2018-09-07, 02:50
Medlem
bunjackens avatar
Hej jag kan få en kontaktperson om jag vill antagligen.

Enligt soc sekreteraren så står jag för mitt inträde till tex simhallen men inte för hennes/ hans okej känns som en förlängd en arm en kompis som finns för en nån som man kan hitta på saker man trivs med tex bad, bowling you name it.

Men vad gäller egentligen tex om jag gillar ridning råkar trilla/ hästen sparka av mig och jag får hjärnblödning/skakning uppenbart. Men inte vill ha hjälp för det måste kontaktpersonen respektera min vilja om jag inte vill kolla upp skallskadan utan snarare vill gå vidare med att dricka kaffe eller vad som. Jag är mer än gott och väl vuxen ska nämnas?
Citera
2018-09-07, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Hej jag kan få en kontaktperson om jag vill antagligen.

Enligt soc sekreteraren så står jag för mitt inträde till tex simhallen men inte för hennes/ hans okej känns som en förlängd en arm en kompis som finns för en nån som man kan hitta på saker man trivs med tex bad, bowling you name it.

Men vad gäller egentligen tex om jag gillar ridning råkar trilla/ hästen sparka av mig och jag får hjärnblödning/skakning uppenbart. Men inte vill ha hjälp för det måste kontaktpersonen respektera min vilja om jag inte vill kolla upp skallskadan utan snarare vill gå vidare med att dricka kaffe eller vad som. Jag är mer än gott och väl vuxen ska nämnas?
jag är kontaktperson. Detta innebär inte att jag kan tvinga dig att göra saker du inte vill. Likaså kan
jag inte hindra dig från att göra saker du vill göra, bara avråda. Mitt ansvar sträcker sig inte så långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in