2018-10-05, 23:04
  #985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrrgan
Sött 😊
Nej Facebook är inte för alla utan för dom som är vänner med berörda. Lite mer personligt än här.
Jag ränker på P och T här. Och alla vänner dom har. I verkliga livet. Det är en sak att det spekuleras här men tycker faktiskt inte det är okey på Facebook. Och jag skiter inte i det. Jag står för min åsikt för deras skull.
Nej det är inte svårt att ta in 😊
Vad du tycker är ju skitsamma eller hur? Tydligen är det väldigt svårt att ta in Spunkankan 2.0
Citera
2018-10-05, 23:12
  #986
Medlem
vemvisstes avatar
Kan vi komma till skott nu, finns det en FUB eller inte?
Jag är personligen övertygad om att spunkankan har något att dölja, antingen en anhörig eller sig själv.
Så aggressivt som h*n har uppträdd i tråden så är jag övertygad om att spunkankan inte är vän av Tess.
Frågor på det ?
Citera
2018-10-05, 23:13
  #987
Medlem
Mer viktigt att Tess syster vilar helt från Facebook. Än att lägga massa energier på andra.

Men givetvis har hon samvetskval mm säger sig själv.

Hur ok är det av henne att starta drev .ringa hem till människor för att de delar OFFENTLIGA handlingar.

Som sagt det ligger Inte en hund begraven utan en hel kennel.

I missbrukarkretsar ljuger det så mycket så man kommer inte ihåg hälften av vad man sagt

Om man sörjer sin älskade syster så borde man lägga fokus på sorgen och att visa VAD som hänt som det är nu är ju systern den största enskilda orsaken till de flesta spekulationerna OM man delar av TESS är funnen DÖD vad räknar man med då . Vänder sig till Efterlyst där så många tittar.

Man borde vara glad att människor engagerar sig i hennes syster .
Citera
2018-10-05, 23:14
  #988
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurgorjag
Vad du tycker är ju skitsamma eller hur? Tydligen är det väldigt svårt att ta in Spunkankan 2.0
Spunankan vet mer om detta än vad vi förstår just nu !
Citera
2018-10-05, 23:44
  #989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Systern har inte bekräftat direkt till mig, men till en nära (trovärdig) vän till mig som jag pratat med.
Jag har pratat med Pernilla .
Citera
2018-10-05, 23:56
  #990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Spunankan vet mer om detta än vad vi förstår just nu !
Tråden handlar ju inte om spunkankan, dock blev den lite till hennes. Som jag förstår spunkankan har hon nog varit utsatt för något skit med en man och projicerar sitt egna skit och blandar in det med Tess. Nu börjar vi om att tråda och nysta.
Citera
2018-10-06, 00:42
  #991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Vems vänner var egentligen dessa, som Tess umgicks med på den midsommarfesten när misshandeln skedde av SÄPO-T*m?

Var det systerns? Var systern med? Systern jobbar på FRA (Edit: tror jag). Same shit different name?

Varför skulle Tess plötsligt umgås med SÄPO-anställda (eller liknande) som ingen av hennes vanliga vänner visste vilka de var? Enligt FUP så var SÄPO-T*m vittnets vän och de brukade ha fester i den stugan och sova över där.

Är det därför systern så desperat försöker mörka detta och inte vill att namn delas, för att de på festen var systerns vänner egentligen?

Vad är det hon vet som hon inte vill ska komma ut?

Jag vet inte längre vad jag tror. Men skumt är det.

Tess hade utan att blinka ljugit för systerns skull, för att hon inte skulle komma med i information hos polisen. DET vet jag med säkerhet.

Hoppas jag inte bryter några regler nu. Får läsa in mig på dem.

Törs knappt skriva mer. Detta börjar kännas för obehagligt.


Håller med dig !!!
Citera
2018-10-06, 00:52
  #992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Mer viktigt att Tess syster vilar helt från Facebook. Än att lägga massa energier på andra.

Men givetvis har hon samvetskval mm säger sig själv.

