2006-04-04, 20:33
Medlem
roccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
Dessutom 2:
karaktären paulie är den mest trovärdiga av alla wise guys i serien ur ett verklighetsperspektiv.
Förvisso sant. Hatar den råttan ändå.

Någon annan än jag som hoppas serien avslutas med att Tony Soprano
blir skjuten i ett mafiakrig? Inte för att jag ogillar honom tvärtom.
Men det känns som att det inte finns något bättre sett att avsluta
denna eminenta tvserie.
Citera
2006-04-04, 20:52
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Förvisso sant. Hatar den råttan ändå.

Någon annan än jag som hoppas serien avslutas med att Tony Soprano
blir skjuten i ett mafiakrig? Inte för att jag ogillar honom tvärtom.
Men det känns som att det inte finns något bättre sett att avsluta
denna eminenta tvserie.

håller inte med dig. jag tycker det vore väldigt trist. när allt är över så vill jag kunna fantisera om att livet i new jersey går vidare, även om man inte får ta del av det.

jag har alltid sagt att jag tror att det kommer att sluta med att Tony går och hämtar tidningen i morgonrocken, läser lite, tittar sig runt och sedan går tillbaka upp till huset. det känns som den naturliga avslutningen.
att allt mer eller mindre är som när det började.

trots allt är det ju så att även om en person är med i mafian så händer det inte så värst mycket under 7 år.
Livet i mafian nu för tiden är inte så dramatiskt som förr och eftersom david chase strävar efter trovärdighet oh har konsulter med i serien så tror jag att han kommer att använda sig av den mest verklighetstrogna avslutning

that's my two cents
Citera
2006-04-04, 23:26
Medlem
roccs avatar
Citat:
håller inte med dig. jag tycker det vore väldigt trist. när allt är över så vill jag kunna fantisera om att livet i new jersey går vidare, även om man inte får ta del av det.

jag har alltid sagt att jag tror att det kommer att sluta med att Tony går och hämtar tidningen i morgonrocken, läser lite, tittar sig runt och sedan går tillbaka upp till huset. det känns som den naturliga avslutningen.
att allt mer eller mindre är som när det började.

trots allt är det ju så att även om en person är med i mafian så händer det inte så värst mycket under 7 år.
Livet i mafian nu för tiden är inte så dramatiskt som förr och eftersom david chase strävar efter trovärdighet oh har konsulter med i serien så tror jag att han kommer att använda sig av den mest verklighetstrogna avslutning

that's my two cents
Hmm du har nog rätt i att trovärdigheten ligger bäst i att han inte ens kommer i närheten av en skottlossning.

Men det borde ju inte sluta som det började då både Tony och Maffian har ändrat skepnad enormt under perioden. Speciellt de här sista avsnitten har ju visat på att något radikalt håller på att ändras inom Tony.
Citera
2006-04-05, 10:34
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ja skaliz, kunde inte hålla mig från att kolla så nu har jag gått igenom de fyra första avsnitten och jag hittills har det hållit väldigt hög klass.

jag överdrivert inte om jag säger att jag har sett samtliga sopranosavsnitt tio gånger och det slår mig att det här är den enda tv-serien som faktiskt blir bättre och bättre.

det märks dock att de bränner av rätt mycket krut redan från början för att hinna med att berätta hela historien innan det är slut i rutan för sopranos.

värt att notera hittills är att Paulie får mycket uttrymme den här säsongen, vilket är efterlängtat. det var både märkligt och vackert att se honom gråta.
fast snart var han tillbaka till sitt gamla jag. älskar hur han löste sina inre konflikter med sin mamma genom att straffa Barone för att han älskas av sin mamma. ska bli intressant att se hur hela det här påverkar honom.

Ha! tänkte väl att du inte skulle klara dig hur länge som helst! Har saknat dig här!

Har också kollat minst 10 ggr på varje avsnitt. I vintras ramade jag in och satte upp en 90x60 cm affisch ovanför datorn här på Sil, Paulie, Tony och Chris.
Ja det är skönt att Paulie får mycket utrymme. Jag trodde faktiskt inte att han skulle berätta något för Tony om sina familjeproblem. Trodde han skulle skämmas mer över det.
Det där med att det går snabbt nu håller jag med om, kommer nog bli en mycket händelserik säsong.
Citera
2006-04-05, 12:32
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Hmm du har nog rätt i att trovärdigheten ligger bäst i att han inte ens kommer i närheten av en skottlossning.

Men det borde ju inte sluta som det började då både Tony och Maffian har ändrat skepnad enormt under perioden. Speciellt de här sista avsnitten har ju visat på att något radikalt håller på att ändras inom Tony.

nej inte exakt som det började. det kommer nog att hända en hel del, men jag tror inte att tony kommer att förändras som människa. Det vore alldeles för simpelt och lättköpt för att vara sopranos. serien bygger ju på att bygga upp stämningar förväntningar för att sedan leverera nåt överraskande.
Dessutom har ju tony till synes varit väg att förändrats flera gånger. möjligen kan jag tänka mig att han i slutändan blir boss i new york, fast det vore ju ifos otänkbart ur ett realistiskt perspektiv.

haha...det är roligt att spekulera, men förmodligen kommer ingen av oss att ha rätt
Citera
2006-04-05, 12:41
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Ha! tänkte väl att du inte skulle klara dig hur länge som helst! Har saknat dig här!

