
Citat:
ja men det är ju det som är så roligt med honom.
men fan vad segt det går att ladda ned...det har ju tagit flera dagar. Det går fortare på soulseek när väl laddningen startat...

det går segt för mig oxå.. ligger mellan 0-20 kb/s typ.. så därför påbörjar jag nedladdningen på söndag natt/måndag morgon så fort avsnittet lagts upp!
Då brukar ja kunna kolla på det på tisdag kväll/onsdag morgon..
Citera
2004-05-11, 12:16
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
det går segt för mig oxå.. ligger mellan 0-20 kb/s typ.. så därför påbörjar jag nedladdningen på söndag natt/måndag morgon så fort avsnittet lagts upp!
Då brukar ja kunna kolla på det på tisdag kväll/onsdag morgon..

men det hände en otroligt jobbig grej...jag hade laddat avsnittet till 80 % när datorn hängde sig....går det att ta vid där jag slutade?
Citera
2004-05-11, 13:59
Medlem
skalizs avatar
Citat:
men det hände en otroligt jobbig grej...jag hade laddat avsnittet till 80 % när datorn hängde sig....går det att ta vid där jag slutade?

jo det går att fortsätta. Vilken klient använder du? bittorrent? Bara leta upp filen igen på suprnova eller vart du nu tankade den och spara den på samma ställe som den ofärdiga filen ligger så ska det la gå bra!

Tankat episode 10 än eller? Kollade på den i morse! Helt okey avsnitt antar jag.. Men det är alldeles för lite bizz i nya säsongen överhuvudtaget, så även i detta avsnittet tyvärr.
Citera
2004-05-11, 15:04
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
jo det går att fortsätta. Vilken klient använder du? bittorrent? Bara leta upp filen igen på suprnova eller vart du nu tankade den och spara den på samma ställe som den ofärdiga filen ligger så ska det la gå bra!

Tankat episode 10 än eller? Kollade på den i morse! Helt okey avsnitt antar jag.. Men det är alldeles för lite bizz i nya säsongen överhuvudtaget, så även i detta avsnittet tyvärr.

jo jag fick det att funka, men det är så segt...det händer fan ingenting...

jag kan inte riktigt acceptera att du ser avsnitten före mig
men jag håller med om att det är lite för mycket av det icke mafiarelaterade. Men å andra sidan skulle serien bli väldigt mycket mer ordinär om det var för mycket sånt. Jag tycker nog att säsong 4 är den bästa. Där finns en bra mix av båda familjerna.
Citera
2004-05-11, 22:06
Medlem
skalizs avatar
Citat:
jo jag fick det att funka, men det är så segt...det händer fan ingenting...

jag kan inte riktigt acceptera att du ser avsnitten före mig
men jag håller med om att det är lite för mycket av det icke mafiarelaterade. Men å andra sidan skulle serien bli väldigt mycket mer ordinär om det var för mycket sånt. Jag tycker nog att säsong 4 är den bästa. Där finns en bra mix av båda familjerna.

ja, jag är beredd att hålla med om säsong 4. Vilken är favoritscenen då, av alla säsonger å avsnitt?

har ett par guldägg som jag verkligen gillar.
S2E2, efter att Junior har hamnat i häktet, scenen där Tony snackar med Bobby Baccala på Satriales.
"..As far as the rest of everything that Junior owns.. Is now mine!"

och min favorit!
S3E12, Patsy är ute å provkör en bil med Tonys (f.d) goomah, Gloria Trillo.

Gloria: Look, if I´m not back in 10 minutes they´ll call the cops, standard operating procedure.

Patsy: here´s some standard operating procedure (drar fram pistolen)
stay the fuck away from Tony Soprano.

..shut the fuck up, and listen!

it´s over, capish? over and done!

you call, or go anywhere near him or his family, and they´ll be scraping your nipples of these fine leather seats.

And here´s the point to remember. My face is the last one you´ll see, not Tonys.

We understand each other?

It wont be cinematic

så jävla klockrent!
Citera
2004-05-11, 22:36
Medlem
skalizs avatar
Coolt, upptäckte precis en sak. Silvio och Gabriella Dante är ju gifta på riktigt! Eller så är dom syskon för dom har samma efternamn, Van Zandt.

Där ser man där ser man!
Citera
2004-05-12, 17:42
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
ja, jag är beredd att hålla med om säsong 4. Vilken är favoritscenen då, av alla säsonger å avsnitt?

har ett par guldägg som jag verkligen gillar.
S2E2, efter att Junior har hamnat i häktet, scenen där Tony snackar med Bobby Baccala på Satriales.
"..As far as the rest of everything that Junior owns.. Is now mine!"

och min favorit!
S3E12, Patsy är ute å provkör en bil med Tonys (f.d) goomah, Gloria Trillo.

Gloria: Look, if I´m not back in 10 minutes they´ll call the cops, standard operating procedure.

Patsy: here´s some standard operating procedure (drar fram pistolen)
stay the fuck away from Tony Soprano.

..shut the fuck up, and listen!

it´s over, capish? over and done!

you call, or go anywhere near him or his family, and they´ll be scraping your nipples of these fine leather seats.

And here´s the point to remember. My face is the last one you´ll see, not Tonys.

We understand each other?

It wont be cinematic

så jävla klockrent!

ja den scenen med paulie är lysande. Han är nästan lika cool som Paulie.
Men jag gillar när dom har en intervention med christopher och silvio snackar om att hur disgusting det var när han kom hem till christopher och han hade huvet i toaletten. Grejen var ju att det inte hade nåt att göra med chris' knarkande....han var bara sjuk den dagen och det säger han till silvio men då säger silvio bara: I've said my piece...haha chrisopher blir så frustrerad...
sen är scenen med paulie som träffar Carmine och inser att carmine inte vet vem han är. När han går in på toaletten och tittar i spegeln och inser att han var nära att förråda tony för ingenting....

jo dom är gifta i verkligheten...
nu har jag sett nian...jag tyckte det var jävligt bra faktiskt...väldigt obehaglig stämning med Finn och Vito...nästan det bästa den här säsongen...håller på att ladda ned tian nu...så jag får väl se den om en vecka
Citera
2004-05-12, 17:43
Medlem
paulie_walnutss avatar
en grej undrar jag om suprnova, med risk för att bli idiotförklarad
vad betyder Seeds och DLs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem