2018-09-19, 14:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Lungcancer är för övrigt den cancer som dödar flest i Sverige. Jag fortsätter att säga att jag inte kan avgöra om screening är lämpligt eller ej, är din position att diskriminering är skälet att vi inte har det? Anser du att det är diskriminering som leder till kvinnors längre medellivslängd?
Jag kan i alla fall inte utesluta att diskriminering påverkar. Nu ska vi inte dra några anekdotiska beslut, men 1500 grabbar och Benny Fredriksson händer. Påtryckningarna mot honom lär du inte förneka. Hade Kronér eller Timell tagit livet av sig hade ingen blivit förvånad heller.

Plus tiotusen prostatacancerfall, varav ca en fjärdedel dör för att den inte upptäckts i tid.
Dock har det blivit bättre med arbetsplatsolyckor, där det på 50-talet var över 400 män och fyra kvinnor som dog. Idag är det 44 mot 1.
Citera
2018-09-19, 14:09
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag kan i alla fall inte utesluta att diskriminering påverkar. Nu ska vi inte dra några anekdotiska beslut, men 1500 grabbar och Benny Fredriksson händer. Påtryckningarna mot honom lär du inte förneka. Hade Kronér eller Timell tagit livet av sig hade ingen blivit förvånad heller.

Plus tiotusen prostatacancerfall, varav ca en fjärdedel dör för att den inte upptäckts i tid.
Dock har det blivit bättre med arbetsplatsolyckor, där det på 50-talet var över 400 män och fyra kvinnor som dog. Idag är det 44 mot 1.

Jag vet inte vad du vill säga. Det är fel att berätta om sexuella övergrepp för gärningsmannen kan bli ledsen och ta livet av sig?

Naturen är orättvis för bara män kan få prostatacancer medans både män och kvinnor kan få bröstcancer?

Det är så klart bra att färre dör i arbetsrelaterade olyckor.
Citera
2018-09-19, 14:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag vet inte vad du vill säga. Det är fel att berätta om sexuella övergrepp för gärningsmannen kan bli ledsen och ta livet av sig?

Naturen är orättvis för bara män kan få prostatacancer medans både män och kvinnor kan få bröstcancer?

Det är så klart bra att färre dör i arbetsrelaterade olyckor.
Det är fel att beskylla oskyldiga för brott de inte begått och sen ha en galen pöbel som inte nöjer sig förrän vederbörande tar livet av sig och knappt då.
Världen är orättvis på många sätt, men den blir inte rättvisare av ett könskrig.
Citera
2018-09-19, 14:27
Medlem
DaChiefs avatar
Jepp, de är lika sjuka i huvudet som islamister, scientologer och andra som sätter ideologi före vetenskap.
Citera
2018-09-19, 14:30
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Det är fel att beskylla oskyldiga för brott de inte begått och sen ha en galen pöbel som inte nöjer sig förrän vederbörande tar livet av sig och knappt då.
Världen är orättvis på många sätt, men den blir inte rättvisare av ett könskrig.

Jaha, ja vi kan enas om att det är fel att beskylla oskyldiga för något.
Citera
2018-09-19, 15:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jaha, ja vi kan enas om att det är fel att beskylla oskyldiga för något.
Jag antecknar ett kors i taket.
En fråga bara, tar vi med oss någon ny kunskap eller förståelse i och med det, eller konstaterar vi att vi sitter kvar i våra skyttegravar?
Citera
2018-09-19, 17:44
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Jag antecknar ett kors i taket.
En fråga bara, tar vi med oss någon ny kunskap eller förståelse i och med det, eller konstaterar vi att vi sitter kvar i våra skyttegravar?

Åh det där tror jag är hopplöst, vi har nog alldeles för olika bilder av verkligheten för att kunna påverkas i någon riktig mening av vad den andre säger. Insikten att vi båda anser att oskyldiga inte ska anklagas för saker tror jag inte är en ny insikt, det är alltid underförstått.
Citera
2018-09-19, 18:20
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Har du sett en enda feminist arbeta på ett härbärge, där de här trötta och trasiga vita privilegierade männen dyker upp nu när nätterna börjar bli kallare, eller när regnen kommer?...text

Äh, som feminist har man väl lite högre ambitioner än så. Vem orkar bry sig om manliga losers, som inte lyckats bli omtyckta nog för att få vara med i samhället ? En viktig egenskap som feminist är att lära sig rycka på axlarna åt förolyckade män. Därför är empatiförträngning också en viktig egenskap för oss kvinnor som söker oss till makten.
Citera
2018-09-19, 23:44
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Äh, som feminist har man väl lite högre ambitioner än så. Vem orkar bry sig om manliga losers, som inte lyckats bli omtyckta nog för att få vara med i samhället ? En viktig egenskap som feminist är att lära sig rycka på axlarna åt förolyckade män. Därför är empatiförträngning också en viktig egenskap för oss kvinnor som söker oss till makten.
True story.
Jag förstår inte varför man ska hymla med detta om man nu tycker så.
Handhjärtan till alla hjälper ju i vinternatten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in