2008-10-01, 01:11
Medlem
Är det bara jag som saknar sopranos något så oerhört ibland?

Visst, man kan se om alla säsonger men det är inte samma sak...
Citera
2008-10-01, 01:42
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huer
Är det bara jag som saknar sopranos något så oerhört ibland?

Visst, man kan se om alla säsonger men det är inte samma sak...
Nej, du är inte ensam. Jag kämpade mot tårarna när Don't stop Believing strömmade ur högtalarna och man insåg att nu är det faktiskt slut. Fan vad tomt det kändes och jag saknar det som fasen fortfarande.

Undrar om man någonsin kommer att gilla en tv-serie så mycket som man gillade Sopranos?
Citera
2008-10-01, 15:41
Medlem
5starGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Nej, du är inte ensam. Jag kämpade mot tårarna när Don't stop Believing strömmade ur högtalarna och man insåg att nu är det faktiskt slut. Fan vad tomt det kändes och jag saknar det som fasen fortfarande.

Undrar om man någonsin kommer att gilla en tv-serie så mycket som man gillade Sopranos?
om du gillar sopranos bör du gilla the wire (också skapat av HBO)
Citera
2008-10-01, 16:17
Bannlyst
Har nästan tittat igenom hela serien (igen)
Några sköna ögonblick i serien Sopranos:

*Paulie får reda på att en av hans mammas kompisar (en äldre dam) har gömt alla sina pengar i madrassen. Paulie bryter sig in i hennes hem för att stjäla dom men blir upptäckt varpå han stryper tanten (i sig inte så kul kanske, men hela situationen är så himla bizarre).

*Tony blir skjuten av sin farbror och Silvio får ta över rollen som Boss men pressen och astman knäcker honom och han hamnar själv på sjukhus.

*Paulie snor en kaffemaskin på ett Café eftersom att han tycker att alla andra tjänar pengar på Italienska varor (cappuccino, espresso) medans han inte får något av vinsten. videoklipp

*Paulie och Christopher jagar ryssen genom skogen. Hela det avsnittet (pine barrens) är underbart. videoklipp

Överlag tycker jag att Silvio och Paulie är de skönaste karaktärerna.
Citera
2008-10-02, 20:32
Medlem
5starGs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=Xi-P-HWubbI
ett dom mest klockrena ögonblicken
när silvio "öppnar sitt hjärta"
Citera
2008-10-02, 20:48
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5starG
om du gillar sopranos bör du gilla the wire (också skapat av HBO)
Tack för tipset!
Kollade in den på IMDB och det verkar minst sagt lovande. Bra handling på pappret och 9.7 i betyg. Ska tankas omgående!
Citera
2008-10-02, 21:30
Medlem
5starGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Tack för tipset!
Kollade in den på IMDB och det verkar minst sagt lovande. Bra handling på pappret och 9.7 i betyg. Ska tankas omgående!
om du inte hittar med subs så hoppas jag du förstår neger-snack
kan även tillägga att första säsongen är lite seg i början men fortsett kolla, du kommer inte ångra det...
Citera
2008-10-03, 10:06
Medlem
Mashtars avatar
Mmm... The Wire tar sig för varje säsong (har sett 4 av 5). Först tyckte jag var rätt segstartad men serien tar sig när man lär känna karaktärerna (och det är MÅNGA att hålla reda på). Och som sagt, sub är ett måste iom det är rätt mycket gatuslang.

Hehe... jag har för mig att Michael (chefen i TV-serien The Office (US)) sade att han tittade och gillade The Wire, men inte fattade ett smack vad de sa.
Citera
2008-10-03, 20:08
Medlem
5starGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashtar
Mmm... The Wire tar sig för varje säsong (har sett 4 av 5). Först tyckte jag var rätt segstartad men serien tar sig när man lär känna karaktärerna (och det är MÅNGA att hålla reda på). Och som sagt, sub är ett måste iom det är rätt mycket gatuslang.

Hehe... jag har för mig att Michael (chefen i TV-serien The Office (US)) sade att han tittade och gillade The Wire, men inte fattade ett smack vad de sa.
du måste kolla på 1-3 också
Citera
2008-10-04, 21:45
Bannlyst
Citat:
varför laddar du inte bara ner dom då om du är sån anarkist?
Jag försökte bara skoja till det lite.
Och jo, jag skulle kunna ladda ner men jag har redan sett hela serien i dålig upplösning på datorn, hade varit najs att se det på TV.

På tal om The Wire, bara jag som tyckte säsong 4 och 5 var en riktig besvikelse? Dötrist med allt politiker- och tidnings-tjafs ju.

Citat:
du måste kolla på 1-3 också
Tror nog han menade att han sett 1-4, "4 av 5".
Senast redigerad av OGOL 2008-10-04 kl. 22:03.
Citera
2008-10-06, 04:31
Medlem
5starGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OGOL
På tal om The Wire, bara jag som tyckte säsong 4 och 5 var en riktig besvikelse? Dötrist med allt politiker- och tidnings-tjafs ju.
kan erkänna att jag blev lite besviken på säsong 5. dom borde fortsatt fokuserat på ungarna från säsong 4 och skippat journalistik-delen fullkomlig, den tillförde inget till det sociala aspektet

dock fattar jag inte hur du kan bli besviken på säsong 4 som i min mening är den bästa, bland det bästa som nånsin visats på tv. att fokusera på skolan var ju ett genidrag och man blev ju verkligen fäst vi ungarna
Senast redigerad av 5starG 2008-10-06 kl. 04:55.
Citera
2008-10-06, 09:14
Bannlyst
Saknar man Sopranos så kan man ju kolla på filmen "Maffiabröder".
http://www.imdb.com/title/tt0099685/

Kryllar av skådisar från serien i den.
Fastän de flesta har väldigt, väldigt små roller.
Vincent Pastore (Salvatore 'Big Pussy' Bonpensiero) är te.x bara synlig i typ 3 sekunder.

Men Lorraine Bracco (Dr. Jennifer Melfi) spelar Henry Hills flickvän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in