2013-09-17, 15:24
Medlem
Lukasohais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Hahah, älskar deras dialoger, så väl skrivet. Och så Tonys min hahaha, försöker vara så jävla seriös, undviker Johnnys blick så hårt som möjligt. Och om man kollar från cirka 2:55, så ser man hur hårt det där skämtet satt i Johnny Sacks hjärna, när han säger "the kid last night... he was laughing". Så grymt skådespeleri, man ser hur det brinner i honom där.

Och fan vad jag älskade Ralphie, han var så jävla skön och grym. Han och Richie, så jävla välskrivna karaktärer. Och det gäller alla Sopranoskaraktärer. ALLA har sitt syfte i serien, det är just det många, väldigt många serier idag saknar. Karaktärer som introduceras av en anledning.

Nej, säger det igen... Världens bästa serie, helt klart. Jaja, visst The Wire och Oz, mästerverk. Men Sopranos är en helt annan grej. Så jävla bäst
Håller helt klart med, Ralphie är en sådan jävla skön och bra karaktär, och Sopranos är bäst. Det har blivit så jävla mycket Breaking Bad hype nu p.g.a de senaste avsnitten som faktiskt varit spännande men, please with all due respect, back the fuck off. - Richie Aprile
Citera
2013-09-20, 03:47
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasohai
Håller helt klart med, Ralphie är en sådan jävla skön och bra karaktär, och Sopranos är bäst. Det har blivit så jävla mycket Breaking Bad hype nu p.g.a de senaste avsnitten som faktiskt varit spännande men, please with all due respect, back the fuck off. - Richie Aprile

Ja, helt rätt. Följer Breaking Bad, och det är jättespännande... Men samtidigt ingen "soft" serie. Sopranos kan man kolla på när man är förkyld, bakis eller när man bara har lust. Man söker efter sköna klipp på youtube, och det är dessutom en serie som är skön att snacka om. Älskar när man träffar bekanta på någon fest eller så, polarens kompis, som även han följt Sopranos. Kan sitta o snacka i timmar och citera Ralphie, Johnny, Tony, Chris, Uncle Jun. Så jävla soft serie helt enkelt.

Italienska gangstrar i New Jersey. Knäpper någon snubbe i var annat avsnitt, hur skönt som helst. Och det som även är positivt med Sopranos (och som även någon skrev i detta forum) är att det inte finns den där jobbiga bruden. Den där jobbiga jävla horan. T.ex Skylar från Breaking Bad osv. Eller den där horan Gretchen från Prison Brake. Jag stör mig så jävla hårt på kvinnor i serier som alltid ska framhäva sig och hålla på o jiddra bara. Just det finns inte i Sopranos, vilket är så jävla skönt. Jaja, kanske Meadow i de första säsongerna, men hon är ändå en gullig liten flicka, Tonys bortskämda dotter som ska vara lite jobbig. Klockren serie helt enkelt. Innehåller allt jag älskar. HBO, de kan sitt skit.
Senast redigerad av Parniel 2013-09-20 kl. 03:50.
Citera
2013-09-20, 14:38
Medlem
Lukasohais avatar
Citat:
Ja, helt rätt. Följer Breaking Bad, och det är jättespännande... Men samtidigt ingen "soft" serie. Sopranos kan man kolla på när man är förkyld, bakis eller när man bara har lust. Man söker efter sköna klipp på youtube, och det är dessutom en serie som är skön att snacka om. Älskar när man träffar bekanta på någon fest eller så, polarens kompis, som även han följt Sopranos. Kan sitta o snacka i timmar och citera Ralphie, Johnny, Tony, Chris, Uncle Jun. Så jävla soft serie helt enkelt.