Har också kollat minst 10 ggr på varje avsnitt. I vintras ramade jag in och satte upp en 90x60 cm affisch ovanför datorn här på Sil, Paulie, Tony och Chris.
Ja det är skönt att Paulie får mycket utrymme. Jag trodde faktiskt inte att han skulle berätta något för Tony om sina familjeproblem. Trodde han skulle skämmas mer över det.
Det där med att det går snabbt nu håller jag med om, kommer nog bli en mycket händelserik säsong.

Jag ska bräcka dig nu. Jag jobbar ju som journalist och håller precis nu på att försöka få en intervju med Tony Sirico inför säsongsstarten i svensk tv! Vet inte om jag lyckas få honom men kommer nog att få nån av skådespelarna, dock kanske inte james gandolfini.

En annan grej som slår mig med den här säsongen är att alla karaktärernas privatliv visas mer. enda anledningen till det tror jag är att många kommer att råka ut för saker och då är det ju viktigt att tittarna får en mer personlig relatione till karaktärerna. vito och silvio har man ju till exempel aldrig varit hemma hos förut. paulies plastinklädda fåtölj känner man igen sedan förra säsongen.
en person jag skulle vilja se lite mer av är Patsy. gillar honom. det enda man vet om honom är att han har en fru. ´han ringde ju till henne när han hade hotat gloria trillo.
Citera
2006-04-05, 13:28
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Jag ska bräcka dig nu. Jag jobbar ju som journalist och håller precis nu på att försöka få en intervju med Tony Sirico inför säsongsstarten i svensk tv! Vet inte om jag lyckas få honom men kommer nog att få nån av skådespelarna, dock kanske inte james gandolfini.

En annan grej som slår mig med den här säsongen är att alla karaktärernas privatliv visas mer. enda anledningen till det tror jag är att många kommer att råka ut för saker och då är det ju viktigt att tittarna får en mer personlig relatione till karaktärerna. vito och silvio har man ju till exempel aldrig varit hemma hos förut. paulies plastinklädda fåtölj känner man igen sedan förra säsongen.
en person jag skulle vilja se lite mer av är Patsy. gillar honom. det enda man vet om honom är att han har en fru. ´han ringde ju till henne när han hade hotat gloria trillo.

Grymt Vore coolt att snacka med Tony Sirico!

Jag funderade på det där med att privatlivet visas mer. Det brukar ju ofta sluta med att karaktären dör. Men jag är mycket tveksam till att Chase skulle döda Sil eller Paulie. Fast lite orolig blir man ju, se hur det gick med Eugene. Vito är jag nästan helt säker på att han kommer ryka inom kort. En kula i ögat från Paulies pistol förhoppningsvis

Det är många karaktärer jag vill se mer av. Albert, Benny, Paulie Germani, Patsy och Larry bl.a.

Nä Patsy vet man inte så mycket om. Han har en fru, han hade en bror. Thats it. Funderade på Paulies låtsas-far. Han måste väl varit "made"? Enda referensen jag kan komma ihåg är det Carmine Sr säger på det där brölloppet att han blev överkörd av någonting(?). Det kanske du kan fråga Tony Sirico om?
Citera
2006-04-05, 17:23
Medlem
Saltets avatar
Citat:
Paulies låtsas-far ... referensen jag kan komma ihåg är det Carmine Sr säger på det där brölloppet att han blev överkörd av någonting(?)
“Your father was run over by a bus?” (hur skulle jag annars veta nåt om dig, jävla nolla?) är ett ofint sätt att säga "du vet vem jag är, men inbilla dig inte att jag vet vem du är!
Citera
2006-04-05, 18:01
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltet
“Your father was run over by a bus?” (hur skulle jag annars veta nåt om dig, jävla nolla?) är ett ofint sätt att säga "du vet vem jag är, men inbilla dig inte att jag vet vem du är!

hmm, tyckte mig inte höra någon sarkasm i Carmines röst men det låter vettigt det du säger.
Citera
2006-04-09, 19:25
Medlem
skalizs avatar
Då var det snart dags igen! Kollar man trailern noga avslöjas det att Christoffer gör affärer med dom två araberna från avsnitt 2 och att Tony spöar nån rakad snubbe. Blir spännande!
Citera
2006-04-09, 20:30
Medlem
Citat:
Då var det snart dags igen! Kollar man trailern noga avslöjas det att Christoffer gör affärer med dom två araberna från avsnitt 2 och att Tony spöar nån rakad snubbe. Blir spännande!

Skönt att höra att Tony spöar någon och inte sitter i kyrkan och ber eller liknande.
Citera
2006-04-09, 23:50
Medlem
1911a1s avatar
Vart släpps den först? Och när visas den svensk tid? Tar det lång tid för dom att komma ut på nätet? Jag har laddat ner på måndagar eftersom jag inte har kunnat vara uppe sent på söndagar men idag kan jag det så ja tänkte tanka ner avsnittet så fort det kommer upp nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in