Hur ok är det av henne att starta drev .ringa hem till människor för att de delar OFFENTLIGA handlingar.

Som sagt det ligger Inte en hund begraven utan en hel kennel.

I missbrukarkretsar ljuger det så mycket så man kommer inte ihåg hälften av vad man sagt

Om man sörjer sin älskade syster så borde man lägga fokus på sorgen och att visa VAD som hänt som det är nu är ju systern den största enskilda orsaken till de flesta spekulationerna OM man delar av TESS är funnen DÖD vad räknar man med då . Vänder sig till Efterlyst där så många tittar.

Man borde vara glad att människor engagerar sig i hennes syster .



Precis. Paus från facebook och annat är vad P borde ha just nu !
Är det polisen som bett henne att ligga lågt om att berätta om tex misshandeln, uppge info och namn, tiga så mkt som möjligt om allt och även bett henne att alla andra ska göra samma sak ?
Citera
2018-10-06, 02:38
  #993
Medlem
Har nu sätt inlägget från 3 Oktober där Tess syster skriver att hon hittats DÖD

Vill INTE klistra in det här av respekt ni får lita på mitt ord så detta med Avliden eller EJ kan vi helt släppa.

Det stod ingenting om VAR däremot fanns ett inlägg av en nära vän som skriver att Tess hittades några Km från väninnan då stämmer Arlanda platsen VÄL.

MEN inget helt bekräftat tyvärr .
Citera
2018-10-06, 03:19
  #994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Har nu sätt inlägget från 3 Oktober där Tess syster skriver att hon hittats DÖD

Vill INTE klistra in det här av respekt ni får lita på mitt ord så detta med Avliden eller EJ kan vi helt släppa.

Det stod ingenting om VAR däremot fanns ett inlägg av en nära vän som skriver att Tess hittades några Km från väninnan då stämmer Arlanda platsen VÄL.

MEN inget helt bekräftat tyvärr .
Konstigt att det inte bekräftast tydligare att det är hon på det stället.
Citera
2018-10-06, 06:51
  #995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Maila attunda.tingsratt@dom.se om alla dokument för B10179-17 och begär yttrandet från Frivården i Sollentuna för den som står åtalad; där står att det på hans nuvarande arbetsplats bedrivs forskning, metod- och teknikutveckling och utredningsarbete för totalförsvaret.
Så han arbetar med andra ord inte på Säpo utan på FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut.
Då torde hans arbetsplats vara i Kista där de har sitt huvudkontor alternativt, och mera troligt, på deras anläggning i Rosersberg. De håller väl till vid Räddningsskolan i Rosersberg och om de har kvar något vid Botele Udd (?). Båda ligger ju närmare hans hem än Kista.
Skall han åka till Rosersbergsanläggningarna så är färdvägen till jobbet samma som till dumpningsplatsen, förutom att man svänger in vänster istället för höger från Norrsundavägen.
Dumpningsplatsen är alltså 5 km från korsningen där han svänger av till jobbet, om han nu jobbar i Rosersberg dvs.
Citera
2018-10-06, 08:02
  #996
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Jag kör från Södertälje till typ Västerhaninge varje dag i skogarna där i mellan så ligger det något som också tillhör FOI sett skyltarna flera ggr så svänger man ner på en liten väg, Så kanske finns fler ställen som han kan jobbat på

Citat:
Ursprungligen postat av LaFamiglia
Så han arbetar med andra ord inte på Säpo utan på FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut.
Då torde hans arbetsplats vara i Kista där de har sitt huvudkontor alternativt, och mera troligt, på deras anläggning i Rosersberg. De håller väl till vid Räddningsskolan i Rosersberg och om de har kvar något vid Botele Udd (?). Båda ligger ju närmare hans hem än Kista.
Skall han åka till Rosersbergsanläggningarna så är färdvägen till jobbet samma som till dumpningsplatsen, förutom att man svänger in vänster istället för höger från Norrsundavägen.
Dumpningsplatsen är alltså 5 km från korsningen där han svänger av till jobbet, om han nu jobbar i Rosersberg dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in