Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
ja, jag är beredd att hålla med om säsong 4. Vilken är favoritscenen då, av alla säsonger å avsnitt?
har ett par guldägg som jag verkligen gillar.
S2E2, efter att Junior har hamnat i häktet, scenen där Tony snackar med Bobby Baccala på Satriales.
"..
As far as the rest of everything that Junior owns.. Is now mine!"
och min favorit!
S3E12, Patsy är ute å provkör en bil med Tonys (f.d) goomah, Gloria Trillo.
Gloria:
Look, if I´m not back in 10 minutes they´ll call the cops, standard operating procedure.
Patsy:
here´s some standard operating procedure (drar fram pistolen)
stay the fuck away from Tony Soprano.
..shut the fuck up, and listen!
it´s over, capish? over and done!
you call, or go anywhere near him or his family, and they´ll be scraping your nipples of these fine leather seats.
And here´s the point to remember. My face is the last one you´ll see, not Tonys.
We understand each other?
It wont be cinematic
så jävla klockrent!

ja den scenen med paulie är lysande. Han är nästan lika cool som Paulie.
Men jag gillar när dom har en intervention med christopher och silvio snackar om att hur disgusting det var när han kom hem till christopher och han hade huvet i toaletten. Grejen var ju att det inte hade nåt att göra med chris' knarkande....han var bara sjuk den dagen och det säger han till silvio men då säger silvio bara: I've said my piece...haha chrisopher blir så frustrerad...
sen är scenen med paulie som träffar Carmine och inser att carmine inte vet vem han är. När han går in på toaletten och tittar i spegeln och inser att han var nära att förråda tony för ingenting....
jo dom är gifta i verkligheten...
nu har jag sett nian...jag tyckte det var jävligt bra faktiskt...väldigt obehaglig stämning med Finn och Vito...nästan det bästa den här säsongen...håller på att ladda ned tian nu...så jag får väl se den om en vecka