Italienska gangstrar i New Jersey. Knäpper någon snubbe i var annat avsnitt, hur skönt som helst. Och det som även är positivt med Sopranos (och som även någon skrev i detta forum) är att det inte finns den där jobbiga bruden. Den där jobbiga jävla horan. T.ex Skylar från Breaking Bad osv. Eller den där horan Gretchen från Prison Brake. Jag stör mig så jävla hårt på kvinnor i serier som alltid ska framhäva sig och hålla på o jiddra bara. Just det finns inte i Sopranos, vilket är så jävla skönt. Jaja, kanske Meadow i de första säsongerna, men hon är ändå en gullig liten flicka, Tonys bortskämda dotter som ska vara lite jobbig. Klockren serie helt enkelt. Innehåller allt jag älskar. HBO, de kan sitt skit.
Håller med 100%!
Citera
2013-09-20, 16:03
Medlem
Jag såg en rolig sak igår. Ni vet när Pussy skall hjälpa Tony att flytta undan pianot? Jag skall försöka att inte spoila; tidigt i den scenen kan man under ett kort ögonblick se samma man som Tony senare i serien har en fastighetsrelaterad dispyt med - en yacht, högtalare och hög musik ända in på natten spelar en stor roll i det avsnittet. Ganska random.
Citera
2013-09-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasohai
Håller med 100%!

Och även jag. Mycket bra sammanfattat.

Är ett par månader sedan jag senast såg igenom hela serien. Känner att det börjar bli dags igen.
Citera
2013-09-20, 20:50
Medlem
ragingcows avatar
Som nån skrev förut så är finns det fler scener som man skrattar åt i The Sopranos än i nån komediserie, många sköna citat från Paulie och Silvio tex i ett avsnitt när de äter på arties restaurang så serverar han de vaktel då säger Paulie

-Can I have aids from eating this (med en bögig röst)

Silvio: Didnt I see this one shit on a statue this morning?

Sen var ju Chris internvention riktigt roligt när han som är anordnaren säger

-Iam former drug addict and a alcoholic

Paulie-Dont forget scumbag!

Sen visar de Tonys uppgivna min.
Citera
2013-09-21, 10:00
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Och det som även är positivt med Sopranos (och som även någon skrev i detta forum) är att det inte finns den där jobbiga bruden. Den där jobbiga jävla horan. T.ex Skylar från Breaking Bad osv. Eller den där horan Gretchen från Prison Brake. Jag stör mig så jävla hårt på kvinnor i serier som alltid ska framhäva sig och hålla på o jiddra bara. Just det finns inte i Sopranos, vilket är så jävla skönt. Jaja, kanske Meadow i de första säsongerna, men hon är ändå en gullig liten flicka, Tonys bortskämda dotter som ska vara lite jobbig. Klockren serie helt enkelt. Innehåller allt jag älskar. HBO, de kan sitt skit.
Kollade vi på samma serie? Janice är en väldigt jobbig karaktär i mina ögon.

Edit: Inlägg 1000!!!!
Senast redigerad av Carlcooling 2013-09-21 kl. 10:23.
Citera
2013-09-21, 11:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Skönt kvinnohat osv.
Janice måste en person som du avsky...
Citera
2013-09-21, 14:05
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Skönt kvinnohat osv.
Janice måste en person som du avsky...

Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Kollade vi på samma serie? Janice är en väldigt jobbig karaktär i mina ögon.

Edit: Inlägg 1000!!!!

Hahah inte direkt ett kvinnohat, men hatar de där gnälliga bitcharna så jävla mycket, som Sky i Breaking Bad.

Jo Janice var en riktigt jobbig person, blev faktiskt riktigt irriterad på henne vid flera tillfällen.
Citera
2013-09-21, 14:47
Medlem
Monkeyspanks avatar
Jag är nog en av de få som gillade Tonys morsa.
En hemsk och otroligt jobbig människa, men ändå så störtskön på något vis.
Hennes syrliga och odrägliga kommentarer lockade fram många gapskratt hos mig. Hon var en person som kunde säga precis vadsomhelst till vemsomhelst. Så bra spelat.
Citera
2013-09-21, 14:57
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Hennes syrliga och odrägliga kommentarer lockade fram många gapskratt hos mig. Hon var en person som kunde säga precis vadsomhelst till vemsomhelst. Så bra spelat.

Tyckte faktiskt också om Livia. Så rolig person, påminde mig mycket om de äldre i min familj faktiskt... Tråkigt att skådespelerskan Nancy Marchand dog år 2000, hennes karaktär fick ju en stroke i sömnen i Sopranos, så man fick aldrig se henne igen...
Citera
2013-09-21, 15:03
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Håller helt med, hon var fascinerande.

Den här scenen är otroligt stark:
http://www.youtube.com/watch?v=O7djOTjgrzU

Rätt så sjukt ändå att en man som Tony kan bli så livrädd av en gammal tant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in